יום שני, 14 במאי 2018

ג׳לי פלייט - הסרטונים!


זה לא סוד שאני פשוט משוגעת על ג׳לי פלייט! בוודאי כבר נתקלתן בפוסט שלי עליו כאן בבלוג.
אני חושבת שג׳לי פלייט הוא אחד הכלים הכי יצירתיים ומאפשרים שיש, והפעם חקרתי לעומק מה עוד אפשר לעשות איתו, מלבד יצירה עם מסכות, שבלונות וכל יתר הטכניקות הידועות שמתאימות לו כמו כפפה ליד - ולכן עכשיו אני אפילו עוד יותר נרגשת ממנו!

אספתי כאן הרבה סרטונים מעולים עם הדרכות לשימושים יצירתיים בג׳לי פלייט (ותאמינו לי שעברתי בהילוך מהיר על עשרות אם לא מאות סרטונים) -עם הטכניקות הכי מפתיעות, משמחות, מיוחדות ומדגדגות באצבעות מרוב שמתחשק בטרוף להתחיל כבר. אם הסבלנות שלכן לא הכי רבה (כמו מישהי כאן :) )אני ממליצה גם לכן לרוץ בהילוך מהיר על פני הסרטונים - ולהתעכב רק איפה שבאמת מסקרן וחשוב לראות את הקטע במהירות רגילה.

ואיפה מוצאים ג׳לי פלייט? :) את כל מבחר הג׳לי פלייט ואביזריו תמצאו בחנות שלי

נתחיל עם טכניקה מושלמת להעברת תמונות ממגזין, עם נגיעה חזקה של פופארט -
אתן מתלהבות כמוני עכשיו?
לא היה לי כלל מושג שאפשר לעשות משהו כזה עם ג׳לי פלייט... אז שימו ידיכן על כמה שיותר מגזיני כרומו בוהקים, ובואו לצלול פנימה אל הטכניקה המושלמת הזו.



ועוד כמה סרטונים משובחים על העברת תמונה ממגזין: הסיבה שאני מביאה כמה סרטונים שעוסקים באותה טכניקה היא שהסגנונות כל כך שונים, וזה ממחיש טוב יותר את האפשרויות המגוונות. וגם הדגשים של האמניות שונים ותורמים להבנה.


 



ג׳לי פלייט יכול לתרום הרבה ליומני האמנות שלכן. הביטו על היופי הזה -



הדפסי פופ ארט נפלאים, בטכניקה שונה. הפעם ממש לא מתמונה מוכנה ממגזין. העבודה דורשת קצת הכנה, אבל אני יכולה לדמיין תוצרים מהממים, זו אחת הyכניקות שאני מתכוונת לנסות השבוע. אני אלך על משהו בהשראת איורי אופנה מהסיקסטיז :)





טכניקה נהדרת, עשירה, ומפתיעה ליצירת משטחים דביקים:




ועוד סרטון בטכניקה דומה, בסגנון מעט שונה. בשני הסרטים אפשר להנות מהמון טכניקות יצירה בג׳לי פלייט, מעבר לנושא העיקרי של הסרטונים שהוא הכנת המדבקה.





עכשיו נצא לביקור קצר בטמבוריה הקרובה ונגלה עד  כמה חפצים פשוטים, זולים וכאלה שלא היינו מעיפים בהם מבט שני, יכולים להתגלות כאוצרות כשמדובר בעבודה עם ג׳לי פלייט



אני עובדת עם ג׳לי פלייט בדרך כלל על ניירות אטומים ומעט עבים, אבל אחרי שראיתי את הסרטון הזה - אני עוברת גם לניירות משי!




סרטון נחמד על עבודה עם מסכות, שבלונות ועוד... משלבים בו טקטורה בתוך טקסטורה בעזרת המסכות, וזו באמת אחת הטכניקות הכי כיפיות ביצירה עם הג׳לי פלייט. לא חייבים להשתמש במסכות מן המוכן - קל וכיף להכין לבד.




סרטון יפה המדגים שימוש בעלים בשלוש טכניקות שונות - שימושי מאוד לכל אובייקט, ממש לא לעלים בלבד.




ועוד סרטון עם צמחים, עלים ונוצות




טכניקת מקסימה דמויית מרבלינג שיוצרים עם חבל, על הדרך לומדים גם טיפים כלליים וחמודים לעבודה עם ג׳לי פליט.



ולסיום - העברת תמונות קלאסית (שמכינים בדרך כךך לא רק עם ג׳לי פלייט) באמצעות תמונת שחור לבן ממדפסת לייזר ומדיום.




והערה לסיום: אני רוצה להודות לשירי דנאי עמרני ולשרה תותח על ההשראה לפוסט, שעברה אלי דרך הפוסטים שלהן בפייסבוק, עם ההתנסויות המרהיבות שלהן.


מקווה שהתלהבתן כמוני.מהאפשרויות הגלומות בעבודה עם ג׳לי פלייט. תוכלו למצוא את המשטחים, הגלגלות, ואביזרים משלימים בחנות שלי (גם מבחר שבלונות נהדר לעבודה עם הג׳לי פלייט. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...