יום ראשון, 14 ביולי 2013

מתכוני קוסמטיקה טבעית לקיץ שמכינים לגמרי לבד

פסטיבל Colourful Summer בעיצומו, והיום הזמנתי את הקוסמטיקאית טלי שגב לרקוח עבורנו מתכונים מרעננים וטבעיים לטיפוח עור הפנים, הגוף והשיער. את כל המתכונים מכינים בקלות ובמהירות במטבח הביתי, מחומרים זמינים, טבעיים וטריים.
את הפוסט מלווים איוריה היפהפיים של יעל ברגר. במהלך העבודה ראיתי בעיני רוחי איורים כאלה בדיוק, וכשפניתי לאתר אותם, נתקלתי באיוריה של יעל, שאני שומרת בתיקיית הפייבורייטס שלי כבר הרבה מאוד זמן. פניתי אליה, והיא שיתפה פעולה בשמחה. בסוף הפוסט תוכלו לקרוא ולהכיר קצת יותר את שתי הנשים המוכשרות.
אז נתחיל?
זכויות יוצרים: יעל ברגר


הייתם בבריכה או בים? השתזפתם "קצת" יותר מידי? מה עושים?
אנחנו מקיימים מערכת יחסים מסובכת עם השמש. מצד אחד, השמש מחממת אותנו, מאירה ושומרת על בריאותנו (ויטמין D) ומצד שני, קרינת השמש מזיקה לעור, פוגעת בבריאותו ומראהו וחשיפה מופרזת אף מסוכנת. איך בכל זאת אפשר לטפל בבית בנזקים שנוצרו? הנה טיפים למוצרים נפלאים שתוכלו להכין במטבח הביתי להקלה על נזקי השמש, עד שיחלוף החום הגדול:


זכויות יוצרים: יעל ברגר


מי פנים ממריצים:
בסיר קטן מרתיחים צרור פטרוזיליה בינוני ולאחר מכן מסננים את המים ומכניסים אותם להקפאה בתבנית קוביות קרח. את קוביות קרח הפטרוזיליה מורחים מדי בוקר על איזור הפנים והמחשוף על מנת להמריץ את העור, לרענן אותו ולצמצם נקבוביות. ניתן להוסיף טיפת שמן לבנדר לפני ההקפאה כדי לנטרל את ריח הפטרוזיליה.


זכויות יוצרים: יעל ברגר

מסכת אבוקדו:
רסקו שתי כפות אבוקדו לתוך קערית, הוסיפו שתי כפיות דבש, חלמון ביצה ערבבו ומרחו על הפנים והמחשוף. לאחר כעשרים דקות הסירו באמצעות מים פושרים ונגבו את פניכם.

זכויות יוצרים: יעל ברגר


מסכת לחות והזנה:
ערבבו יחד חצי כף מיץ לימון טרי, כפית דבש וחלמון ביצה. מרחו על הפנים למשך עשרים דקות ושטפו במים קרירים.

פילינג ביתי הממריץ באופן מיידי את עור הפנים: 1 חלמון ביצה, 1 כף שיבולת שועל כתושה (קוואקר), 1 כף דבש טהור, 1 כף שמן צמחי (זית/שקדים/חוחובה). מערבבים את כל החומרים בצלוחית זכוכית קטנה, מורחים על עור הפנים ומשהים כרבע שעה. מסירים היטב עם ספוגית ומים.


פילניג גרגירי עדין: כפית שקדים קלופים טחונים דק, כפית פרחי קמומיל טחונים דק ,כפית שמן זית ,חצי כפית לימון סחוט. לערבב היטב את החומרים ולעסות בעדינות את עור הפנים והצוואר. לא לעשות לפני חשיפה לשמש!
זכויות יוצרים: יעל ברגר
 
לאחר הפילינג, מומלץ למרוח מסיכת הרגעה טבעית המצויינת להרגעת העור (המסיכה יעילה במיוחד במצבים של אטופיק דרמטיטיס ולאחר כווית שמש). אופן ההכנה: מרסקים מלפפון קר, מוסיפים ל-1 גביע יוגורט קר (יוגורט רגיל לבן, ללא פירות או סוכר), מוסיפים חופן עלי מנטה או נענע טריים קצוצים דק. מערבבים הכל ביחד ומורחים על העור, משהים כ-10 דקות ושוטפים במים
זכויות יוצרים: יעל ברגר

ומסכה נוספת, לחידוש ורענון עור עייף:
גזר טחון דק, כפית לימון, כפית דבש, מספר טיפות שמן זית. לערבב את הגזר עם הלימון ולהניח ל 10 דק'. להוסיף את הדבש והשמן ולערבב. למרוח על עור נקי, להמתין 10דק' ולשטוף.

זכויות יוצרים: יעל ברגר

סבא וסבתא לקחו את הילדים לשעה-שעתיים... אל תהססו! הכינו לעצמכם אמבטיה מלכותית שתשכיח מכם את החום, הלחות והחופש הגדול...
אמבט חלב ודבש: ממיסים 3 כפות דבש ב-200 מ"ל חלב, מוסיפים 8 טיפות שמן אתרי גרניום ומטפטפים למי האמבט.


הילדים של השכנים עשו מסיבה בחצר כל הלילה ויש לכם פגישה סופר חשובה בבוקר?
טיפול להקלה על עיניים עייפות הנעשה בשכיבה על הגב:
מחממים קלות כפית שמן זית, בודקים את חום השמן על גב היד ומורחים סביב העיניים. מניחים פרוסת מלפפון על כל עין ונחים ולמשך 10 דק'.


הכלור ומי הים הרסו לכם את השיער? הנה שיטה עתיקה לריכוך השיער:
לחמם קלות 2 כפות שמן זית טהור. למרוח אותו היטב על השיער והקרקפת. לעטוף במגבת ולהמתין מספר שעות. לאחר מכן לחפוף. אם השיער יבש או שביר במיוחד מומלץ להשאיר לכל הלילה.


זכויות יוצרים: יעל ברגר

ועכשיו אני שמחה לספר לכם על שתי הנשים המוכשרות שתרמו את הידע, המקצועיות והכשרון שלהן לפוסט המרענן:

טלי שגב - קוסמטיקאית פרא-רפואית P.M.E בשיטת "חוה זינגבוים", בעלת קליניקה פרטית בחדרה המעניקה טיפולים קוסמטיים מגוונים- טיפולי קוסמטיים מתקדמים לטיפול בבעיות עור שונות. זה עמוד הפייסבוק העיסקי של טלי, ואלה הבלוג, והאתר. בכולם תוכלו להתרשם וללמוד על השרותים שהיא מציעה, ולהנות מחדשות והטבות שהיא מציעה ללקוחות הקליניקה.
יעל ברגר - אמנית ומעצבת טקסטיל. יעל בוגרת לימודי עיצוב טקסטיל בשנקר, אשר עבדה שנים רבות בתחום ובמקביל ציירה. לפני כמה שנים פרשה מעולם הטקסטיל התעשייתי לטובת חיפוש אחר דרך חיים אחרת, נינוחה יותר, המובילה בחזרה לדברים הבסיסים. יעל נהנית למצוא את היופי בדברים הפשוטים המקיפים אותנו בחיי היום יום, וצבעי מים הם האהבה הגדולה שלה, בשל הקסם והראשוניות שבהם.
מהאיורים היפהפיים הרבים של יעל תוכלו להתרשם בחנות שלה וגם בעמוד הפייסבוק שלה.

ולסיום, בהרמוניה מושלמת, בעודי עומדת ללחוץ על כפתור ה-publish ולפרסם את הפוסט, התחיל להתנגן ברקע השיר הנפלא הזה, ואין מתאים ממנו, אז תהנו גם אתם :)

8 תגובות:

  1. איזה רעיון מקסים! יצא פוסט מרענן, ריחני ואסתטי. נפלא!

    השבמחק
  2. איזה פוסט נפלא ! עכשיו יהיה שימוש נוסף לגינת התבלינים הקטנה שלי
    ולכל שמן הזית האורגני שלנו
    תודה רבה איריס כל כך שמחה שהציורים שלי מלווים את הפוסט הזה ותודה טלי על העצות הנפלאות

    השבמחק
  3. מקסים, עושה חשק לרענון. תודה :)

    השבמחק
  4. פוסט מקסים ויעיל ביותר!!
    בהחלט אנסה בבית :-)
    תודה!

    השבמחק
  5. פוסט מקסים. התוכן והאיורים המקסימים. ממש עושה חשק ! תודה.
    שלי

    השבמחק
  6. מקסים, הפוסט והאיורים היפים.

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...