יום שני, 10 ביוני 2013

trend alert: טוש פורצלן

טושים לציור על פורצלן. כמה פעמים עברתי לידם ולא העפתי מבט לכיוונם. אה-אה! לא עוד!
מאז שחברתי פזית, אלופת הטרנדים היצירתיים אמרה לי שזה ה-דבר הבא לא יכולתי להתעלם עוד.
חקרתי, התעמקתי, חיפשתי ומצאתי, וחיברתי פוסט מיוחד כדי לחלוק את כל הכיף הזה אתכם. ***עדכון: וכמובן שתוכלו למצוא אותם בחנות שלי, ממש כאן.

טושי פורצלן מיוצרים על ידי חברות שונות ומגיעים במגוון צבעים. מציירים איתם ישירות
על כלי הקרמיקה או הפורצלן וממתינים 24-48 שעות (לפי הוראות היצרן, לעיתים מומלץ
גם לחמם בתנור לקיבוע ולרוב ניתן להשתמש בכלי אפילו במדיח כלים) . הטושים הנמכרים
בחנות היצירה האינטרנטית שלי אינם דורשים קיבוע בתנור ומתאימים לשימוש במדי כלים.
נקודת פתיחה טובה וקלה: לבחור כמה כלים קטנים ופשוטים ולתת ליד לרוץ חופשי - 
להרגיש את המגע של הטוש על גבי החומר, להתוודע לגוונים השונים שברשותכם
ופשוט להתאמן בסוגי קוים, פאטרנים ושרבוטים. אם לא מצליח, לרוב אפשר 
לנגב חזק במגבת נייר יבשה או טיפה לחה 



שני גוונים, כמה קווים, ו... פריחת הדובדבן אצלכם בצלחת!



 טושי פורצלן + דוגמאות גאומטריות הם צמד חמד.



עוד דוגמה כיפית שנותנת לצלחות מראה עכשווי ומתוחכם, ולנו רבע שעה של מדיטצייה בציור



קל , מקסים ואלגנטי: שילוב שחור וזהב בדוגמה גאומטרית ואוורירית



דוגמת עיגולים קלה לציור וכובשת בפשטות, המצויירת בטוש זהב על גבי ספלים
בעלי מראה מעט כפרי, עם גימור שאינו "מושלם"



ציור סילואטות הוא רעיון מצוין וקל ליישום, המתאים במיוחד לקישוט צלחות דקורטיביות
לתצוגה על מדף או קיר.



מקסים ופשוט-פשוט! כמה קווים, שני צבעים, וגם לנו יש כלים משגעים בסגנון סיקסטיז נאיבי 


מאוד אוהבת את הפרוטרטים של  Betty Raspberry



אפילו עם טוש בגוון אחד אפשר ליצור מגוון מרגש של פאטרנים



ספל אישי עם מונוגרמה  לכל אחד מבני הבית או העובדים במשרד. פינוק!



מי שקצת חושש מיכולות הציור שלו יכול פשוט לכתוב טקסטים נחמדים



וואו, כמה שזה יפה. לדוגמת הרקמה כבר נצטרך מגוון גדול יותר של גוונים



והנה שני הנסיונות הראשונים שלי. את הטושים
תוכלו לרכוש בחנות האינטרנט שלי.



זה באמת היה כיף גדול, ואני מתכוונת לצייר על עוד כמה כלים בהמשך השבוע



 מה שעדיין לא ניסיתי, ומתכוונת לנסות ממש בקרוב הוא לצייר עם הטושים 
על גבי צלחות מעוטרות וישנות זה הולך להיות מעולה! מבטיחה לעדכן...

רוצים לקנות טוש פורצלן? מעכשיו ניתן למצוא את טושי Marabu המצוינים בחנות האינטרנט שלי!


25 תגובות:

  1. יופי של פוסט ורעיונות
    אבל איפה קונים טושים פורצלן?

    השבמחק
  2. אוי איזה כיף. נשמע כמו תחליף ראוי לפרויקטי שארפי מפינטרסט, שהם ללא ספק fail אחד מאוד מבאס

    השבמחק
  3. איפה אפשר לקנות טושים כאלה וכמה עולה?

    השבמחק
  4. איזה מקסים!!! רעיונות מעולים.
    וממש אהבתי את הצלחת היפנית שציירת... כישרון מתפרץ

    השבמחק
  5. פוטנציאל מטורף!
    תודה על ההיכרות עם המדיה הזו ♥

    סיגל

    השבמחק
  6. די, איריס, את לא יכולה להדביק אותי כל פעם בכל הטרנדים המהממים האלה...עכשיו אני חייבת לנסות את זה, חייבת!!!(ומה יהיה על סט כלי האוכל הלבן היומיומי שלנו? ברור מה יקרה איתו בשבוע הקרוב...).

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל על הזמן, בטח יצאו לך דברים מהממים. אל תשכחי לשתף :)

      מחק
  7. מגניב!
    האם זה עמיד?
    אם לעשות על ספלים שמשפשפים כל הזמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עדיין לא יודעת. רק עכשיו התחלתי עם הנסיונות...

      מחק
  8. האם זה יעבוד לדעתך גם על צנצנות זכוכית?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מניחה שכן אבל בטח יש גם טושים לזכוכית

      מחק
  9. קבלתי הרבה תגובות בנושא הטושים - היכן משיגים, חברה מומלצת, האם חייבים לאפות בתנור, מחיר ועוד, הנה כל התשובות לגבי קניית טושים לפורצלן.
    אני ממליצה על טושים של חברת Marabu הנקראים Porcelain pen. הם משווקים על ידי חברת סופרקיט ונמכרים בחנויות רבות. מבחר הצבעים מגוון, מחיר יחידה (לפחות בחנות בה בקרתי) - 24 ש"ח. הם אינם רעילים, מתאימים לילידם מעל גיל 6, מבוססים על מים, ולאחר שלושה ימי יבוש ניתן אפילו לעשות שימוש בכלים המצויירים במדיח (למרות שבאתר החברה ראיתי שרק בטמפ' של עד 50 מעלות). אין צורך לאפות בתנור לקיבוע הצבע.
    הטלפון של חברת סופרקיט לשאלות על חנויות בהן ניתן להשיג את הצבעים:
    09-7409777
    בקשתי מהם רשימה חלקית של חנויות, כדי להקל על המתעניינים:
    פיקס ליין ראשל"צ 03-9672471
    ספרי גאולה בית שמש 02-9912440
    הכל בי לגן בני ברק 03-5707586
    מאי ארט דיזנגוף סנטר, תל אביב 03-6203086
    אקוורל רעננה 09-7451015
    ב.מ.א (איריס ישראל) רמת ישי 04-9536370
    רובין נהריה 04-9926337
    פלסטלינה חיפה 04-8341343
    עת לעט קרית גת 08-6600716
    תהנו ואשמח אם תשתפו בתמונות של העיצובים שלכם :)

    השבמחק
  10. הי לך!
    רק רציתי לספר לך משו קטן ונחמד. לפני שלושה חודשים התחתנתי, ונורא התחשק לי לתת לאהובי ספל, שירגיש בבית. החלטתי לקנות שני ספלים, לצייר על אחד מהם נסיכה ועל השני צפרדע, כשהמסר ההומוריסטי מובן...
    הבעיה הייתה שלא מצאתי טושים שאפשר לצייר איתם על ספלים. בסופו של דבר ציירתי בטוש רגיל, ועברתי על קווי המתאר בלק שחור לציפורניים. יצא מקסים, אבל בכל זאת, לפעם הבאה שיתחשק לי לצייר על ספלים, טוב לדעת איפה אפשר להשיג טושים כאלה. אז תודה לך, והנה קיבלת על הדרך עוד רעיון לציור.

    השבמחק
  11. תודה רבה איריס. איזה יופי שיש טושים כאלה ...
    גם שאלתי לעצמי אם לרובין בנהרייה יש טושים כאלה ואני רואה שכתבת שיש ... יפה (: אני אנסה אותם.
    שבוע נפלא לך.

    השבמחק
  12. אשמח לקבל ביקורת על הטושים הנפלאים האילו.... אחרי שימוש ושטיפות חוזרות האם הציור נשאר או מתחיל להראות סימני התקלפות? משהו שניסה ואחר כך המשיך לשטוף כלים בלי לחשוב על הציור שעלול להימחק יכול לתת לי מידע לגבי עמידות העינייו?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לכולן =] ותודה על הרעיונות המקסימים
      אני קניתי את הטושים, 5, ב25 שקלים לאחד.
      חשבתי לעצמי שקצת יקר, אבל ישתלם.
      הבעיה התחילה כשניסיתי לצייר על הספל.
      הוא היה נקי משומנים ויבש לחלוטין, אך הצבע פשוט לא נקלט. וכשניסיתי לחזור על הקווים הכל התחרבש.
      זה ספלים שקניתי במגה. אלך לחפש ספל איכותי יותר, למרות שאני בספק אם יהיה הבדל.

      מחק
  13. איזה יופי!
    האם זה יכול להתאים לכלים לבנים חלקים מקרמיקה?
    כלי פשוטים שקונים באיקאה?
    יש לי כמה רעיונות ומתה ליישם
    עושה אצלך מנוי!

    השבמחק
  14. ווואו ממש ממש מקסים...
    אפשר לצייר גם על צלחת פלסטיק?
    חשבתי שאני או בתי נצייר על צלחת כזו שהיא תוכל לאכול בה כמובן

    השבמחק
  15. אוי, מה עשית לי P:
    סתם, זה לטובה.. קיבלנו שישיית צלוחיות קרמיקה די כעורות, אז החלטתי שאין לי מה להפסיד והתחלתי להתפרע עם הטושים האלה.. בינתיים עשיתי 4 ואני ממש מרוצה! כמובן שקניתי טוש זהב, כי זה הצבע הטוב בעולם, אבל שחור לא נשאר להם, אז קניתי אחד סגול ועכשיו גם לי יש צלחת פריחת הדובדבן, מי אמר שדובדבנים לא יכולים לפרוח בזהב??
    וכמובן, שעכשיו רצים לי בראש כל הסטים של הספלים המכוערים שקיבלנו אי פעם, כדי שאוכל לשדרג אותם :)

    השבמחק
  16. שלום איריס, תודה על הפוסט המדהים.
    קניתי כזה טוש ורציתי לשאול האם זה נורמלי שצריך ללחוץ עליו כדי שהוא יעבוד? וכשאני לוחצת יוצא יותר מידי. אשמח להסבר קצר איך משתמשים... (את בעלת נסיון(: )

    השבמחק
  17. אשמח לקבל ממך עדכון על הטושים: האם הצבע מחזיק מעמד אחרי שטיפות חוזרות במדיח או בספוג עם מים חמים? כי אני קניתי טושים, אמנם מחברה אחרת ( כאלה שמצריכים קיבוע בתנור ביתי), ציירתי כמוך באמצע הצלחת, ואחרי ארוחה אחת, כבר התקלף לי הצבע, בגלל החיתוכים של הסכין.
    אז, אשמח לשמוע על הטושים האלה, אם יש את אותה הבעיה.
    תודה

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...