יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

המעגל פלוס



אני נתקלת על בסיס יומיומי ממש בנשים יצירתיות, מוכשרות וחדשניות, שעושות המון דברים יפים, ומבינות בתחומן מאוד. לנשים הללו יש גם צורך - משאלה, בעיה, חלום לא ממומש, שאלה - הרי אנחנו לא יכולות לדעת הכל על הכל.... וכך אני נוכחת  איך שיחה קצרה, חידוד, קישור לאשת הקשר הנכונה, רעיון שיווקי מעולה, קצה חוט של פתרון - עושים פלאים. לכן אני יותר ממזמינה אתכן להשתתף במפגש הנטוורקינג האינטימי והמיוחד שאני עורכת - ״המעגל פלוס״, כי אני מאמינה כל כך שמעגל נשי זה המקור הטוב ביותר לחכמה, תמיכה וקידום, ו ה״פלוס״ בא להגיד שתמיד יש מקום להרחיב את המעגל...


המעגל פלוס  הוא ארוע נטוורקינג נשי שיקיים אחת לחודש. הוא בוטיקי, אינטימי באופיו וכמובן- מאוד כיפי! הארוע הראשון  ביום שלישי 24/11  בין עשר לאחת עשרה וחצי בחלל עבודה יפהפה במתחם שרונה בתל אביב, בהשתתפות 13 נשים מענינות שיתרמו כל כך זו לזו. האם תהיי אחת מהן?

מטרת המפגש- הכרות אישית ומקצועית, קידום שתופי פעולה, העלאת שאלות ומתן פתרונות על ידי חבורת מבינות עניין (אנחנו, כולנו - מביאות איתנו אוצר של חומי עניין רחבים :), והצגת וקידום העסקים של כל משתתפת. אני יודעת מכל הארועים שערכתי שהנטוורקינג והקשרים שנוצרו שם שווים זהב, וכמובן העצות, הרעיונות והפתרונות הספציפיים לכן ולעסק שלכן או לחלומות שלכן שיינתנו כבר במפגש עצמו! אני מתכוונת לתת לכל משתתפת את מלוא הזרקור, החשיפה והעזרה הקבוצתית. נותרו כרגע מקומות אחרונים, ותשמחו בוודאי לדעת שאת המקומות תפסו נשים מרתקות, ממגוון עיסוקים רחב ועם המון כישורים, כאלה שבאופן אישי הייתי שמחה לשבת ולדבר איתם על עסקים, חלומות ועל כל דבר בכל יום בשבוע, ולא רק למשך שעה וחצי :)

מפגש המעגל פלוס יתקיים במתחם we work היפהפה והמעוצב (משם אני עובדת עכשיו, איזה כיף :) בשרונה תל אביב, ב 24/11, בין עשר לאחת עשרה וחצי. מקרונים מ Fauchon משרונה מרקט שנמצא 3 קומות מתחת למשרד ימתיקו לנו את הבוקר, ותהיה כמובן גם שתיה חמה וקרה.

זהו המפגש הראשון, וההרשמה היא למפגש חד פעמי. בכל חודש יערך מפגש אחד, בהרכב משתתפות מפתיע ושונה.

מחיר ההשתתפות במפגש הקרוב ביום שלישי 24/11 בי עשר לאחת עשרה וחצי: 150 ש״ח.
הזמנת מקום באימייל- irisfgl@gmail.com

זוהי הזדמנות נהדרת לקדם את עצמכן, לקשור קשרים, להנות, וללמוד גם מחוכמתן ונסיונן של נשים מענינות אחרות, עם דגש על כל מה שחשוב וספציפי עבורכן(:

אשמח לפגוש אתכן ולהעביר בוקר מלא קסם יחדיו,
 שבוע נפלא, איריס

יום שבת, 14 בנובמבר 2015

השאלון - עם אפרת ליכטנשטט

אני בטוחה שמרביתכן מכירות את אפרת ליכטנשטט המוכשרת. ואם במקרה השם נשמע לכן מוכר, אבל האסימון עוד לא נפל, בוודאי תזהו את שם הבלוג המהמם שלה - ״אז מה את עושה כל היום״, או את הספר המתוק, שצילמה וכתבה יחד עם נטלי לוין, וכיכב על המדפים בכל חנויות הספרים ובטופ רשימת רבי המכר בז׳אנר.

 צילום: שירן כרמל


אז עכשיו אתן כבר בטוח מקשרות בין שמה והעשייה האינטנסיבית והמשובחת, אבל לרשימת העשייה וההשגים מתווסף כמובן גם הטור היפהפה שהיא כותבת ומצלמת מדי שבוע וכמובן צלומי האוכל שהיא מצלמת עבור שפים וחברות שונות, וגם סדנאות צילום, ומי יודע מה עוד היא עומדת לשלוף מעדשת מצלמתה? לאפרת התשובות! אני יודעת שבכל דבר שתבחר לייצר ולשתף אותנו - יהיה שפע של קסם, סגנון אישי, ויופי! ואפרופו תשובות, בקשתי מאפרת לענות על שאלון היצירתיות שלי, ולשמחתי היא נענתה ברצון.



אני אוהבת לגלות כיצד נשים יצירתיות שונות עונות תשובות אחרות לחלוטין על שאלות השאלון הזהות, ולהווכח כיצד כל אחת יוצקת כך לבלוג תכנים חדשים ומעוררי השראה. אני מחכימה מכל ראיון כזה - גם בזכות התשובות הכנות והמעניינות, וגם בזכות ההזדמנות לצלול לעומק יצירותיהן של המשתתפות בראיונות אלה, שיש בהם השראה רחבת היקף. שמחתי על ההזדמנות החגיגית לביקור ארוך במיוחד בבלוג של אפרת ובעמוד הפייסבוק הכיפי שלה - אני שואבת מהם השראה גם ביום-יום, אבל תענוג לעבור על הכל, לראות את ההתפתחות מצד אחד, ואת השפה, האופי והקסם, שנותרו אחידים וברורים לאורך התקדמות הבלוג עד היום.

לאחרונה אני מתעמקת ומתחבטת רבות בשאלות וספקות לגבי כיוון בלוגים כיום - הרלבנטיות שלהם, האטרקטיביות, היכולת לחדש, וכשאני גולשת בבלוג של אפרת, אני יודעת בוודאות שיש פה ״מתכון״ מנצח לבלוג שיעמוד ועומד במבחן השנים, ואני יודעת כמה מחשבה, מאמץ, התחבטויות, אומץ, ולימוד בלתי פוסק עומדים מאחורי בלוג טוב ומצליח כל כך. אני אוהבת את אפרת, מאחלת לה כל טוב, מברכת אותה בשאפו גדול על כל מעשיה והצלחותיה, ועכשיו לשאלון :)




מהי יצירתיות בעיניך?

יצירתיות אצלי היא סוג של צורך. אם עובר יום שלא עשיתי בו משהו "יצירתי" אני מרגישה קצת ריקנית. זה לא צריך להיות יותר מידי מיוחד או יוצא דופן - העיקר שיצרתי משהו. זה יכול להיות גם עוגה או צילום של שקיעה ;)




היכן היצירתיות שלך משרתת אותך ועוזרת לך בחיי היום יום?

כל מה שאני עוסקת בו קשור ליצירה. כמעט כל יום אני מבשלת ומצלמת ותמיד צריכה ורוצה לחדש. לפעמים זה יהיה בזווית הצילום, או בחיפוש אחרי הצלחת שתהיה הכי מושלמת בתמונה, לפעמים היצירתיות תבוא לידי ביטוי בנושא של הצילום, ובמתכון מעניין.





מה עוזר לך לפתח ולשמור על היצירתיות שלך?

אני חושבת שיצירתיות מגיעה מאיזושהיא נקודה של "רעב" וצורך לחפש ביום יום דברים שונים ומיוחדים, כמו לטייל בגינה ולראות פרחים או עלים יבשים ולקבל מהם השראה, נסיעות לחו"ל, אני קוראת המון ספרי בישול מכל העולם - ולומדת על סטיילינג וצילום, כמובן שיש גם המון בלוגרים בעולם שמשפיעים עלי.

האינסטגרם הוא מקור השראה בלתי נדלה ליצירתיות. כשאני רואה צילום מרגש ויפה, אני באופן אוטומטי קמה וחושבת על רעיון לצילום משלי.




האם יצירתיות היא כוח בעיניך?

אף פעם לא חשבתי על יצירתיות כעל "כוח" אלא יותר כעל "אופי" או יכולת. יכולת לחשוב שונה, יכולת לחדש, להמציא.



האם חווית תקופה של מחסום יצירתי? ספרי עליו, ועל מה שעזר לך להתגבר עליו

אחרי סיום הלימודים (בבצלאל) היתה לי תקופה שעוד לא מצאתי עבודה ולא מצאתי מקום לתעל אליו את האנרגיה שלי, הייתי די מתוסכלת ולא יצרתי כלום תקופה ארוכה. זה עבר לי כשמצאתי עבודה. אני חושבת שכשיש לי "סיבה" להיות יצירתית זה הרבה יותר קל לי מאשר ליצור ל"וואקום". היום - בניגוד לפעם - כשיש רשתות חברתיות ואפשר ליצור ומיד לפרסם ולקבל תגובות - זה נותן דרייב גדול ליצור.


טיפ בנושא יצירתיות

כדאי ליצור מסגרת קבועה שבה יוצרים - זה יכול להיות זמן קבוע ביום או בשבוע, מטרה קבועה, טכניקה, קהל עוקבים - כל דבר ששומר על הצורך ליצור ונותן דרייב.



מזמינה אתכן לבקר בבלוג האהוב של אפרת, ובעמוד הפייסבוק הכיפי שלהֿ שם היא מפנקת עם סרטונים שובבים מהמטבח ובהמלצות שוות על דברים מעניינים מרחבי הרשת, וכמובן משתפת בכל פוסט חדש בבלוג.


תודה לאפרת הנהדרת שמהווה השראה תמידית, ושיהיה שבוע טוב, איריס




יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

קורס creative blogging

אחרי 253 פוסטים, מיליון ומאתיים אלף צפיות בפוסטים, ויותר מחמש שנות כתיבה של הבלוג שאתן קוראות ממש עכשיו - אני מרגישה מוכנה ושמחה לחלוק אתכן את כל הידע שלי, ומזמינה אתכן לקורס החדש שלי - Creative blogging, בלוג כמעשה יצירה וקסם. קראו כאן אודות הקורס המרתק והמיוחד שלי, שאני מבטיחה לכן שהולך להוות חויה יוצאת דופן! ואם תרשמו בימים הקרובים ממש, תהנו מהטבה מיוחדת, עליה אספר לכן במייל פרטי. 


קורס Creative Blogging הוא קורס בן 4 מפגשים שבועיים המתקיים בתל אביב בשעות הבוקר, ובו אני חולקת את הידע רב השנים שצברתי בתחום הבלוגינג והיצירתיות, במטרה לאפשר למשתתתפות לקחת הבלוגים שלהן לגבהים חדשים, ולחדד את קולן האישי והיחודי.

אני רואה בבלוג יצירה - בלוג טוב הוא מעשה של קסם, וכל מי שלחצה על ״פרסם״ אחרי שהצליחה ליצור את הפוסט הטוב ביותר שלה עד כה, יודעת שהתחושה המלווה את הפרסום היא של השג וגאווה. מה דורש הקסם הזה?

  • בלוג טוב משלב מחשבה אוצרותית, ממש כמו בעלת גלריה.
  • עריכה קפדנית - ממש כמו עורכת מגזין.
  • כתיבה רהוטה על נושאים המעניינים את הקהל - ממש כמו מספרת סיפורים.
  • רעיונות מקוריים וחוש חדשנות - ממש כמו ממציאה.ֿ


ולא סיימנו -
  • גם שימוש בתמונות המספרות ותומכות בסיפור שלנו,
  • מוסר עבודה וחריצות,
  • תשוקה מתמדת,
  • וידע בתחום עליו אנחנו כותבות.

נשמע כמו רשימה אימתנית המעמידה רף בלתי אפשרי? לא ממש! כי בלוג טוב דורש גם:

  • אנושיות - ואנושי להבין שאנחנו לא מושלמות.
  • בלוג דורש אותנטיות - ואותנטי, פרושו להביא את עצמנו בדיוק כמו שאנחנו.
  • בלוג טוב גם דורש חשיפה של משהו בנו, ולצידה - ממש כמו בשיחה עם חברים, גם הקשבה לצד השני - ואיזון תמידי בין השניים.
  • בלוג דורש לפקוח עינים, ואזניים, ובעיקר לב - לשים לב! לוקח הרבה תרגול ומאמץ פשוט להתרגל לשים לב - למה שמתרחש מסביבנו, למה אנחנו באמת אוהבות, למה חשוב לנו, איפה הגבולות שלנו, לאן אנחנו רוצות להתקדם...
  • בלוג דורש להתאהב בו וגם בקהל שלנו, להתמסר, לשלוט, להשתנות, ליצור, לחגוג, להתעלות על עצמנו, למחוק, להתכנס.


בלוג הוא חלק מהחיים שלנו מאותו רגע שאנחנו מחליטות לחבוש את מגבעת הבלוגרית. אני רוצה לעזור לכן להביט במראה, לתת לכן אומץ לקחת את מגבעת הבלוגרית ולחבוש אותה בגאווה והתרגשות, להתבונן באומץ, בפליאה, בשמחה, איך נולדים לנו בלוגים - בלוג חדש / בלוג ותיק שמחשב מסלול מחדש / בלוג שלא מפחד להיות ״אני״ / שלא מסתיר או מחביא את העוצמות שלנו, ויותר נכון - שאנחנו לא מפחדות מהעוצמות והחוזקות שלנו שמתגלות דרכו! בלוג שיקח אותנו למקומות חדשים, וירטואליים לצד אמיתיים, פנימיים וחיצוניים כאחד... אין כמו בלוג מוצלח ורענן כדי לפתוח דלתות!

קורס Creative blogging כולל ארבעה מפגשים באורך שעתיים וחצי, ומתקיים בימי רביעי במהלך חודש דצמבר במתחם שרונה בתל אביב, בין השעות 9.30-12.
מחיר הקורס - 1400 ₪, 7% הנחה יינתנו לנרשמות עד 11/11, או למי שכבר השתתפה בקורס, כנס, ארוע, או סדנה שלי.






הקורס מתאים לבלוגריות מנוסות וגם למתחילות, הוא יעזור מאוד למשתתפות בנושאים הבאים:


  • לאתר ולסמן את הקול האותנטי שלנו, תחומי העניין, האמירות, והמטרות, ומלמד אותנו להעביר את כל זה הלאה, אל קהל הקוראים, תוך שימוש בשפע האמצעים העומדים לרשותנו, אותם גם נתרגל ונשפר במהלך הקורס, בין היתר בעזרת מרצים אורחים מעולים.
  • למצוא את הגבול הנכון לנו בין הפרטי לציבורי, בין חשיפה לשמירה, בין תחומי העניין של והניסיון לכוון לקהל רחב ככל האפשר.
  • להתבטא בבלוג באופן המתאים לנו ביותר - הן באמצעים מילוליים והן באמצעים חזותיים. נדבר על המיתוג של הבלוג - האם המראה, הסגנון והמבנה שלו תומכים בסיפור שהוא ואנחנו רוצים לספר.
  • במהלך הקורס נפגוש מרצים אורחים, נעמיק לתוך העולם של כל אחת מן המשתתפות, ננסח מטרות אישיות, ונטווה חלומות שגם נרצה להגשים - לאן אנחנו רוצות שהבלוג יקח אותנו... מה אנחנו מקוות שיתפתח מזה...
  • כל אחת תצא מהקורס עם שפע של ידע, התנסויות, ומפת סימני דרך לעבר הגשמת החלום שלה.

אשמח לפגוש אתכן בקורס, מספר המקומות מצומצם, כדי לשמור על אינטימיות ויחס חם וליווי צמוד לכל בלוגרית.
לסילבוס מלא ולהרשמה - כתבו לי: irisfgl@gmail.com

רוצות להתעדכן בכל מגוון הסדנאות הקורסים והארועיםש אני עורכת? בקרו באתר colourful way online

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...