יום רביעי, 4 בספטמבר 2013

10 דברים שלמדתי השנה בזכות הבלוג שלי

שנה חדשה תכף באה עלינו לטובה וזה זמן טוב להתרווח אחורה ולחשוב על הדברים הטובים, המרתקים והחדשים שלמדתי בזכות הבלוג שלי וגם בזכותכם - קוראים יקרים.

1. למדתי שאני אוהבת לקחת משהו מוכר, להפוך בו שוב ושוב ולמצוא זוית יחודית משלי. הפוסט הראשון מהסוג הזה התפרסם בפורים וכלל משלוח מנות בדמות בובת קוקשי העשוי מבקבוק מים מינרליים. עוד במהלך החג קבלתי המון תמונות מחברים ומקוראים שהכינו מגוון בובות חמודות, מילאו בכל טוב והעניקו כמשלוח מנות  מקורי. מאז אני ממשיכה לחפש את המיוחד בכל חומר יצירה מצוי, ומבטיחה כמה פוסטים מיוחדים בנושא ואפילו פרוייקט מרגש, כבר בחודשים הקרובים.



2. ובהמשך ישיר ובלתי נמנע לסעיף הקודם  - הבנתי שאני חייבת סטודיו. חדר העבודה שלי מ-ל-א בחומרי יצירה. חלקכם בטח יחשבו שזה דווקא טוב, ובאמת כשזה מגיע לעבודה נטו זה באמת נפלא, יש לי חנות ורבע בערך ואף פעם לא חסר לי כלום, אבל אין לי מקום, ובסופו של דבר אני תופסת את כל שולחן האוכל עם הפרוייקטים שלי . לכן, אני מכריזה (ובעלי לצידי, מייחל לרגע שזה יקרה) חייבת סטודיו!!
אם מישהו מכיר חלל עבודה יפה, מואר ומרווח, אנא כתבו לי.

שידת המגירות שאני רוצה + מתקן לגליל נייר, אפשר לוותר על מקרר השתייה הקרה...



3. נזכרתי שציור זורם לי בדם, ובעיקר ציור אופנה וכמה טוב שזה קרה, ופשוט התיישבתי לצייר: 
פוסט אופנת קיץ 2013 עשה לי את זה, לא יכולתי להתעלם מההשראה העצומה שהוא העניק לי.




4. למדתי שגם בתחום הבלוגים שיתופי פעולה הם נהדרים - הזמנתי השנה לראשונה כותבים אורחים שהכינו פוסטים משגעים, ואני יודעת שגם עבורם זו היתה מצויינת להחשף לקהל גדול, אוהד וחדש. שיתוף פעולה נפלא אחר היה ועודנו עם Bubbles - קבוצת בלוגריות לייפסטייל מובילות ומוכשרות להפליא שאני גאה להמנות על שורותיה. ערכנו השנה כמה שיתופי פעולה נהדרים וחגיגיים כגון פסטיבלוג חנוכה ופורים.




5. שמחתי לגלות שהקוראים של הבלוג מיישמים את הרעיונות עליהם אני כותבת. אני פוגשת את זה בכל מקום - בחנויות, בתמונות יפות ששולחים לי למייל, וגם בבלוגים אחרים. לא יכולה להיות מחמאה גדולה יותר מזו בעיניי. הכי עשה לי את היום לפגוש מכרה מקסימה בחנות יצירה ולראות שמתנות החג שלה הם סטים של טושי פורצלן צבעוניים וכלים חלקים לעיטור :)




6. השתכנעתי שצילומים מקצועיים יכולים לחולל פלאים, ואני שמחה שפניתי להדר רייזמן שתצלם עבורי את הכתבה החדשה לערוץ העיצוב של אתר Xnet. מצפייה בכמה תמונות שלה ברשת כבר היתה לי הרגשה שהיא תבין אותי מצוין, והיא אכן הבינה כל כך טוב ותרמה המון ידע, כשרון, טעם ומקצועיות משל עצמה.




7. נוכחתי שלימודים מקצועיים הם כל כך חיוניים, ואני שמחה שלמדתי לא מעט השנה, זה מאוד קידם את הבלוג ואת העשייה שלי. מה נכנס בסל הלימודים שלי השנה?  צילום וסטיילינג של מזון, יח"צ לעסקים, וקורס און ליין מרתק של כוהנת הבלוגים בתחום הלייף סטייל - הולי בקר מ- Decor8, וזאת בנוסף לאינספור ספרים, מאמרים, מגזינים, אתרים, בלוגים, כנסים, ימי עיון והרצאות. מתחילה כבר לחשוב מה ללמוד השנה...




8. למדתי לא להתבייש, או ליתר דיוק להתבייש פחות... מצאתי את עצמי עושה השנה מעשים "אמיצים" בשיא הטבעיות, צוחקת עם עצמי שאם הייתי מתנהגת ככה כשכירה בטח הייתי מגיעה רחוק :) שולחת מיילים לאנשים שאני רוצה לשתף איתם פעולה, מסרבת להצעות (אתם בטח יודעים שלא תמיד זה קל), יוזמת בהתלהבות, פונה לזרים מוחלטים, ואתם יודעים משהו? זה היה נפלא... כמעט תמיד התשובה היתה חיובית, והובילה לשיתוף פעולה מצויין באותו זמן או בזמן מתאים מאוחר יותר. הסוד? להיות מוכנה, מגובשת ולהאמין לחלוטין במה שאני אומרת. תמיד פניתי רק לאנשים  או לחברות שבאמת ובתמים רציתי לעבוד איתם, מכל הבחינות, ורק אם ידעתי שההצעה שלי מגובשת וכדאית לכולם. ואם קיבלתי סירוב? דפדפתי הלאה... אם יש מיליון דגים בים, כמו אומרים, בטח יש עוד אחד או שניים שווים במיוחד.




9. שמחתי לגלות שקבוצת פייסבוק יכולה להרגיש גם כמו בית: 
קבוצת הפייסבוק שהקמתי לפני כחודשיים - Colourful Way Daily מונה כבר קרוב לאלף חברים (ובעיקר חברות), והיא מהווה מקום מפגש מרתק, חם, ומלא השראה יצירתית. אני גאה בה ובמשתתפות, ונהנית לבלות בה, לתרום וללמוד.



10. את זה למדתי כבר בשנה שעברה ואולי קצת לפני, אבל זה עדיין נכון מתמיד- שאני מ-ש-ו-ג-ע-ת- על הבלוג שלי. הכתיבה והיצירה, והנגיעה בלבבות האנשים היא זכות גדולה, כיף לא נורמלי ואני באמת מלאת תודה והערכה לכל קורא ולכל מנוי, וכמובן לכל מגיב. זה כל כך חשוב לי :)
שתהיה לכולנו שנה נפלאה!













    23 תגובות:

    1. מקסימה :) ותמיד נהנית לקרוא את הפוסטים שלך. הכל תמיד בטוב טעם!

      אפשר עוד פרטים על צילום המזון? אמנם אני לא בתחום אבל מחפשת איך להשתפר עם צילומי תכשיטים ואביזרים. אם את מעדיפה במייל imishly@ג׳ימייל.קום
      תודה רבה רבה!

      השבמחק
      תשובות
      1. תודה איריס :) הקורס הוא של מתכושניין - דנייה ויינר ודיאנה לינדר. יש להן גם בלוג נהדר ומצליח וגם עמוד פייסבוק. מומלץ בחום. גם אני כמוך, לא התעניינתי דווקא בצילום מזון אלא באביזרים וכו, וזה היה אפקטיבי ביותר. שתהיה שנה נפלאה.

        מחק
    2. איזו שנה נפלאה פוריה ומדהימה! שתמשיכי ליצור ולצמוח, ואני בטוחה שזה יתממש.

      השבמחק
    3. איריס נהדרת
      כשמגיע מסר ממך אני מרגישה כמו נערה מאוהבת שמצפה למסר מאהוב והוא הגיע, את השראה אין סופית, תודה רבה.
      שתמשיכי לצמוח ליצור ולשתף אותנו, שיתגשמו כל חלומותיך.
      ושהשנה הבאה תמשיך להיות מלאת השראה ויצירה.
      מצפה למסרים הבאים.
      שולחת המון אהבה וירטואלית
      גלית

      השבמחק
      תשובות
      1. תודה רבה גלית, איזה יופי של מסר, ממש ממלא אותי אושר... שתהיה לך שנה נפלאה ושנמשיך להפגש פה בבלוג, עם הרבה השראה ויצירה :)

        מחק
    4. נפלא! ואני רואה שאיריס משלי כבר שאלה את מה שרציתי לשאול גם אני, לגבי צילום אביזרים.
      מאחלת לך שהשנה הבאה אפילו תתעלה על זו שהסתיימה, שנה של הרבה צבע, עשייה ויצירה. אני מאד אוהבת את הבלוג שלך, ומחכה להתפתחויות הבאות :-)

      השבמחק
    5. וואו, הגעתי לראשונה לבלוג שלך ואני מרגישה פספוס ושיש הרבה מה להשלים :) מקסים. בתור בלוגרית בעצמי אני חייבת להגיד לך שהעיצוב כל כך יפה,נקי ומזמין וכל הכבוד שהצלחת לנצל את הפטלפורמה בכזו צורה :)

      השבמחק
    6. וואו, הגעתי לראשונה לבלוג שלך ואני מרגישה פספוס ושיש הרבה מה להשלים :) מקסים. בתור בלוגרית בעצמי אני חייבת להגיד לך שהעיצוב כל כך יפה,נקי ומזמין וכל הכבוד שהצלחת לנצל את הפטלפורמה בכזו צורה :)

      השבמחק
    7. הי איריס, רציתי לאחל לך שנה טובה מלאה בעשיה כי אני מאוד נהנית מהבלוג שלך, הוא כל-כך מדויק ונכון, התמונות, ההסברים, הכל נקי ויפה, פשוט כיף גדול!
      תודה רבה ושנה טובה!

      השבמחק
    8. תודה רבה אסנת, זה נהדר לקרוא את המילים הקסימות שאת כותבת. אני מאחלת לך ולמשפחתך שנה נפלאה :)

      השבמחק
    9. כתבת נהדר, וממש מרגישים את ההתלהבות שלך מהבלוג ומהיצירה.
      תודה שקיבלת אותי לקבוצה, כייף להשתייך שוב למעגל יוצרות (אחרי שהפורומים כבר לא זה).
      שנה טובה ופוריה,
      יעל

      השבמחק
    10. תודה יעל, ואני שמחה שהצטרפת לקבוצה שלנו. שתהיה לך שנה נהדרת :)

      השבמחק
    11. איריס יקרה, שתהיה לך שנה מדהימה, מלאה ביצירה. יש לך כשרון גדול והקבוצה שהקמת היא פשוט כיף גדול. כמו שאת יודעת, אני מעריצה של הבלוג ועוקבת אחריו באדיקות. מאחלת לבלוג שנה מדהימה ולך - שתהיה לך את השנה הכי טובה שיכולה להיות לך.
      אוהבת!
      רעות

      השבמחק
      תשובות
      1. תודה לך רעות המקסימה. אני מאוד מעריכה ושמחה על זה. וכמו שאת בעצמך כבר יודעת - הפוסטים שלך עצמך נותנים לי השראה להוציא החוצה עוד ועוד חומרי יצירה ולצייר, ולהכין שנות טובות, ולחורר עם פאנצ'ים ומה לא ? :)

        מחק
      2. אין שמחה יותר גדולה מאשר לשמוע שהבלוג הקטן שלי נותן השראה למישהי יצירתית וגדולה מהחיים כמוך. אני מאחלת לשתינו שנה יצירתית ופשוט... כיפית!
        רעות

        מחק
    12. האמת? כל מה שאת אומרת נכון, רק תוסיפי מספר 11- משמחת את הקוראות שלך!
      אני נהנית מכל פוסט- תמשיכי כך!

      השבמחק
      תשובות
      1. איך אני אוהבת את סעיף 11 :) תודה רבה עינת

        מחק
    13. היה כייף פה השנה:) מאחלת לך לגלות עוד המון דברים חדשים ומשמחים!

      השבמחק
    14. איריס יקרה - אני קוראת סמויה בדר"כ, אבל חשתי צורך "לנצל" את הפוסט המקסים הזה , רק כדי לאחל שנה טובה! שנה של יצירתיות, מחשבה פורצת גבולות, של הנאה ושל בריאות.

      השבמחק
    15. איריס, אין עלייך, את אלופה.
      מסתכלת על הרשימה שלך בקנאה והערצה (וחושבת במפח נפש גדול על הרשימה שלי.... )
      נשיקות ושנה טובה

      השבמחק

    אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

    פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

      לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...