יום שני, 28 בספטמבר 2015

שאלות תשובות על קורס ״30 ימים של יצירה״

אם פספסתן את הפוסט המספר על הרעיון מאחורי הקורס, אתן מוזמנות לקרוא אותו כאן.

**עדכון חשוב ומשמח (ינואר 2018) - מעכשיו אפשר להשתתף בסדנת ״10 ימים של יצירה״ בכל זמן שתרצו, בגרסה חדשה ואינטרנטית בקישור זה. העבודה בסדנה בגרסה הזו היא אישית ובאופן ולוח זמנים עצמאי, כל החומר נשלח אליך לאחר ההרשמה, ואין קבוצת פייסבוק הנלווה את הסדנה. מחיר - 129₪


----------------

פונות אלי נשים המתענינות בקורס ושואלות שאלות חשובות, ולכן החלטתי לרכז כאן כמה מהשאלות והתשובות המשמעותיות ביותר:

מה זה קורס "10 ימים של יצירה"?
קורס אינטרנטי יחודי, שמתרחש מול מסך המחשב ועל גבי שולחן העבודה הפרטי שלכן, במשך שבועיים (ללא סופ״ש) ומטרתו להביא יותר יצירתיות לחיינו. במשך פרק הזמן הזה, כל משתתפות הקורס יהנו משיעור יומי עשיר , מפתיע ומלא השראה, שכולל גם תרגיל בית כיפי. כל שעור יוקדש לנושא אחר - ובסך הכל - 10 שיעורים מעודדים מאוד לפעולה ומגוונים להפליא.
השיעורים  עולים לבלוג הקורס הפתוח רק בפני תלמידות הקורס.  את הקורס מלווה 24/7 גם קבוצת פייסבוק פרטית שתרומתה רבה מאוד - בה מראים את העבודות, מקבלים פידבק, חולקים רגשות ותהליכים ומקבלים המון פרגון, עידוד והשראה, מניסיון!!!



באילו ימים ושעות השיעורים? האם זה דורש להיות זמינה מול המחשב בכל יום בשעה מסוימת? הקורס הקרוב יתחיל  ב-4/1, השעורים יתפרסמו במהלכו באופן יומיומי - חמישה ימים בשבוע, ללא שישי שבת (קבוצת הפייסבוק פתוחה 24/7 במהלך החודש). כל תלמידה  מוזמנת לגשת לחומר הלימוד מתי שנוח לה, רצוי באופן יומיומי אך זו לא חובה! כל השעורים יישארו זמינים אפילו למשך חודש נוסף לפחות לאחר סיום הקורס, ותוכלו לחזור אליהם ולשאוב מהם השראה שוב ושוב (יהיה שם מאגר אדיר של חומרים מעוררי השראה, קישורים נפלאים ותמונות יצירתיות להפליא).

אני עסוקה מדי, קשה לי להקדיש זמן ליצירה באופן יומיומי, האם הקורס מתאים לי?
בהחלט. הקורס מתאים לכל מי שרוצה לתת יותר מקום ליצירתיות בחיי היום יום שלה, גם מי שעובדת מסביב לשעון ועסוקה מאוד, צריכה כמה דקות שקטות ואיכותיות לעצמה. יצירה של כמה דקות ביום, או אפילו מדי כמה ימים, יכולה לתת לך זמן איכות מהטובים שיש, מלא בהנאה, סיפוק, רוגע ובטחון עצמי, עם גב נפלא של קהילה יצירתית, מפרגנת ומרגשת, שתמצאי בקבוצת הפייסבוק הפרטית של הקורס.  מי שעסוקה בחלק מן הימים יכולה בהחלט לבחור להתמקד בקריאת השיעורים וביצירה במהלך סוף השבוע - אין כאן חוקים, וכל בחירה היא ליגיטימית וטובה ומקדמת את המשתתפת אל המטרה - להכניס יותר יצירתיות לחייה!

האם חובה להכין את כל האתגרים היומיים?
אין שום חובה, אפשר ורצוי לעשות בדיוק מה שרוצים - ולהכין כמה מהתרגילים שתמצאו לנכון. אפשר, לדוגמא, להתלהב במיוחד מתרגיל מסוים ולעבוד רק עליו במשך כמה ימים, על חשבון תרגילים אחרים, אפשר לדלג עךל תרגילים מפאת קוצר זמן, ואפשר אפילו להשלים אחר כך. חומרי השיעורים והקבוצה ישארו פתוחים כאמור עוד חודש לפחות לאחר סיום הקורס.

כמה זה עולה? השתתפות בקורס עולה 135 ש"ח, אך בהרשמה מוקדמת (עד 17.12 בלבד) המחיר הוא 103 ש"ח.

האם אצטרך להשקיע סכום נוסף בציוד יקר? האם יש רשימת קניות לקורס?
אין צורך לקנות עבור הקורס שום דבר מיוחד, וזו הזדמנות נהדרת לאוור כל מוצר יצירה שיש כבר בבית. הדגש בקורס הוא על יצירתיות, ואני מאמינה שאפשר  לעשות דברים סופר יצירתיים אפילו עם טוש, נייר, מספריים ודבק. אין חובה או בקשה לרכוש שום פריט לקראת או במהלך הקורס.


למי הקורס מתאים? ״אין לי כשרון ציור״ / ״יש לי מעט זמן פנוי״ / ״אין לי ציוד יצירה מקצועי״ / ״אין לי פייסבוק״, ועוד המון היסוסים דומים עולות לעיתים קרובות:
הקורס מתאים לכולן, ממש כך. מי שרוצה להכניס יותר יצירתיות וזמן איכות יצירתי לחייה תמצא בקורס את מה שהיא מחפשת, ושום חשש מהחששות הרשומים למעלה לא צריכים לעמוד בדרכה!
מי שרוצה להכניס עוד יצירתיות לחייה, מי שרוצה ליצור אך חשה חסומה, מי שחוששת לשתף את היצירות ולקבל ביקורת שאולי היא לא מספיק טובה, מי שנהנית ליצור אך חוששת שיצירה יומיומית שמורה למקצועניות או בעלות הכשרון הגדול, מי שחשבה שמותר לה להקדיש זמן ליצירה רק עם זה יחד עם הילדים, ומי שמבקרת את עצמה ואת ציוריה, כי פעם בקרו אותה באופן דומה - בקורס שלי תגלו שאפשר, שמותר, שזה כיף, ושגם אני וגם קבוצת התלמידות כולה- ממש מפרגנות ומקבלות כל צעד יצירתי שלכן לקראת המטרה המיוחלת. אתן גם עומדות להפתיע את עצמכן את עצמכן עם היצירות, התהליכים ,הנושאים ואפילו החומרים שתבחרו לעבוד איתם! באחריות :) אני רואה את זה קורה על הזמן ויודעת שזה יקרה גם בקורס הקרוב!ֿ

ועכשיו כמה מילים על ה״אני מאמין שלי״ בבנית הקורס הזה, ועל החויות שלי ממנו: 
בקורס שלי אין כזה דבר ״לא טוב״ או ״לא נכון״,  - יצירה היא אישית, ואין לאנשים מבחוץ שום יכולת "לבקר" או "לשפוט" את מה שאנו חשות ורואות. בקבוצות הקורס שלי יש אוירה נפלאה ומפרגנת, ומשתתפות כותבות לי לעיתים מאוד קרובות שלא היו מאמינות שייפתחו כך, יעזו להתנסות ביצירה חופשית, או יחשפו עבודה שלהן בפני פורום של נשים נוספות באינטרנט. קל יותר  בקורס הזה, בעידוד המקצועי שלי, ובפרגון הנפלא של הקבוצה הנהדרת (מה לעשות שהן תמיד נהדרות?)  להתגבר על כל המחסומים, ויש לי מיילים רבים של שיתוף ותודה כדי להוכיח את זה :) הנה כמה מילים נפלאות ומחממות לב, שכתבה לי אור שרון, שהשתתפה בקורס הראשון:

"את אפילו לא מדמיינת כמה אני מודה לך על הקורס האינטרנטי! חזרתי לגמרי לצייר! כל יום! כל הזמן:) אני עוד אפרסם תודה פומבית, מחכה למצוא את המילים המתאימות כדי לנסח את השינוי שפתחת בי. שתדעי שאת באמת עושה שם הרבה יותר מפרנסה!! את מאפשרת לנשים משהו שלולא את, הן לא היו אפילו מעזות לקחת לעצמן - את הזמן הזה האישי לעצמן..."

איך הגעת ללמד את הקורס הזה? מה הרקע שלך?
כמה מילים עלי ועל איך הגעתי ללמד קורס מיוחד  שכזה... הרי חלקכן מכירות אותי פה, מהבלוג, כבר כמה שנים, אבל הגיע הזמן לכתוב את זה באופן יותר מסודר -  אני מעצבת בהכשרתי, עסקתי שנים בתחום העיצוב לאינטרט - בתפקידי האחרון הארוך כשכירה עבדתי כמעצבת ומנהלת מחלקה גרפית בסטארט אפ שנמכר לחברה בינלאומית גדולה.  אני בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה מהמכון הטכנולוגי בחולון, שם למדתי במגמת עיצוב ואמנות, בוגרת לימודי אמנות בתיכון ערוני א׳ בתל אביב, מציירת ועוסקת ביצירה, אמנות ועיצוב רוב חיי. אני יזמית של סדנאות יצירה וארועי יצירה ותוכן, והנחיתי עשרות סדנאות מקוריות וכיפיות של וואשי טייפ, עבודה בנייר, פוטושופ, צבעי מיים ופאטרנים. כמובן שבנוסף אני גם כותבת את בלוג ההשראה שאתן קוראות עכשיו כבר כמה שנים ומעודדת ליצירתיות וליצירה בכל פוסט ופוסט בו.  לאחרונה החלטתי לשלב את כל יתרונותיי, חוזקותיי וכשוריי בתחום העיצוב, האמנות, היצירה, ההשראה והאינטרנט עם חלום ואידיאולגיה שיש לי  -  לכדי קורס אינטרנטי מוצלח אחד. אני חשה הגשמה וסיפוק גדולים מהקורס, בעיקר עקב התגובות הנהדרות והשינוי לטובה שאני רואה אצל המשתתפות - מחסומי יצירה של שנים נפרצים, יצירתיות נוספת ללו״ז האישי, והיצירות הופכות עמוקות, חופשיות ומעיזות הרבה יותר. הצלחתי לתת במתנה למשתתפות דבר יקר ערך ונפלא בעיני עד מאוד -  זמן איכות עם עצמן, בו הן שוקעות בתהליך יצירה, הדומה מאוד למדיטציה, מסתכלות פנימה, חוזרות לשחק, להנות ולהתפעל מצבע, צורה וחומר כמו ילדות, במגרש המשחקים הגדול של היצירתיות, ומשם זה כבר משליך על חיי היום יום ועל כל דבר אחר בעולמן האישי ומלווה אותן לכל מקום :)


**עדכון חשוב ומשמח (ינואר 2018) - מעכשיו אפשר להשתתף בסדנת ״10 ימים של יצירה״ בכל זמן שתרצו, בגרסה חדשה ואינטרנטית בקישור זה. העבודה בסדנה בגרסה הזו היא אישית ובאופן ולוח זמנים עצמאי, כל החומר נשלח אליך לאחר ההרשמה, ואין קבוצת פייסבוק הנלווה את הסדנה. מחיר - 129₪

ניתן גם לכתוב לי ולקבל מענה על כל שאלה הנוגעת לסדנה: irisfgl@gmail.com


פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...