יום ראשון, 21 ביוני 2015

איך לעצב מסיבה באוירה טרופית?

בזמן האחרון אני עסוקה בפרויקט החדש שלי שממלא אותי שמחה רבה - קורס האונליין "30 ימים של יצירה" שיצא לדרך בשבוע שעברזה תענוג לכתוב עבורו כל כך הרבה פוסטים משובחים ומלאי השראה, ותענוג גדול כפליים להווכח כמה שזה מצליח, ולראות כיצד המשתתפות מפיקות בזכות הקורס תוצרים מעוררי גאווה, ומקדישות זמן יומיומי לעצמן וליצירות שלהן! אז אני באמת כותבת המון פוסטים לאחרונה, כל אחד שונה ומיוחד, אבל רובכם לא יכולים לקרוא אותם (אלא אם תרשמו לקורסים הבאים), ולכן, היום אני רוצה לקחת הפסקה מהפרוייקט הזה לכמה שעות, כדי לחלוק גם עם הקוראים של Colourful way נושא יפה שמעורר הרבה השראה ושמחה - ארוח בסגנון טרופי, שהוא ללא ספק הלהיט של קיץ 2015!

בחרתי לפתוח את הפוסט עם תמונת השראה ממסיבת רווקות סופר סטייליסטית - אוהבת כל פרט בה. את הפוסט המלא על המסיבה אפשר לקרוא כאן




וכדי להוכיח שטרופי זה מה שהולך עכשיו, כאילו כל הפלמינגוס והאננסים ששוטפים אותנו מכל עבר, אינם הוכחה מספקת - אלה גווני 2015 שנבחרו ע"י המגזין המוביל BHG - חגיגה טרופית של גוונים משגעים. זו פלטת צבעים מצוינת להתחיל ממנה, בתכנון של מסיבה טרופית.




קישוטים למשקה הם דרך כיפית לשדרג את שולחן האוכל או הבר, ולהכניס עוד שמחה וצבע לארוע, ולא יאמן כמה מגוונות האפשרויות. אם תרצו, למשל, להשקיע כמה דקות נוספות בהכנת פרחי נייר צבעוניים, תקבלו תוצאה מהממת בצבעוניותה:




או שאתם בכלל מעדיפים קישוטי פלמינגוס מדליקים שאפשר להוריד מהאינטרנט, להדפיס, לגזור ולהדביק? זו הגרסה המושקעת, ותכף מגיעה עוד אחת. 




אלה אפילו יותר פשוטים להכנה




 הקשים הכי מדליקים שראיתי. מצאתי אותם כאן, אבל בטח ניתן להשיג גם בארץ




קישוט לכוס, לא לקש. שגם אותו מדפיסים ומקפלים לבד. לדעתי יכולים לעבוד נפלא גם בתפזורת על גבי השולחנות.




ומהקשים - לעלים:
כמה עלים גדולים  יעניקו לשולחן טאץ' טרופי שלא ניתן להתחרות בו, ובקלות רבה...



שילוב של ורוד חיור וירוק טרופי נראה מושלם ביחד, בעיקר עם הרבה לבן. הבלונים בכל אופן - הם הברקה. ובפנים תמצאו גם קישור להדרכה להכנתם.



עם העלים אפשר להכין גם קישוט קיר מיוחד



כמה פשוט, ככה גאוני! את מקלות הסוכריות על מקל קונים כמעט בכל חנות אפייה או צרכי מטבח, וגם מקלות ארטיק עובדים!



מה עושים עם מעטפת האננס, אחרי שמסיימים לזלול? טוב ששאלתם, הנה כמה רעיונות משובחים:




את העלים של האננס, בהם לא השתמשנו לאגרטל, נשמור למנה הזו - מטבל גבינה ואגוזים בצורת אננס ענק



ולקינוח - מעטפת אננס במילוי סורבה. אחת התמונות היפות שראיתי לאחרונה.



 אפשר גם להרכיב בחזרה את המעטפת וראש האננס ולרסס בזהב, וזכרו: אין דבר כזה "צבעוני מדי" במסיבה טרופית



 רגע, השאירו את ספריי הזהב קרוב אליכן, כי הנה מגיע עוד רעיון מושלם



אם האורחים שלכם קטנים וחמודים - אפשר להכין להם כובעים



ולחלק להם (וגם להוריהם) עוגיות פלמינגוס. איך אפשר לא להתלהב? וכאן תוכלו לקנות תבניות דומות



הפלמינגוס כל כך חמודים, יפים, ורדרדים וטרנדיים, שבא להמשיך איתם עוד קצת.  אפשר למשל להכין קיסמים מקושטים קטנים ממנקי מקטרות ופונפונים.



 ואם יש לכם עוד סבלנות לשבת ולהכין עוד פרחי נייר (בדומה לאלה שפתחנו איתם את הפוסט) - תקבלו את הגרלנדה הכי יפה שאפשר... ושרשרת כזו מעל דלת הכניסה יכול לעשות וואו רציני



אין מסיבה בלי עוגה - הנה שני רעיונות:
זו דרך יפה וצבעונית לקשט את העוגה למסיבה הטרופית



המילה האחרונה בעיצוב עוגות ביתיות היא הדפסת "טפטים" אכילים. אז הנה דוגמה לטפט טרופי משגע:



ושניה לפני שמסתיימת המסיבה והאורחים המרוצים מתפזרים- רעיון משגע לשקיות הפתעה לאורחים. 



 מאחלת לכם חופשת קיץ צבעונית ומהנה, ומזמינה אתכם לקרוא עוד על הקורס האינטרנטי המיוחד שלי - "30 ימים של יצירה", ולהרשם למחזור הבא שיתחיל ממש עם החזרה לבית הספר, בתחילת ספטמבר.

יום שלישי, 9 ביוני 2015

עוד פרטים על 30 ימים של יצירה

אני מודה לכן על ההענות הרבה לחויית 30 ימים של יצירה. מרגש אותי שגם אתן, כמוני, מוצאות את הפרויקט מזמין ומבטיח, ונרשמות בהתלהבות. אני עובדת על ההכנות האחרונות, ונהנית כל כך, כי צפוי מסע מיוחד לכל אחת ואחת מאתנו.

**עדכון חשוב ומשמח (ינואר 2018) - מעכשיו אפשר להשתתף בסדנת ״10 ימים של יצירה״ בכל זמן שתרצו, בגרסה חדשה ואינטרנטית בקישור זה. העבודה בסדנה בגרסה הזו היא אישית ובאופן ולוח זמנים עצמאי, כל החומר נשלח אליך לאחר ההרשמה, ואין קבוצת פייסבוק הנלווה את הסדנה. מחיר - 129₪


מתקבלות אצלי במייל ובטלפון שאלות, שייתכן ולא נתתי להן מענה מספיק בפוסט הקודם, אז אשמח לענות עליהן כאן.

קודם כל - תאריכים! נתחיל ב- 16/6 ונסיים ב 15/7, כעבור 30 ימים בדיוק! ולכל מי שרוצה להבטיח שחומרי הסדנה ופעילות הקבוצה תהיה זמינה לה גם לאחר סיום החוויה - הבלוג, על שלל הפוסטים המיוחדים שאפרסם במהלך החודש הזה, ויהיו גלויים לחברות הקבוצה בלבד, יהיה זמין לחודש נוסף, והקבוצה, על אף שאני אסיים את ההנחיה שלי בה ב-15/7, תהיה זמינה ופתוחה לחודשיים נוספים, עד אמצע ספטמבר.

החוויה של 30 ימים של יצירה תתקיים באינטרנט ובבתינו הפרטיים. כל אחת מהמשתתפות הרשומות תתקדם על פי הקצב שלה, תיצור את היצירות שלה, תקרא בבלוג, ותשתתף בקבוצה הפייסבוקית המיוחדת שהוקמה לצורך הפרויקט, שם גם תשתף (אם תרצה) ביצירות, ותשתתף בדיונים. דרך אגב, אם נרשמתן כבר ועדיין אינכן מצורפות לקבוצה, אנא כתבו לי.

מהתבוננות ברשימת הנרשמות עד כה, אני יכולה לספר שיש מיקס מהמם של נשים - מאמניות ויוצרות שהפכו זאת למקצוע ועד נשות הייטק שרוצות ליצור יותר. כך או כך, מדובר בקהל של נשים שמוצאות בקורס הזדמנות להכניס השראה לחיי היום יום, ואין לכן מושג כמה שזה מרגש אותי, ואני עושה את כל מה שצריך כדי שיזכו לחויה נפלאה ושונה :)

איך יתנהל הקורס?
מדי יום או יומיים אפרסם פוסט חדש בבלוג המיוחד של הקורס (הפתוח רק בפני הנרשמות) על פי נושא היצירה היומית, שהיא תמיד בגדר רעיון פתוח, אף פעם לא הדרכה סגורה בסגנון "עשו אחרי". הפוסט יכיל הסברים, רעיונות, השראות וקישורים להדרכות רלבנטיות מרחבי הרשתוממש יעזור לקפוץ למים ולהתמודד  היצירה הזו.  בהשראת הפוסט - תוכלנה המשתתפות לבחור לאן לקחת את ההשראה, ולבחור את החומרים, הסגנון ואופי הפרוייקט שמדברים אליהן. את הפרויקט המוכן או את מהלך העבודה, וגם התלבטויות, רשמים ושאלות, אפשר לשתף בקבוצת הפייסבוק שנפתחה לצורך הקורס, שם גם ניתן ונקבל פידבק על היצירות (רק מי שרוצה בכך , כמובן).

הנה דוגמה ליצירה יומית מתוך הסילבוס:
ביום השלישי אשלח אתכן למטבח. תוכלו להסתובב בו כמה דקות, ולהביט על הדברים בו דרך עיניים רעננות, לא דרך עיניים של מי שצריכה לבשל ארוחה, או רעבה ומחפשת משהו לאכול, אלא דרך עיניים של יוצרת! האם הפירות טובים רק למאכל? אולי אפשר ליצור מהם חותמות על בד ונייר?
האם בקבוקי המים הריקים יכולים להפוך לפמוטים?


ואולי הפלייסמנט יכול להפוך לתיק קלאץ'? הצבתי גם בפני עצמי את המשימה (אני מתנסה בכל המשימות בעצמי לפני תחילת הקורס) פתחתי את ארון המטבח, ומצאתי חבילה של צ'ופסטיקס שאני לא משתמשת בהם כלל. ידעתי שעם זה אני רוצה להמשיך. התחלתי לערום אותם על השולחן, לחבר, לסדר, להצמיד, להצליב. חשבתי שמצאתי! משהו בצורה שלהם הזכיר לי רגל ארוכה-ארוכה, כמו איורי האופנה שאני אוהבת לשרבט. החלטתי ללכת על בובות אופנה ארוכות במיוחד. באמצע העבודה התחרטתי, חישבתי מסלול מחדש. ניסיתי להצמידם לצורת מסגרות - מתבקש מדי, להפוך למובייל תלת מימד - למה אני צריכה את זה בעצם? לסדר סביב בסיס עגול ליצירת מיכל מעץ - אין מספיק מקלות... ואז, כאשר אחזתי שלושה מקלות ביד אחת, ראיתי פתאום בסיס של אוהל קטן וחמוד לבובות. והנה... התאהבתי ברעיון שלי, וזה הסימן שאפשר להמשיך.   בכמה דקות עבודה מצאתי שימוש חדש לשלושה מקלות אכילה סיניים, שימחתי את הילדה שלי והנעתי את גלגלי היצירה. חשבתי על רעיון, פשפשתי בחומרים, התאמתי צבעים וסגנון, ופתרתי את בעיית הגזרה הפשוטה להפליא.  מספיקות כמה דקות כאלה ביום כדי שנרגיש נפלא - מלאות תושיה, יצירתיות ופרודוקטיביות, ואכן כל פעם שאני מביטה על האוהל אני מחייכת לעצמי. עשיתי משהו יצירתי היום :)


במהלך 30 ימי הפעילות אני מתכוונת לגעת בנושאים רבים - לתת מקום ליצירה על סוגיה השונים, לעודד כל אחת ואחת להתנסות גם בתחומים שבהם קצת חששה לגעת, לאמן את העיניים ואת תשומת הלב שלנו להתבונן קצת אחרת על דברים, לחפש זויות שונות, לאתר את הדברים שמדברים אלינו ולבטוח באינטואיציה שלנו שאלה המקומות בהם ההשראה מחכה לנו.
בין שלל הנושאים נעסוק במיחזור, חזרה לילדות, עבדדה בהשראת סגנונות שונים, עבודה עם טקסט, ציור, עבודה בנייר, ציור ריגשי, עבודה מהטבע, צילום, נבדוק מהם גבולות היצירה ואיפה  אנחנו יכולות להיות יצירתיות בחיי היומיום- כמו בעת הכנת אוכל לדוגמה, או במהלך יום העבודה...
אני שמה לי למטרה עליונה להוריד את רמת השיפוטיות והביקורת העצמית של כל אחת ואחת מהמשתתפות, ולהגביר את היכולת פשוט להקדיש זמן ומקום בחיינו להתנסויות משמחות שמלמדות אותנו על עצמנו, מקנות לנו מיומנויות, מותחות את הגבולות שלנו, ללא כל קשר לתוצאה הסופית. אני מזמינה אתכן להצטרף למסע שלנו, ולקחת חלק בקהילה נשית יצירתית ומרתקת. ואם פספסתן את הפוסט הקודם, אתן יכולות פשוט לקרוא אותו כאן. אשמח לפגוש אתכן במסע שלנו :)

**עדכון חשוב ומשמח (ינואר 2018) - מעכשיו אפשר להשתתף בסדנת ״10 ימים של יצירה״ בכל זמן שתרצו, בגרסה חדשה ואינטרנטית בקישור זה. העבודה בסדנה בגרסה הזו היא אישית ובאופן ולוח זמנים עצמאי, כל החומר נשלח אליך לאחר ההרשמה, ואין קבוצת פייסבוק הנלווה את הסדנה. מחיר - 129₪




פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...