יום שני, 18 בפברואר 2013

משלוחי מנות שכיף להכין

פורים כבר פה. אפשר להרגיש את זה באויר, ברחוב, בגני הילדים ובחלונות הראווה, אז מה אם עוד לא הגיע ערב החג? כולם כבר עסוקים בתכנונים, מדידות, קניות והכנות שונות ומשונות. 
הפעם בחרתי להקדיש את הפוסט למארזים מקוריים ומדליקים למשלוחי מנות. כל הרעיונות מבוססים על חומרים זמינים וזולים, קלים ופשוטים לישום, חלקם מתאימים גם לפעילות עם ילדים, והם מספקים המון מקום להשראה, הבעה ויצירה אישית.


וואשי טייפ  - המשדרג הרשמי

רובכם מכירים אותי ואת הבלוג שלי לא מהיום, ויודעים כבר שיש לי חיבה עצומה לוואשי טייפ.
הגלילים הנפלאים שימושים בעיניי תמיד, לכל מטרה, אך בפורים על אחת כמה וכמה.
מעבר לשדרוג תחפושות, אביזירם, מסכות וקירות - הם פשוט מושלמים לעיצוב משלוחי מנות!


 קחו קופסה, כל קופסה: מקרטון, פח, עץ או פלסטיק, ושניים-שלושה גלילי וואשי טייפ,
והנה לכם מארז משלוח מנות צבעוני ויפה. הוואשי טייפ כל כך נוח לעבודה, שהוא אפילו
סולח על טעויות, וברוב המקרים ניתן פשוט להסיר ולמקם מחדש בקלילות.


אפשר ללכת על צרוף צבעים אלגנטי של שחור ולבן , צבעי יסוד עליזים עם נקודות ליצניות,
שילובי פרחים למראה רטרו, ומה לא בעצם?
כמובן שאפשר גם לקשט כרטיסי ברכה ותגיות מתנה עם מעט וואשי טייפ, זה יוצא נפלא.
דוגמאות לכרטיסים ומידע נוסף על סדנאות הוואשי טייפ שאני מעבירה תוכלו למצוא כאן



חרוזי גיהוץ - Hama beads
גם על חרוזי הגיהוץ כתבתי בבלוג לא מזמן, ומאז אני קצת מכורה. 
למי שצריך תזכורת קלה: חרוזי גיהוץ הם אותם חרוזי פלסטיק צבעוניים בהם שיחקנו בילדותנו. 
ממקמים אותם על גבי לוח בעל חודים קטנים (peg board), וכאשר הדוגמה מוכנה מניחים מעליהם
נייר אפיה ומגהצים. החום מלחים את החרוזים לכדי משטח אחיד וצבעוני. 



כשחשבתי על משלוחי מנות יצירתיים היה לי ברור שחייב להיות לפחות אחד כזה. 
אני משוגעת על סקאלת הצבעים שאתם רואים בתמונות ודלוקה על פאטרנים גרפיים שטוחים וצבעוניים,
כך שמדובר בהנאה גדולה עבורי להגות ו"לרקום" את הדוגמאות הגרפיות על גבי משטחי הפלסטיק. 


ניתן להכין מגש קטן וצבעוני וניתן גם כמובן לחבר משטחים שונים זה לצד זה.
בכל מקרה, לפני שמכניסים את הממתקים, כדאי להניח שכבת נייר צלופן שקופה וכמובן שניתן לעטוף
בצלופן גם את המשלוח כולו. ילדים יכולים לעזור בהכנה בהנאה רבה (לא בשלב הגיהוץ כמובן) 
וכל זוג ידיים עובדות מבורך פה, כי זה בהחלט לוקח קצת זמן


,החרוזים נפלאים גם לאיורים קטנים וטקסטים קצרים. פשוט מדביקים עם דבק על כרטיס נייר
ואפשר גם להשחיל חוט דק באחד החרוזים, ולתלות על המשלוח כקישוט.



נשף מסכות או משלוח מנות?
עיצוב מסיכות היא פעילות משפחתית כיפית שאפשר להתחיל בה הרבה לפני החג עצמו.
כבר כשבועיים לפני פורים נגשנו לחנות היצירה וקנינו מספר מסכות נייר וגבס בצורות וגדלים שונים -
כולן בגוון לבן חלק, ועולות שקלים ספורים. השתמשנו בצבעי מים, אקריליק, מדבקות, נצנצים, גזירי נייר
ואבנים כדי לקשט את המסכות וזה היה הרבה-הרבה יותר כיף מלצייר על דף פשוט:)  
ליצירת המסכה שבתמונה עשיתי שימוש במפיות יפות שקניתי בהשראת פוסט ה- Pied de poule.
איך מעבירים את המפית את המסכה? בקלי קלות - כל מה שצריך הוא מכחול עבה ונוח לעבודה ודבק
הנקרא מוד פודג' שאפשר להשיג בחנוית אמנות ויצירה. מורחים שכבה אחידה על שטח קטן
ומברישים עליו את המפית עם המכחול שטבול במעט דבק נוסף. שימו לב שעושים שימוש רק
בשכבה העליונה של המפית.


המפית  המקורית בפוזה אלגנטית


את המסכות המוכנות - מסכות פנים שלמות או מסכות עיניים קטנות יותר ניתן לחבר או לכרוך על גבי שקית,
מעטפה, שקיק, קופסה או חבילה. ה-כ-ל- הולך! אפילו פריט פשוט מקבל נופך דרמטי ופורימי
וניכר עליו שהוכן באהבה והנאה.



בובות Kokeshi
בובת קוקשי היא בובה יפנית העשויה גוף דמוי גליל וראש כדורי גדול. מדובר במסורת יפנית ותיקה מאוד,
אך לאחרונה טרנד הקוקושי משתלט על עולם העיצוב, ובין היתר יצא ספר יצירה מקסים בנושא.
הבובה שלי נוצרה כאשר עשיתי נסיונות עם מספריים ובקבוק 1.5 ליטר של מים מינרליים.
חתכתי אותו במרכז, הרכבתי בחזרה את שני החלקים בקלות רבה, והתאמתי כדור קלקר פשוט וחלול
מחנות יצירה (10 ס"מ קוטר). מכאן התחיל שעשוע ענק, במיוחד עבור מעצבת אופנה בסתר כמוני.






מרוקנים ומייבשים בקבוק מים גדול (1.5 ליטר), חותכים במרכז, ואם מדובר בבקבוק של נביעות
מורידים את החלק הצר (כמו בתמונה). ממלאים את הבקבוק בכל טוב, וסוגרים את שני החלקים
(האחד נכנס לשני בקלות). במקום הפקק ממקמים כדור קלקר בקוטר עשרה ס"מ (יש לשים לב
שהכדור חלול, זה קל יותר). את הכדור מחוררים בעדינות תחילה בעזרת עפרון, ולאחר מכן מרחיבים
את הפתח בעדינות רבה עם האצבע (לא יותר מדי), כך שישב בחוזקה על הפקק. 
את הפנים צובעים בצבע אקריליק בגוון הרצוי ואת השיער באקריליק שחור לפי השרטוט. שימו לב שהכדור
מורכב משני חלקים  - הקפידו למקם אותו כמו באיור, כך שפס החיבור חוצה אותו. 
את הבגד, שיכול להיות עשוי מפיסת בד, נייר דק או מפית, מקפלים מעט פנימה ליצירת גימור יפה, 
ועוטפים את ה"כתפים" משני הצדדים. אפשר למשוך מעט מהצווארון כלפי חוץ ליצירת אפקט מרשים. 
 על גבי בגד זה ניתן להוסיף חצאית ממלבן הכרוך סביב הבקבוק וקשור ב"חגורה" מסרט בד או נייר. 
ניתן להוסיף שרשראות, מדבקות, עיטורים, פסי בד ו... תפתיעו אותי, שלחו תמונות :)


אני כל כך נהניתי, מתכוונת להכין עוד כמה (בגלל הבגדים, ברור) והאמת היא שמתוכנן
פוסט שלם על בובות קוקשי DIY  בקרוב...



 BUBBLES* (עוד קצת באבלז, בסוף הפוסט)
לקראת סיום רעיון נוסף ונפלא שמתאים מאוד גם לילדים - בועות שהתחפשו. 
מכירים את כדורי הפלסטיק השקופים, שניתן לפתוח ולסגור? עם לולאה לתליה? כן, אלה בדיוק!
ראיתי אותם במבחר גדלים בחנות היצירה ואף פעם לא היה לי מושג למה הם משמשים. הפעם חשבתי שזה בטח יוכל להתאים איכשהוא למשלוח מנות. אין חכם כבעל נסיון - ברגע שהתחלתי לשחק קצת, גיליתי תגלית מרעישה. אם שתי הלולאות הקטנות אינן נושקות, מתקבלות אוזניים קטנות ומחוררות. מכאן הדרך להשחלת מנקי מקטרות היתה קצרה. אחת שתיים ו.. חייזר, אחת שתיים ו... נסיכה. זה כל כך כיף, ואפשר למלא בממתקים. רצוי להכניס פנימה פיסת בד או טול כדי ליצור הפרדה בין תוי הפנים והממתקים הצבעוניים.




אני וחברותיי לקבוצת *"באבלז" הנהדרת יזמנו ארוע מיוחד - פסטיבלוג פורים. בכל יום מתפרסמים 
בעמוד שלנו פוסטים נפלאים שעוזרים לכם להתכונן לחג ומציעים רעיונות יצירתיים לתחפושות, מתכונים 
ופעילויות שוות. וזה לא הכל, לרגל השקת העמוד מחכה לכם שם גם הפתעה: הגרלת משלוח מנות
מיוחד שהכנו כולנו עבור זוכה יחיד ומאושר. תמצאו במשלוח שלל מאפים מתוקים, פריטי עיצוב 
חדישים, עבודות יד מיוחדות, וגם מתנה אישית ממני - שובר השתתפות בסדנת הוואשי טייפ שלי.


שיהיה לכולנו חג שמח, צבעוני ומתוק:)

עדכון, לקראת פורים 2016:
מזמינה אתכן להשתתף לאחר החג, ב- 11/4, בסדנה צבעונית ונפלאה, סדנת פאטרנס. קראו עליה כאן



23 תגובות:

  1. פוסט כל כך יצירתי!
    מתחשק לי לעזוב הכל ולהכין בובות,
    בנתיים אני אסיים את המכפלת ל"סמי הכבאי"...:)

    השבמחק
  2. פשוט מדהים! נראה לי שאני אנסה את זה כבר היום...

    השבמחק
  3. הקוקשי האלה הרסו אותי. אנסה לעניין את הילדות בפעילות אחה"צ..

    השבמחק
  4. איזה כיף זה! הבקבוק-קוקאשי קונה אותי :)

    השבמחק
  5. ואוו הכל מהמם ועושה חשק ליצור :)

    השבמחק
  6. הכל פשוט משגע :) הבובות עוברות עכשיו לשלב ייצור.. שני נשלטחי מנות לבי״ס . איזה כיףףף

    השבמחק
  7. כל כך מהמם!!! והבקבוקים= בובות מקסימים!
    והיום הייתי בחנות וריאתי בגד עם Pied de poule וידעתי מה זה ואפילו הסברתי לאחותי:)

    השבמחק
  8. טוב, אז הכנתי בובת קוקשי (לא יכולתי להתאפק!) ולא ברור לי- איך חיברת את הבגדים? למשל בתמונה הראשונה של השמלה והחצאית- הדבקת את הבגד לבקבוק? איך נשמר הקיפול? תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. פשוט מאוד מסובבים סביב הבקבוק, מעל החולצה, מלבן בד ונוצרת חצאית, ומעל קושרים סרט שמחזיק את הכל בדיוק במקום. כך גם קל לפתוח את המשלוח מבלי להרוס את הבובה, וניתן להלבישה שוב

      מחק
    2. מקסים . אהבתי את הרעיונות המקוריים שלך.
      תודה על השיתוף וחג שמייח

      מחק
    3. כל כך מושקע ויצירתי.במיוחד הקוקשי. בהחלט נותן רעיונות ליישום.מקסים מקסים!!

      מחק
  9. וואו, איריס, איזה פוסט....הכל כל כך מהמם, החרוזים הצבעוניים, בובת הקוקשי (כן? יהיה פוסט שלם סביב זה? כי אני גם מחכה לזה וגם מצפה לזה...), פשוט גאונות.

    השבמחק
  10. תשובות
    1. איריס - שאלה חשובה -
      איך חיברת את הדפנות של "פלטת" חרוזי הגיהוץ? לא התפרק? הבעיה שלי שתמיד איכשהו הכל נשבר...

      מחק
    2. הי אפרת. פשוט להלחים כמה שיותר חזק את שורות החרוזים המחברות, אפילו על חשבון עיוות של השורה.

      מחק
  11. מקסים!
    תודה על הרעיונות הנפלאים :)

    השבמחק
  12. נהדר!!! הקוקאשי - מושלמות. רעיון גאוני

    השבמחק
  13. יופי של רעיונות, תודה!

    השבמחק
  14. את כל זה את הכנת.
    היפנית פשוט מתוקה.
    והרעיון של המסכה עם המפית מעולה.

    השבמחק
  15. I absolutely love those washi tape round tins. Such great !colors and patterns

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...