יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

פעילויות חנוכה יצירתיות עם ילדים - חלק 1

איזה כיף זה חנוכה... נרות, סביבובים, סופגניות, לביבות - הרבה חגיגות, מפגשים משפחתיים, לפעמים גם גשם... שמח!
הוסיפו לכל זה גם חופשה בת שבוע מבית הספר, וכבר יש חשק גדול לבלוי משפחתי אינטסיבי. אז החלטתי להעלות כאן בבלוג מדי יום כמה רעיונות נהדרים במיוחד לבלוי  יצירתי איכותי עם הילדים. כל הרעיונות דורשים רק חומרים זמינים מאוד מן מן הבית או החוץ. אין צורך לקנות שום דבר מיוחד - וזה חשוב בעיני מאוד, בעיקר ביצירה עם ילדים. אני חוזרת ואומרת כל הזמן שיצירתיות לא תלויה בכשרון, בניסיון, בשפע זמן פנוי או ב״מזווה״ חומרים מיוחד. אפשר תמיד להיות יצירתיים, ומצויין לאמן עוד ועוד את ״שריר היצירתיות״, כי יצירתיות היא דרך חיים...

ציור וקולאג׳ מאריזות קרטון ושאר חומרים שמוצאים בבית. הבסיס כאן הוא קנבס, אבל אפשר בהחלט  למקם את הייצרה גם על גבי קרטון עבה. התהליך המלא מודגם כאן - וזכרו (זה נכון כמעט תמיד) - אפשר בהחלט להשתמש בכל סוג צבע, מצע וחומרים שזמינים בבית... לא חייבים לחקות בדיוק את מקור ההשראה, אפשר להתיייחס אליו בדיוק כך - כהשראה בלבד...





עוד רעיון מקורי ליצירת קיר תמונות דקורטיבי, והכל מגלילי נייר מטבח. פרוייקט כיפי ביותר שיקח כמה שעות טובות. הביאו את אוסף התמונות שלכם, וערימת מגזינים עם אימג׳ים שווים, והתחילו לגזור! ונראה לי שבמקרה הזה, אתם תאהבו את התהליך לא פחות מהילדים, אולי אפילו יותר!



 בובות אצבע מנייר (חכו שתראו את כל המבחר - הן מקסימות ממש). מדפיסים, גוזרים ומדביקים,
ואז גם משחקים שעות :) 
את כל חומרי ההדפסה תמצאו כאן


 מנקי מקטרות זה כיף גדול - הם צבעוניים, זולים, זמינים בכל חנות, וטומנים בתוכם אלפי אפשרויות יצירה (לפחות! אני לא מגזימה...) אבל הכי כיף וצבעוני לפסל במנקי מקטרות באופן חופשי. כמה שיותר מקושקש - יותר שמח :)התמונה מכאן


ועוד אחת - (בשילוב קצת פסטה) - מכאן. גם אתם רואים פה חבורה מגניבה רוקדת לצלילי סבנטיז?




עוד פרויקט חמוד כל כך עם מנקי מקטרות, חובבות הריקוד יהנו במיוחד, אולי יוסיפו כוריאוגרפיה...



דיוקן עצמי היא פעילות נהדרת עם מנקי מקטרות, וזה מתאים לכל גיל (גם למבוגרים זה יכול להיות מאוד מאתגר). אני אוהבת שלשם שינוי עושים שימוש דו מימדי במנקי המקטרות, וממש ״מציירים״ איתם.




ועוד פרויקט דיוקנאות מקסים - צריך רק להדפיס או לצייר את קוי המתאר של הפנים ולהביא ערמת עיתונים או מגזינים. זה יוצא כל כך מצחיק, וכמה שמתפרעים - זה אפילו עוד יותר טוב!





הנה עוד דיוקן, אבל זה כבר שייך לפוסט של מחר...
בפוסט הבא תמצאו שפע פעילויות יצירתיות נוספות, וכולן יהיו עם חומרים מהטבע! 



אם מתחשק לכן להמשיך להיות יצירתיות יותר בחיי היום יום, אני מזמינה אתכן להצטרף למסע היצירתי ״10 ימים של יצירה״, ויש גם מחיר הנחה מיוחד עד סוף חנוכה - 103 ש״ח בלבד במקום 118. קראו הכל אודות קורס האינטרנט ״10 ימים של יצירה״ כאן.

חג שמח ויצירתי :) איריס

4 תגובות:

  1. מהמם! איזה פוסט צבעוני וכיפי

    השבמחק
  2. מדליק לאללה! תודה איריס
    יפית

    השבמחק
  3. רעיונות נהדרים. מקווה להכין משהו עם הבת שלי

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...