יום חמישי, 19 במרץ 2015

בית הספר של האינטרנט - איך ללמוד המון קורסי לייפסטייל, עיצוב וביזנס מדליקים על גבי המחשב

האינטרנט שינה את חיינו - זה ברור. מי זוכר כבר  בקשות לשליחת פקסים (ומתי הפקס בכלל הצליח לעבוד, אני נכשלתי בשליחה לפחות חצי מהפעמים) - היום כבר אפשר לשלוח אימייל 24/7 עם אפס תקלות.
פעם גם היינו ממש זוכרים ה-כ-ל: פרטים, הקשרים, טקסטים. בעידן כמו שלנו - מה הטעם בכלל לזכור אותם כשהם במחי הקלדת שאלה בגוגל?
וכסף, מי הולך עדיין לבנק, כשאפשר לעשות הכל מהחשבון האישי באינטרנט, או אפילו דרך פייפאל? חלק מהשינויים טובים בעיניי, חלק פחות, אבל יש משהו נוסף שהאינטרנט הביא עימו...
יתרון נהדר נוסף של הטכנולוגיה הוא היכולת ללמוד ממומחים - אנשים מובילים בתחומם, בתנאים הנוחים של הבית, ובמחיר אפסי כמעט.
תחום הלמידה מרחוק, e-learning, e-courses וכל יתר השמות והווריאציות, הוא תחום מפותח מאוד באינטרנט. מומחים רבים מציעים גרסאות אונליין לשיעורים שלהם, ומאפשרים לימוד פרטי או קבוצתי בתנאים נוחים - הן פיזית והם כספית. נפלא בעיניי שהפרשי שעות או מרחק גאוגרפי  כבר לא מהווים מכשול, ואפשר ללמוד  אצל בלוגר בינלאומי מוביל,  או מומחית לשיבורי (צביעה יפנית - כל אחד והתחביבים שלו :). בשנים קודמות נרשמתי לכמה סדנאות אונליין אצל הבלוגרית הותיקה והנפלאה הולי בקר מ decor8 נהניתי מאוד! 
 עכשיו אני  אחלוק אתכם סוד שמור, כלומר - הוא היה  גלוי לגמרי באינטרנט, אבל אני נהניתי ממנו לגמרי בשקט, ועכשיו אני רוצה להמליץ לכפם עליו, אני תמיד מספרת לכם על דברים טובים, לא? :)


מכירים את Skillshare?
באתר המצוין  הזה תוכלו ללמוד ממאות מורים מוכשרים, שיעורים במגוון תחומים עצום ומרתק, במחיר דולרים בודדים בחודש עבור מגון הקורסים העצום כולו.



מרבית התכנים מוגשים ברמה גבוהה, מצולמים באופן יפהפה, ובקורסים בהם אני השתתפתי, המורים היו חמודים ומקצועיים ביותר וידעו על מה הם מדברים. זה מקור נהדר להשראה והרחבת הדעת, אני לא בטוחה שתצאו מומחים אחרי קורס אחד, אבל בהחלט תקחו איתכם כמה תובנות, רעיונות והשראות - וזה, בעיניי, די והותר. זו גם הזדמנות נהדר להציץ לעולמות תוכן שמעניינים אותנו, אך אנחנו לא בטוחים שהם מתאימים לנו - כתיבת קוד, או טיפוגרפיה , למשל - ולהתנסות בהם ללא סיכון או התחייבות.


רוב הקורסים גם כוללים פרוייקט, ומשתתפי הקורס מציגים אותו בפורום מיוחד ומקבלים פידבק - בהחלט הזדמנות נפלאה ללמוד, להתפתח וגם להציג את יכולותנו בפני אנשים שונים מחוץ למעגל הרגיל וגם ליצור הכרויות מקצועיות חדשות.

דוגמה יפה ומרתקת לפרוייקט של סטודנט בקורס. כדאי לעקוב אחרי תהליך הפיתוח המתועד  בקישור

ניתן לאתר את הקורסים המתאימים לנו במיוחד בכמה דרכים - ע"י שיטוט בקטגוריות, מבחירה על פי רשימת הקורסים ה"מתחממים",  וכמובן שלכל קורס יש ניקוד מדוייק שניתן לו ע"י המשתתפים - אינדיקציה די מדוייקת לפופלריות שלו, טיבו ואיכותו.


אז מה יש לנו שם?  רק על קצה-קצה הקרחון - פוטושופ למתחילים, שיעור ביצירתיות, איך לכתוב חוזה עבודה כפרילאנס, איך לספר סיפור באמצעים ויזואלים, צילום מזון (במסעדה),  בניית מותג באינסטגרם, צילום dslr לבלוגרים ועוד, ועוד, ועוד...

על מנת לצפות בתכני האתר יש צורך להרשם, אך נחמד לגלות שההרשמה אינה עולה כסף, ואפילו תוכלו להשתתף בחלק מהקורסים בחינם. עם זאת, שיעורים רבים דורשים מנוי בתשלום.  תשלום חודשי עולה  8-10$ (תלוי בסוג התשלום - חד פעמי או כמנוי לשנה ) ואז יש לכם גישה לא מוגבלת למאות קורסים ותכנים. שווה... מאוד!!

כאן תוכלו להרשם לאתר Skillshare - אני, כפי שהבנתם - ממליצה מאוד!
אני נהנית מהקורסים שכבר השתתפתי בהם, וגם מאלה שעדיין לא :) מפנטזת על שיעורי קליגרפיה, תכנות, צילום ועוד... מעניין אם יש קורס להכנת דים-סאם?  אני יכולה לאמר לכם שכמעט כל הקורסים שאכן השתתפתי בהם, כאלה שהנושא שלהם משך אותי באמת, ווידאתי שקבלו ציון מצוין עוד לפני שנרשמתי -  היו נהדרים. הנה שניים שאהבתי במיוחד -


An Online Skillshare Class by Marte Marie Forsberg

An Online Skillshare Class by Elizabeth Olwen
וזה הקורס הבא שאני מתכוונת להשתתף בו, לפני שאני נרשמת לקורס צילום "אמיתי".

An Online Skillshare Class by Brit + Co
מוזמנים לבקר באתר הקורסים Skillshare, ולמצוא את הקורסים שמתאימים לכם. הכי טוב - לגלות קורס בתחום חדש לגמרי, שתמיד אמרתם: "יום אחד אני ארצה ללמוד את זה", וללכת על זה. כמה כיף שכל הקורסים כבר כלולים במחיר? :) ונקודה חשובה, לסיום: אתם יכולים גם להפוך למורים באתר וללמד קורס משלכם. אם אתם מומחים בתחומכם, ויש לכם יכולות יפות מול מצלמת וידאו, הנה הפרויקט הבא! פוטנציאל הצפיות בקורס מוצלח הוא עצום, וזה בהחלט כיוון מעניין לבעלי יכולות ההדרכה שבינינו!

יום שלישי, 10 במרץ 2015

שעוני מטבח

כלי מטבח - הן כאלה המשמשים לבישול ואפיה, והן כלים להגשה - הם תחום שמאז ומתמיד משך את תשומת לבי, וכשנוסף להם גם קסם הוינטאג' - ההתרגשות מרקיעה שחקים. רק הרשו לי להבהיר דבר אחד - אני אוהבת להסתכל על וינטאג', אך ממש (!) לא לאכול ממנו, לכן דווקא בפוסט הזה, בו אני מתמקדת ברעיונות משגעים ויצירתיים לשעוני קיר (ורצוי לקירות המטבח) העשויים כלי מטבח ישנים, הוינטאג' מתאים לי כמו כפפה ליד! יש אינספור רעיונות מצוינים ליצירת שעוני קיר בקלי קלות, וכמגוון כלי הבישול, האפיה, ההגשה, החיתוך, והסכו"ם  - כך גם מגוון הרעיונות. הנה כמה שאהובים עלי ביותר - הם קלים לביצוע, נראים מצוין, פשוטים במהותם  ומעלים חיוך או פרץ נוסטלגיה.. עוד לא החלטתי איזה מהרעיונות אנסה להכין בעצמי - יש כאן רבים כל כך שמוצאים חן בעיני... ואתם, רצים כבר למטבח לאתר מכסה או תבנית ישנים?

מכסה סיר הופך לשעון בקלות מקסימלית - אפילו החור כבר מוכן, רק להבריג החוצה את הידית ולהחליפה במנגנון השעון והמחוגים. ואם המכסה עשוי אמייל מצויר - החגיגה כפולה, או אולי תעדיפו לצייר לבד, או לרסס בשבלונה?


תבנית יפהפיה הופכת לשעון מיוחד לא פחות. אפשר כמובן לצבוע את התבנית בצבע מתאים או לרסס בספריי. 


קופסאות תה מפח תמיד עושות לי חשק לקנות עוד ועוד מהן, הן פשוט כל כך יפות... הבעיה היא שבסופו של דבר אני מעדיפה לרוב לשתות עוד כוס קפה, ולא תה... בכל אופן, הנה רעיון שמצדיק את הקופסאות שכבר קניתי... ואולי עוד אחת חדשה ודי ? :)


אחד הרעיונות היפהפיים והאהובים עלי ביותר בפוסט (למרות שעוד לא סגורה על הברגים האדומים... התחלתי מ"לא"  ועכשיו אני כבר מחבבת פלוס). הגרפיקה התלת מימדית של התבנית פשוט הורסת בעיני, והכיוון הוינטאג'י-אמריקאי כובש אותי לגמרי, כמו שתראו ברוב הדוגמאות שבחרתי להביא בפוסט הזה. 



ניסיתי כל כך לאתר את המקור של התמונה הזו, אבל לא הצלחתי, לכן, באופן יוצא דופן, אני מביאה קישור לפינטרסט, כי פשוט חבל לי לוותר עליה. רעיון מקסים וקל (גם פה החור למנגנון המחוגים מוכן)  - והמסננת הישנה משתלבת כך כך יפה במטבח כפרי או רומנטי - באופן טבעי ממש, כמו מוכנה לשימוש.


כמה פשוט ויפה. קרש חיתוך בסיסי שהפך לשעון



 משלנו! מזהים את ראשי הכיריים הללו? סטודיו Junktion הפך אותם לשעון קיר מוצלח ומקורי!




וגם זה נראה די ישראלי, מזכיר לי אישית טיולים שנתיים בבית הספר. כמה חמוד ושונה יכול להראות השעון הזה על מדף במטבח? כדאי לבקר בחנות האטסי הזו, הוא מכין שעונים מקוריים מחפצים שגרתיים, אך מפתיעים. אהבתי בעיקר את פח הזבל הענק וסלסלת הלחם העשויה מפלסטיק :)


 חובבי הוינטאג' והנוסטלגיה יהנו בוודאי גם מהטאץ' המיוחד והמקסים
ששעון - קומקום שכזה יכול להעניק למטבח שלהם


אחד משעוני ה- diy האהובים עלי ביותר: השילוב של המחבת, הצבע המהפנט, והדיטיילס התקופתיים פשוט נפלא בעיני. 



שלושה יתרונות לאובייקט אחד: עציץ נוי, שעון מטבח, ומיחדוש (upcycle) של משפך קרמיקה ישן - מה רע? 
הולך כמובן מצוין עם כל כלי קרמיקה תלת מימדי - עציץ, קומקום או אגרטל



בטוחה שנתקלתם כבר ברעיון היפה הזה לא פעם, ומרתק בעיני שכל בחירה של צלחת תביא לתוצאה שונה לחלוטין. היה כמובן מבחר דוגמאות עצום באינטרנט, אך אני אהבתי מאוד את העדינות של הרישום הזהוב, שקצת הרחיק את השעון ממחוזות המטבח, לעבר כיוון אלגנטי יותר 



ועוד צלחת - הפעם מעץ. דרך אגב, צלחות העץ שוב אופנתיות מאוד העונה, וניתן למצוא אותן ברוב הרשתות לעיצוב הבית בארץ ובאתרים מחו"ל.אני ראיתי החודש מבחר נאה בחנות גולף. 



  תבנית אפיה, שונה לגמרי מזו בתחילת הפוסט. שימו לב כמה הדיטיילס החרוטים (במקור) על פני התבנית, תורמים ליופי ומקוריות השעון  - ולוקחים גם אותו, כמו פריטים רבים אחרים פה בפוסט, לכיוון של השראות הפיפטיז והאמריקנה.



שעונים  בהשראת אטום או starburst היו פופלריים מאוד בשנות החמישים, בארה"ב בעיקר, ולי הם מזכירים אוירת דיינר, שאהובה עלי מאוד. הנה גרסה ביתית (במיוחד למי שהיו לו עד היום מיליון מיקסרים), עם קריצה והומור, ועם מחווה לתקופה ההיא. יפהפה, לא?



ולסיום - דוכן משגע ביריד, שבאמת עושה חשק לפתוח את ארון הכלים הישנים  (אולי אפילו אצל אמא או סבתא)  או לפשוט על דוכן בשוק יד שניה ססגוני, ולהכין שעוני-מטבח בפס יצור של ממש :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...