יום חמישי, 21 ביולי 2016

הצצה ליומן האמנות שלי, או מה אני מציירת בימים אלה?

הדרך שלי להרגע, להתבונן, להיות שלווה, עוברת בדרך כלל דרך חדר היצירה.
יומני האמנות שלי, שבעיקר עליהם אני עובדת בתקופה זו, מאפשרים לי לקחת הפסקה מהכל, להיות נוכחת, ולהתבונן על מה שבפנים שיוצא לאטו החוצה תוך כדי העבודה. זה תהליך מטהר, מענג, שממלא אותי באנרגיה.






הנה כמה מדפי היומנים (אך לא רק) מהשבועות האחרונים. לאחרונה בחרתי להתנסות בחומרי עבודה מצויינים ומובחרים מתמיד - החל מדפי האורגימי היפניים היפהפיים, וכלה בעפרונות וטושים מדהימים ממש, ואיזה תענוג זה! (כן, יש נשים שמשאירות סכום נאה בחודש בחנויות נעליים, אני משקיעה אותו בחנויות אמנות). בנושף ,אני נוהגת לשלב גם מוצרים מהחנות שלי, שתמיד זמינים לי. את הפאטרנים היפנים, למשל, אני עושה עם השבלונה הזו

והטיפות המוזהבות נעשו עם סט המדבקות הזה


אם משהו תופס לכם את העיניים או מסקרן אתכם במיוחד - אשמח לענות על כל שאלה הנוגעת לתהליך היצירה, החומרים, או הטכניקות.






את המכחול היפני, מהתמונה הבאה, אפשר לרכוש כאן.
היתרון בו, הוא שהמיכל הפנימי שלו מלא במים, מה שפותר את הצורך בהתעסקות עם כוס מים, והחלפת המים המלוכלכים, ומפאשר גם שליטה וזרימה במהלך הציור.

שתהיה חופשה קיץ נפלאה עם הרבה יצירה :) איריס

מוזמנות תמיד לבקר בחנות היצירה והיצירתיות שלי ולהתעדכן על מוצרים חדשיםש אני אוהבת במיוחד ובחרתי למכור בחנות 




יום רביעי, 6 ביולי 2016

סדנת יומני אמנות בנושא רקעים

ב-18/7 תתקיים סדנת ״יומני אמנות - רקעים״ הסדנה הראשונה מבין מספר סדנאות בנושא יומני אמנות. הפעם, נתמקד בעיקר ביצירת רקעים לדפי היומן שלנו, שיכולים להיות בסיס ליצירה, או לעמוד בפני עצמם ולהוות יצירה שלמה.



במהלך שעתיים וחצי נשחק, ניצור, נהנה, נתנסה ונגלה עולם של שפע - בצבעים, טכניקות, חומרים, צורות, ויכולות להביע את עצמנו. ניצור רקעים משילובי טכניקות, חומרים ומצעים, ונשתמש ברקעים שהכנו כנקודת פתיחה ליצירות מורכבות יותר -  כבר במהלך הסדנה, וכמובן שנוכל להשאיר גם עמודים רקעים ססגונים למילוי עתידי במחברת האמנות שלנו.


בסדנה נלמד גם להכין כלי עבודה בעצמנו, וניצור חותמות ושבלונות מחפצים יומיומיים שלא חשבנו עליהם אף פעם בהקשר יצירתי. כמה שאני אוהבת את החלק הזה!


המוטו של כל אחד מהמפגשים של יומני האמנות הוא ש״הכל מותר״! וזה מודגש בצורה חזקה ביותר בסדנת הרקעים.


זו אחת המטרות החשובות ביותר של הקורס שלנו, ואחד האתגרים המשמעותיים ביותר שעומדים מולנו כיוצרות - להרשות לעצמנו! לא לדפוק חשבון, לא להתבייש, ולא להתחבא, אלא להנות מהמשחק, מהשעשוע - להתנסות, להיות אנחנו במלואנו. רק על ידי ההעזה, החופש, אפשר לגלות מה באמת מענין אותנו, נוגע בנו, מרגש אותנו, ולהגיע בהשראתו למחוזות חדשים.

סדנת ״יומני אמנות: רקעים״ תתקיים ביום שני 18/7, בין עשר לשתים עשרה וחצי. מחיר ההשתתפות: 350₪, והוא כולל יומן אמנות אישי, שימוש חופשי בכל חומרי היצירה במהלך הסדנה וכיבוד. הסדנה תתקיים בסטודיו מקסים הקרוב מאוד לעזריאלי בתל אביב.


להרשמה לחצו כאן, ותעברו לחנות שלי, או כתבו לי: irisfgl@gmail.com, מוזמנות גם להתקשר אלי ולהתיעץ בכל שאלה: 0543051344, איריס :)












SaveSave
SaveSave
SaveSave

יום שני, 27 ביוני 2016

קורס חדש בן ארבעה מפגשים: יומני אמנות!

שמחה לשתף אתכן בקורס חדש ומרגש שלי - קורס יומנים ויזואליים:  קורס חדש שכולל 4 פגישות שבועיות בשעות הבוקר (אפשר להגיע לכולן או לחלק מהן). בסטודיו נהדר בתל אביב. במהלך 4 המפגשים ניצור ביומן אמנות אישי, תוך עבודה עם חומרי יצירה מעולים ומגוונים, נכיר טכניקות מרתקות שיעזרו לנו מאוד ביצירה,  ונהנה מעבודה אישית, פנימית, מספקת, מאתגרת, ומהנה כל כך.


יומן אמנות, או יומן ויזואלי, הוא המקום להביע את עצמנו, לשרבט, לצייר, להדביק, לחלום, לכתוב, לתעד, להתנסות - ופשוט ליצור. זה המקום שמרכז באופן ויזואלי את מי שאנו באותו הרגע, את מה שאנחנו רוצות להביע, ואת מה שאנו מרגישות. מעבר לכל זאת, ההתנסות ביומן ויזואלי היא כיף גדול - משחררת, זורמת, מלאה קסם, פליאה, המצאתיות, התנסויות חדשות וסיפוק.


מי אמר שצריך צבעים בשביל לצייר או לצבוע? בקורס תלמדו המון טכניקות מפתיעות - כמו זו למשל... 
לחצו כאן כדי לראות מה קורה כשמורידים את ניירות הקרפ.

הקורס מתאים לכל מי שרוצה לתת מקום ליצירתיות בחייה, שרוצה ליצור לעיתים קרובות יותר, להתנסות בחומרים, טכניקות ודרכי הבעה חדשות, להביע את עצמה בחופשיות ובלי פחד, שמעונינת לחזור ליצור כמו פעם אך חשה חסומה, ולמי שרוצה לזכות בשעה נעימה, שקטה ויצירתית עם עצמה כדבר שבשגרה. בקורס נתמקד בעבודה עם חומרים וטכניקות רבות, לצד התבוננות פנימה, שחרור מחסימות יצירתיות, ועידוד ההעזה והשמחה שביצירה. אני מעניקה לכל משתתפת את מלוא תשומת הלב, ושמחה ללוות תהליכי יצירה שונים, לייעץ ולעודד.



הקורס מתאים לכל אחת, ללא קשר לגיל, נסיון קודם בתחום, כשרון, או כמות הזמן הפנוי שיכולה להקדיש לכך. הכל מתאים, הכל נכון - זה יומן אישי, בקצב אישי, ללא כל תחרות או השוואה.



תאריכי קורס היומנים הויזואלים: 18/7, 25/7, 1/8, 8/8, בין עשר לשתים עשרה וחצי, בסטודיו מדליק ליד עזריאלי בתל אביב. עלות השתתפות בכל הקורס - היא 1250 ₪  (כולל כל חומרי העבודה המעולים במפגשים, מחברת עבודה מקצועית, וכיבוד קל).

הרשמה מוקדמת עד סוף יוני בחצות תקנה לכן 100 ש״ח הנחה, וההרשמה המוקדמת עד 5.7 בחצות, תקנה לכן חמישים ש״ח הנחה.

ניתן להרשם גם למפגשים בודדים - מחיר מפגש אחד (כולל מחברת) - 350 ₪, וכל מפגש נוסף במחיר 320 למפגש. כמובן שאם תגיעו לכל הארבעה תשלמו את המחיר לקורס כולו, שהוא זול יותר, ואם תקדימו להרשם - תחסכו אפילו יותר. שלחו לי מייל ותקבלו את רשימת הנושאים לפי שיעורים: irisfgl@gmail.com





ובינתיים, רוצה לשתף בסרטון המתעד תהליך עבודה שלי על אחד מדפי היומן האישי שלי. אשמח לחלוק אתכן בקורס כל פרט ופרט בטכניקות ובכלים שהשתמשתי בהם כאן, ובעוד עשרות דוגמאות ליצירות נוספות בדפי היומן הפרטי שלי, שאת חלקן אציג כאן בפוסטים הבאים.

מזמינה אתכן להצטרף למסע המיוחד הזה. כתבו לי לאימייל irisfgl@gmail.com ותקבלו את כל הפרטים המלאים על קורס יומני האמנות: תאריכים, סילבוס מפורט, מיקום, דרכי תשלום, ועוד...  irisfgl@gmail.com, ואפשר גם להתקשר :) 054-3051344

איריס.
SaveSave

יום ראשון, 15 במאי 2016

רכבת המחשבות שלי השבוע

מכירים את הבטוי Train of thoughts?
קרונות של מחשבות המחוברות יחדיו, כל מחשבה מובילה לאחת אחרת - שונה ומפתיעה? כך אפשר לנוע על פני זמנים ומרחבים במהירות שיא, מנושא אחד, לדימוי אחר, לזכרון, ולמשהו שונה לגמרי כמעט כהרף עין. 

רכבת של מחשבות - זו דרך ציורית אך אפקטיבית  לתאר את האופן שבו אני חווה ופועלת, ובעיקר את האופן שבו אני מוצאת השראה. אני מזמינה אתכם לנסיעה ברכבת ההשראות  האקטואלית שלי, מסלול נסיעה מן הימים האחרונים - מוזמנים לעקוב אחר הפיתולים ולהנות מן החוויות וההמלצות, או לרדת בכל תחנה שתבחרו.

תחנה ראשונה:
בוקר, בית ספר. פגישה עם אמא שמספרת לי שביקרה בבלוג שלי, במסגרת סבב בלוגים, לבדוק מה חדש ומעניין.... אני שואלת מי ברשימת הבלוגים הנוספים - וכולם דווקא בלוגי אוכל של בלוגריות ישראליות מצוינות. אני ממליצה לה על בלוג אוכל מיוחד שעשוי לעניין אותה ולהתאים לטעם המיוחד והטוב  שלה - על סמך הכרותנו והבלוגים שציינה. בלוג My pillowbook זה גם הבלוג הישראלי האהוב עלי ביותר - ולא רק בקטגוריית האוכל, כי  בלוג נפלא בכל נושא חייב להכיל הרבה יותר מאשר רק כשרון בתחומו הספציפי. 


תחנה שניה:
אני שוב בבית: מתגעגעת לבלוג עליו המלצתי, בודקת האם התפרסם בו כבר פוסט חדש, כי לאחרונה הוא לא מתעדכן לעיתים תכופות כלל וכלל. רואה שם שוב פוסט שכבר קראתי, אך מגלה אותו מעיניים חדשות לגמרי. הוא נוגע בי מאוד. מוצאת שם את השיר הנפלא הבא:

אינך צריכה להיות טובה/מרי אוליבר

אֵינֵךְ צְרִיכָה לִהְיוֹת טוֹבָה.
אֵינֵךְ צְרִיכָה לָלֶכֶת עַל בִּרְכַּיִךְ
מֵאָה מִילִין בַּמִּדְבָּר, מִתְחָרֶטֶת.
אַתְּ רַק צְרִיכָה לָתֵת לַחַיָּה הָרַכָּה שֶׁל גּוּפֵךְ
לֶאֱהֹב מַה שֶּׁהִיא אוֹהֶבֶת.
סַפְּרִי לִי עַל יֵאוּשֵׁךְ, וַאֲנִי אֲסַפֵּר לָךְ עַל שֶלִי
בֵּינְתַיִם הַחַיִּים מַמְשִׁיכִים.
בֵּינְתַיִם הַשֶּׁמֶשׁ וַחֲלוּקֵי הַגֶּשֶׁם הַצַחִים
נָעִים לְאֹרֶךְ הַנּוֹפִים,
מֵעַל הַמִּישׁוֹרִים וְהָעֵצִים הָעֲמֻקִּים,
הֶהָרִים וְהַנְּהָרוֹת.
בֵּינְתַיִם אַוְזֵי הַבָּר, גָּבוֹהָ בָּאֲוִיר הַכָּחֹל הַנָּקִי
חוֹזְרִים שׁוּב הַבַּיְתָה.
מִי שֶׁלֹּא תִּהְיִי, לֹא חָשׁוּב כַּמָּה בּוֹדֵדָה
הָעוֹלָם מַצִּיעַ עַצְמוֹ לְדִמְיוֹנֵךְ,
קוֹרֵא לָךְ כְּמוֹ אַוְזֵי הַבָּר, צוֹרְמָנִי וְנִלְהָב –
מוֹדִיעַ עַל מְקוֹמֵךְ שׁוּב וָשוּב,
בְּמִשְפַּחַת הַדְּבָרִים.

מתחברת במיוחד למילים בשורות הסוגרות את השיר-  העולם שמציע עצמו לדמיונננו, צורמני ונלהב,... כמה מדהים שהעולם מחפש אותנו, מציע את עצמו לנו, ולא רק להפך... מרענן שגם העולם יכול להיות צורמני ונלהב, לא רק אווזי בר ואנשים (למרבה המבוכה או שלא?), ואיזה כבוד להיות שייך למשפחת ה״דברים״ :)

נרגשת ומיופיו ודמיונו של השיר, שכמו קראתי שוב לראשונה, אני להוטה למצוא עוד שירי וחומרים של המשוררת. מגיעה ל:

תחנה שלישית:
הבלוג של רוני ויינברגר - תקשורת מקרבת: 
בניסיונותיי לאתר עוד שירים של מרי אוליבר, הגעתי לבלוג ״תקשורת מקרבת״. גיליתי בו שיר נוסף שלה, נוגה אמנם, אך מעורר מחשבה, סערה ורוגע גם יחד, ורוני ויינברגר היטיב לכתוב על התחושות שמתעוררות עם הקריאה, במילותיו שלאחר השיר. הנה הקישור - אם תרצו לבקר שם ולקרוא יותר. התרגום גם הוא שלו. גם אני, כשיש לי משהו חשוב לחשוב עליו, או החלטה שאני רוצה לקבל, או כשאני ממש רוצה להרגע - הולכת לנקודה האהובה עלי הצופה על הים. העבודה הזו, השצף-קצף שאף פעם לא נגמר ולא הופך להיות משהו אחר, היופי והצלילות שלו - אין כמוהם להרגיע, לשים את הדברים במקום. אבל היא נתנה לים גם מילים, וקול, ואופי, ואני נהנית מזה מאוד.

אני יורדת לחוף/מרי אוליבר

" אני יורדת לחוף בבוקר
ובהתאם לשעה, הגלים שוטפים פנימה או החוצה,
ואני אומרת, הוי, אני אומללה,
מה עלי לעשות?
והים אומר בקולו האהוב:
סליחה, יש לי עבודה לעשות."


תחנה רביעית, עדיין באותו הבלוג - נקודה למחשבה:
כשאני נתקלת בפוסט מרגש בבלוג לא מוכר, אני נוהגת להתחיל ״לשוטט״ בבלוג החדש, להתרשם, ולהחליט האם להכניס אותו למעגל הבלוגים שאני נהנית לעקוב אחריהם. כאן אני כמובן יכולה לקבוע בשמחה שכן! הפוסט החדש בבלוג, לדוגמא, מדבר על נושא שבדיוק העסיק אותי אתמול בלילה - קביעת עקרונות מנחים לפני חיפוש פתרון. שוה להציץ, אולי יחדד גם לכם משהו :)

תחנה חמישית, (ומפה רכבת המחשבות מתחילה לנוע ברברס):
אתמול חשבתי על העשייה שלי. מה עשיתי לפני כמה שנים, מה אני עושה עכשיו, ועל כל ה״באמצע״. חשבתי לעצמי, בצרוף מקרים מקסים עם הפוסט של רוני, עוד לפני שקראתי אותו, כמובן) שמה שחסר לי כרגע הם עקרונות מנחים מדוייקים, ובעיקר מעודכנים.
לפני כמה שנים, כשהתחלתי את הבלוג הזה ואת כל העשייה הענפה שבאה בעקבותיו (סדנאות, ארועים, חנות, אתר מגזין, ועוד) - היו לי עקרנות מוצקים וברורים לגבי העשיה והיעדים שלי, אך עם השנים הם הפכו לפחות ופחות רלבנטיים, ובעוד הייתי מודעת לדעיכתם וחוסר הרלבנטיות שלהם בחיי, לא מהרתי להצמיח אחרים במקומם. אתמול בלילה, היה לי רגע של חזון ברור. ועיקרון מפתח מרכזי, יחיד, ובלתי ניתן להחלפה צץ ועלה, והרי היה שם תמיד. העקרון המנחה החשוב ביותר להצלחה עבורי הוא לפעול ולהיות מי שאני. לא היה לי אף פעם ספק בזה, אבל זה לא אומר שזה תמיד קל לזכור את זה, או לפעול על פי זה. בין היתר זה גם להעיז לפעול בעוצמה רבה היכן שהפוטנציאל שלי נמצא, ולא לפחד מזה, ולי, (אני בטוחה שאני לא לגמרי יוצאת דופן בזאת), זה לא תמיד קל. אתן דוגמה... השקתי לא מזמן סדנה חדשה ושונה  - ״סדנת לוח חזון״. ערכתי פיילוט לחבורת מוזמנות שמורכבת מחברות וקולגות קרובות. הפיילוט היה פוקח עיניים, הוא היה כיפי, עבר בהצלחה רבה מכל הבחינות, הלוחות היו מדהימים, ההנאה רבה, אבל קרה עוד משהו, שלא צפיתי במלואו - העוצמה של השנוי שהלוח עורר במשתתפות ובי... זה היה חזק מדי בשבילי. הצלחתי ליצור סדנה שהוציאה מהמשתתפות בה משהו מפתיע ומרגש, והן הגיבו בחוזקה ובחיוב למראה לוח החזון שלהן, בהנחייתי, אך אני הרגשתי שקשה לי להכיל את כל ההתגלויות, הרגשות, ההפתעות, השנויים, שהתעוררו בכל אחת וגם בי במקביל, זה היה עוצמתי ורב אחריות מדי בשבילי בשלב ההוא. החלטתי לדחות את קיום הסדנה לזמן אחר. לזה אני מתכוונת כשאני מתכוונת ב״לפעול ולהיות מי שאני״ - יש בזה גם רמות שונות של עוצמה. אני צריכה לפעול מתוך מקום יחודי, שמענין, מסקרן, מרגש ואותנטי, אבל תפור  למידותיי (המישתנות כמובן כל הזמן.)


תחנה שישית: איך הגעתי למחשבות מרתקות כאלה באמצע הלילה?
הן הגיעו ישירות אחרי שסיימתי לקרוא את הכתבה של ד״ר אייל דורון על הטאלנט שכדאי לנו להיות במאה ה-21  - כתבה קצת  מלחיצה מצד אחד, אך פותחת פתח להווה ולעתיד מסעירים שמזמינים ומעודדים כל אחד מאתנו להעיז, פשוט להעיז!

הכתבה נסגרת וכמעט מסתיימת במילים הבאות:
״יזמי היומיום. בעולם שבו כל אחד הופך ליזם, צריך לזכור שמאחורי כל יזם גדול מסתתר יזם קטן ומבריק של שגרת חיי היומיום. היציאה מהמטריקס מתחילה במרד הקטן ביותר: לקום אחרת בבוקר, לדלג על ההרגל שכולם דבקים בו, להתקדם נגד התנועה.״

זוכרים שאנחנו עכשיו נוסעים ברברס? אחורה על הקו של הזמן?
המילים של ד״ר אייל דורון נוגעות בי. אני מכירה אותן מבפנים. אני רק שואלת את עצמי - האם זה מרד נגד העולם המיינסטרימי או שזה מרד שלנו נגד עצמנו, שינוי שאנחנו מנסים להנחיל אבל פוחדים להודות בו/להרשות לעצמנו/או, כמו שנאמר בתחנה הקודמת - לאפשר לנו להתקדם לעבור המקום מלא העוצמה שבנו?


עבודות מהפנטות של דריל קוקס, שמחבר ענפים ומסגרות לכדי יצירת אמנות שהיא בכלל מסגרת.

תחנה שמינית: הרכבת זגזגגה פה ונסעה דווקא לכיוון של מאיר אריאל. לא יכולתי שלא לחשוב פה על משחקי המילים הנהדרים והמדוייקים  בשיר טרמינל - על השיחה שיש לי עם עצמי, שמציפה לי משחקי מילים כמו בין העצמי והביני שלו , מה עצמו אומר לו בהגיעם, ומה הוא משיב לו. וגם כל עניין הטרמינל פה מחדד ומזכיר לי שאני מתכננת נסיעה ל-פ-ר-י-ז! רכבת המחשבות שם נוסעת בעברית מתובלת בצרפתית, ובהמון סטייל, אני מתלהבת!
מבטיחה לעדכן עם תחנות השראה והמלצות שוות, ובינתיים - שואבת השראה מאפרת ליכטנשטט מהבלוג המקסים מה את עושה כל היום, וחולמת על קרואסון ההיספאהן עליו המליצה. נשמע ונראה אקזוטי, במיוחד פתיתי עלי הורדים המסוכרים שבזוקים מעליו:) התמונה מהבלוג של אפרת.


תחנה תשיעית: זה מזכיר לי שיש אמן שמזה זמן רב אני רוצה לספר לקוראי הבלוג אודותיו ולחלוק תמונות של עבודותיו,  המעוררות בי הערכה עצומה ותשוקה עזה ליצירה, והנה ההזדמנות הגיעה. בואו נשאר באוירה צרפתית, עם מוטיבים של ארט נובו וארט דקו שמסתלסלים בדמיוננו, ונדמיין מדען  צרפתי, שהוא גם אמן ובעל וכשרון נדיר, שחקר ויצר אמנם לפני עשרות שנים, אך עבודתו מושכת ונפלאה גם עכשיו, ואולי אפילו יותר מתמיד!


Eugène Séguy - היה חוקר חרקים צרפתי שאייר ויצר, בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת בעיקר, פאטרנים בהסתמך על צורות החרקים שחקר. הוא האדיר את יופיים ואת הטבע באמצעות איוריו, ומתוך האיורים המפורטים שיצר בתחילה, המשיך ויצר פאטרנים מופשטים כמעט, שהודפסו גם על גבי טקסטיל. תראו את כל היופי הזה, כך נראים החרקים שחקר בתעוד איורי ריאליסטי...


ואט אט הם הופכים לחגיגה של כתמים, משטחים וטקסטורות משגעות:







תחנה עשירית: בואו נסגור את הפוסט עם חיוך :)
מה יהיה לנו פה עכשיו? פריז, (אוכל) חרקים, וטאלנט שהגיע לגדולות, וחי אחרת כבר במאה העשרים, כל זאת בתמונה בלתי נשכחת:
סלבדור דאלי מוציא את דב הנמלים שלו לטיול. כן, הוא היה קם אחרת מכולנו בכל בוקר, בזה אין לי ספק :)
שיהיה שבוע נהדר!







יום שני, 2 במאי 2016

מוצר יצירה מנצח ותכשיט עם עיצוב אינסופי

כשאני נכנסת לחנויות יצירה, אני מחפשת את הדבר המיוחד שיתפוס לי את הדמיון. תמיד יש מוצר אחד, פשוט למדי, נחבא אל הכלים, שמביט עלי, ואני מביטה עליו - ושנינו יודעים שהוא שווה הרבה יותר ממה שכולן רואות בו... ואז אני לוקחת אותו לחדר הסטודיו שלי (משלמת קודם, ברור, לא סתם לוקחת), ושם אני מתנסה בעבודה איתו, משדכת לו כל מיני חומרים אחרים, מגשימה רעיונות,  ומאפשרת לו להראות לי למה הוא מסוגל.
וכך בדיוק היה עם מדבקות האפוקסי העגולות והשקופות האלה!
 

לא לקח לי יותר מכמה דקות של התנסות איתן כדי להבין שיש פה משהו! ראיתי שהן פשוט עפות לי מהידיים, וטיפות גשם ענקיות מעוצבות בפאטרנים משגעים מתחילות להערם על השולחן.

אז ניסיתי עם נייר כזה, ואחר, ואז עם הדפס צבעוני, ומשהו בשחור לבן, ועם וואשי טייפ, ואחרי זה גם עם ציור שלי.... וזה היה כל כך כיף! המסגרת הבוהקת, דמוית הזכוכית, האפקט התלת מימדי...


בהתחלה חשבתי כמה הם יהיו יפים בתור מגנטים, ובינתיים אצתי רצתי לקנות עוד כמה חבילות (הן די זולות בסך הכל).. וההתנסויות המשיכו...

מכיוון שבין קניה לקניה חלפו כמה ימים -  בינתיים הייתי עסוקה כבר עם חלקי תכשיטים שמלאו את כל שולחן העבודה שלי, ואז הגיעה המחשבה - למה לא לשלב בעצם?

לקחתי את התליון המוזהב והיפה הזה, ועוד כמה ניירות יפהפיים, תראו את זה למשל - זה מעטיפה של מוצר יצירה אחר בכלל, שהיתה כה יפה שהייתי חייבת לשמור אותה ולא לזרוק :) והתחלתי להדביק, לגזור, ולשלב בתליון.


ואחרי הנייר, ניסיתי גם עם בד -  ויותר מכל אהבתי את מה שהתקבל עם הבד הכחול לבן היפה הזה, שתמיד מזכיר לי משהו יפני.


ניסיתי לשלב גם מגוון סרטי בד המיוחדים מהאוסף היפה שלי ...


את הסרט הזה יותר אהבתי הפוך בכלל....אז הפכתי. בסטודיו שלי מותר לי לעשות הכל:)

ֿ

ואז חשבתי לעצמי - למה להסתפק בעיצוב אחד לשרשרת, ולבחור את העיצוב המועדף - כשיש כל כך הרבה מדבקות ועיצובים על השולחן שלי? הרי אפשר להחליף בהתאם למצב רוח, וללוק היומי... 

מדובר במוצר יצירה מקסים ביותר וזול יחסית  - שאריות קטנות של נייר או בד מספיקות בהחלט - ולכן, לא חייבים לעשות שימוש בחבילות נייר יקרות במיוחד, כי המון מוצרים מגיעים עם עטיפות עם איורים ופאטרנים נפלאים. עיגול האפוקסי הדביק משתדך נפלא למגנטים, לתכשיטים, כרטיסי ברכה, ולכל מה שהדמיון שלכן יכול להמציא... כל שצריך לעשות הוא להצמיד את המדבקה למשטח המעוצב, להדק קצת להדבקה טובה יותר, ולגזור בעדינות מסביב.

ומכיון שאני שמחה לספר פה שבוטיק היצירה האינטרנטי שלי נפתח שוב השבוע (ועשרות מוצרים מהממים עולים לאתר כבר עכשיו ובימים הקרובים), תוכלו לרכוש את החומרים של הפרויקט באתר החנות:

את המדבקות תמצאו כאן
וערכה של חבילת מדבקות, תליון מוזהב, ומטר של שרוך עור שחור ודק תמצאו כאן

נהניתי מאוד מהפרויקט, מקווה שגם אתן תהנו - אל תשכחו לשתף אותי בתוצאות וברעיונות! איריס


יום רביעי, 30 במרץ 2016

ההשראה שמבשרת על בא האביב

אביב היא העונה האהובה עלי, וכמוני - גם על רב האנשים: השמש הנעימה, הריחות המשגעים מהעצים והפרחים, גינות יפהפיות שמציצות אלי בהליכות המרובות שלי בעיר שהערב יורד עליה כבר הרבה יותר מאוחר,  הגינה הנהדרת של הבנין החדש שעברנו אליו - כל אלה נותנים לי השראה גדולה אפילו יותר מתמיד.

אני רוצה מאוד לחלוק אתכן את ההשראה הזו באופן יותר אינטנסיבי, לחוש ביחד אתכן את ההתרגשות מצבע, מפאטרנים, ממקורות השראה, להפרות באופן הדדי את מעייני היצירתיות של כולנו, ולכן אני מזמינה אתכן להצטרף אלי לסדנת פאטרנים שתתקיים  ב 11/4 בין עשר לאחת בסטודיו נהדר ליד עזריאלי בתל אביב.

במהלך שלוש שעות הסדנה כל אחת תיצור מעומק ההשראה והעולם הפרטי שלי, עם מגוון חומרים וטכניקות  שאציג בסדנה, ויהיה כל כך כיף ליישם ולעבוד עם הטכניקות והחומרים האלה יחדיו בסדנה וגם לאחר מכן בבית, עם כל משא ההשראה הממריץ שתקחו אתכן בחזרה.

אני מאמינה בלב שלם שתצאו מהסדנה עם חיוך רחב ועיניים נוצצות, מחוברות עוד יותר לאשה היוצרת שבתוככן, מחוברות ליופי שמסביבנו, לשמחה הטבעית ולחדוות היצירה.

אני מעניקה יחס אישי ומבט קרוב על כל התהליך שעוברת כל אחת מהמשתתפות, מעודדת, מכוונת ומציעה אתגרים אישיים. הסדנה מתאימה לכולן - בכל רמת ניסיון, תחום מקצועי או כשרון. התוצאות תמיד מרתקות!

להרשמה לסדנת הפאטרנים (בוקר) - 11/4 - לחצו כאן


החומרים שנעבוד איתם משובחים ונבחרו אחרי מחשבה מעמיקה וניסיון רב. אני אוהבת לעבוד עם חומרים מאוד טובים ממיטב היצרניים, ומאמינה מכל ליבי, שכמו בבישול - הרכיבים חייבים להיות קודם כל משובחים מאוד כדי שיצא מוצלח.

 עם זאת, אני אוהבת מאוד למצוא את הענין, המשחק והפלא גם בחומרים זמינים, שאינם לקוחים מתחום היצירה והאמנות של קהל המבוגרים. מדבקות צבעוניות פשוטות למשל - אני חושבת שאפשר לשחק איתן שעות ולהגיע לפאטרנים מדהימים, וזה גם כל כך כיף, ממכר ממש!



חשוב לי שאחרי הסדנה תתחילו להסתכל על החומרים שסביבכן אחרת, ולראות את הפוטנציאל הגלום בהן, חומרים מן המטבח, צעצועים ישנים, ועוד... אתן עוד תופתעו :)



חותמות למשל... למה לקנות מן המוכן, כשאפשר להכין אינסוף חותמות אמנותיות בעלות של כמה אגורות?


ואם כבר מדברים על חומרים איכותיים.... צבעי מים למשל הם מוצר שצריך לבחור בקפידה. צבעים מובחרים וצבעים פשוטים יתנו תוצאות מדהימות ודהויות, בהתאמה. לאחרונה אני משוגעת על סט צבעי המים של חברה סאקורה היפנית...
הרבה אנשים פוחדים להתנסות בצבעי מים, אבל אין כמוהם כשמדובר ביצירת פאטרנים ובזמן איכות כמעט מדיטטיבי עם עצמנו. נתנסה מעט בסדנה, ואני מעבירה לעיתים סדנה נפרדת לצבעי מים בלבד. מוזמנות להרשם לניוזלטר הסדנאות שלי ולהשאר מעודכנות בכל פרטי ומועדי הסדנאות


עם צבעי המים שלי גם התחיל הפאטרן הזה, כהזמנה לסדנה..




וכך הוא הסתיים...



גם השראות הן תחום חשוב מאוד! מצד אחד טוב להיות פתוחות לכל השראה שתגיע, לפתוח את העינים, האזנים והלב... ומצד שני, יש גם לתור אחריהן באופן מכוון, ורצוי לא מקוון ;)  אני אוהבת לאסוף ספרי עיצוב ופאטרנים שמעוררים בי השראה, ואפילו להדפיס תמונות מהאינטרנט, רצוי בבית דפוס, על גבי נייר משובח, שנותן כבוד להשראה. אני מרגישה  שלשמור את כל האוצרות הללו רק בפינטרסט, או על כונן המחשב, לא מביא לי בעצם שום תועלת בזמן היצירה. אולי לאחרים זה עובד,  אבל עבורי - השראה צריכה להיות מול העיניים, ורצוי מודפסת על נייר איכותי, עם טקסטורות  מרגשות וצבעים עזים. או שכבר עמוק בלב. מה שבמחשב כבר נשכח מהלב שלי.

אני אוהבת לאסוף פיסות השראה פיזיות - ניירות ובדים. דוגמאות ממבחר פיסות ההשראה שלי, בספרים, אלבומים ופיסות נייר, אביא כדי לחלוק אתכן בסדנה.



ומה עושים אחר כך,  עם הפאטרנים המוכנים? אפשר להפוך אותם למגוון יצירות יפות.
אני אשתף בסדנה ברעיונות שלי וגם אלמד גםמספר טכניקות לשלב אותם אפילו בציורים, ולא, ממש לא חייבים כשרון ציור - יש לי כמה טריקים בשבילכן :)




מזמינה אתכן להצטרף לבוקר של חוייה יצירתית, המקומות האחרונים לסדנה עדיין פנוים, וניתן להרשם ולשלם בקישור הזהואם לא הפעם, אבל חשוב לכן להתעדכן בכל מבחר ומועדי הסדנאות - הרשמו לרשימת הדיוור של הסדנאות שלי בקישור הזה.


להרשמה לסדנת הפאטרנים (בוקר) - 11/4 - לחצו כאן