יום שבת, 25 במאי 2013

PAPER FUN

עדכון: הסדנה הקרובה והאחרונה לחודשים הקרובים תתקיים ביום ג' 18/6 בין עשר לאחת. נותרו שני מקומות אחרונים. להזמנת מקום: irisfgl@gmail.com או 054-3051344. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
השבוע התקיימה לראשונה הסדנה החדשה שלי - PAPER FUN - שלוש שעות של יצירה והשראה עם נייר.
החלל היפה והנעים כל כך של בית בנמל אינו זר לי, כי בשנה האחרונה העברתי בו את סדנאות הוואשי טייפ שלי, וכיף לחזור לשם עם סדנה חדשה ומשודרגת. בכל סדנה 11 משתתפות, חלקן בעלות רקע בתחום העיצוב וחלקן מגיעות מתחומים שונים לחלוטין. האמת היא שזה כלל לא משנה משום שהסדנה בנויה כך שתתאים לכל אחת, הההדרכה היא צמודה, והתוצרים אישיים לפי הדמיון והשפה האישית של כל משתתפת. 


בסדנת PAPER FUN אנחנו יוצרות ביחד במשך שלוש שעות קסומות ארבעה פרויקטים המבוססים על נייר ועל טכניקות שקל לישם לאחר מכן גם בבית, וליצירתם אנחנו משתמשים במוצרי נייר וכלים מעוררי השראה מהאוסף הפרטי שלי וממבחר המעצבים והחברות האהובים עלי.

הסדנה מתחילה בפרוייקט אוריגאמי: משלל ניירות מקסימים במגוון גדלים, צבעים, דוגמאות וגימורים לומדים לקפל בקלי קלות קופסאות חמודות ופרקטיות. נהדר ליישם גם בבית: על מדף, לארגון פריטים על שולחן הכתיבה, להגשת חטיפים במסיבות ולעטיפת מתנות.





הפרוייקט השני הוא ממש הבייבי שלי - טכניקה מפתיעה שפיתחתי בעצמי לעבודה ביתית בקלי קלות עם ניירות אומניכרום (דינוזאור מהימים שעוד לא היו מדפסות ביתיות והיה צורך למצוא דרך לשלב צבע על גבי דפים מודפסים בשחור-לבן). דפי האומניכרום יפהפיים ובוהקים ביותר אך מקובל לחשוב שאפשר לעשות בהם שימוש אך ורק ע"י הצמדתם בחום רב לטונר (החומר הנמצא במדפסות לייזר ומכונות צילום).


אז אני, שפשוט לא עמדתי בפני הדפים הצבעוניים והבוהקים אך די חסרי תועלת כיום (אי אפשר לעשות בהם שימוש אפילו כדף רגיל, הם דקיקים ביותר ובעלי גימור פלסטי), ניסיתי וניסיתי ודי בטעות הגעתי לטכניקה המאפשרת להכין מהם יצירות פופארט משגעות. וזה בדיוק מה שעשינו בסדנה:



כל משתתפת הכינה גלויית מגנט לפי צבעים שבחרה וקבלה הדרכה כיצד לעשות זאת בקלי קלות בבית, עם כל אימג' שתרצה (אפילו תמונות משפחתיות או טקסטים)



הפרוייקט השלישי: מדבקות קיר גדולות וכיפיות המבוססות אך ורק על וואשי טייפ. ניתן ליצור מדבקה בכל עיצוב, עם כל פלטת צבעים, כך שתתאים לחדר ילדים או ילדות, לסלון, למשרד או לכל מטרה.


מי שתרשם לסדנת PAPER FUN והשתתפה כבר בסדנת הוואשי טייפ, תוכל להתנסות בגרסה מורכבת ומאתגרת יותר של מדבקת הקיר. 


וכעת מגיע החלק האחרון והמרכזי של הסדנה: יצירת כרטיסי ברכה, מעטפות וקולאג'ים.


אל 100+ גלילי הוואשי טייפ שעל השולחן מתווספים המון פריטים וחומרים שמטרתם לעורר את ההשראה ולשמש חומרי גלם ליצירות שלנו - ניירות יפהפיים של מיטב המעצבים שבחרתי לפי טעמי האישי והזמנתי במיוחד עבור הסדנאות, מדבקות וקישוטים בסגנונות שונים שממש קשה לבחור במה להתחיל, פאנצ'ים (מחוררים) בדוגמאות מיוחדות, מעטפות שונות, שבלונות , מכונת תגיות, חותמות ועוד ועוד...





בכל סדנה מחדש, בין אם זו סדנת וואשי טייפ או סדנת PAPER FUN, אני מוקסמת ומועשרת מרעיונות, שימושים חדשים ועיצובים מרהיבים שהמשתתפות יוצרות. כולן מוציאות תחת ידיהן יצירות יפות, אישיות, שמחות וחכמות, ולאחר הסדנה גם אני חוזרת הביתה מלאה בהשראה וטעונה מהאוירה החיובית והשמחה של היצירה ביחד. 







כעבור שלוש שעות מתחילת הסדנה הגיע הזמן לסיים.  מחמיא ונחמד שהמשתתפות לא באמת רוצות ללכת ולא  קמות מן השולחן, מנסות להספיק עוד כרטיס קטן, על הדרך.... אני באופן אישי, נשארת שם לאסוף את כל חומרי היצירה, שותה עוד כוס קפוצ'ינו מול החלון הצופה לים, עוצרת לכמה דקות בשוק האוכל ונהנית מהים, עד הסדנה הבאה.



הסדנאות הבאות יתקיימו ביום ג' 28/5 בין השעות 10-13 וביום ג' 18/6 בין השעות 10-13. 
מחיר הסדנאות (עד לסוף מאי בלבד) 300 ש"ח, והוא כולל כיבוד, שימוש בכל החומרים במהלך הסדנה ומתנה. 
הסדנה היא מתנה מושלמת לחברה טובה או לבת משפחה אהובה, ואני כל כך שמחה לפגוש בכל סדנה שתיים או שלוש נשים שקבלו אותנה כמתנה - בשבילי זו מחמאה נפלאה:)
לקבלת פרטים נוספים, לכל שאלה או להרשמה כתבו לי או התקשרו: 054-3051344

*תודה לאפרת לוזאנוב על תמונות נפלאות. רבות מהתמונות בפוסט צולמו על ידה.

יום שני, 20 במאי 2013

למה לא כל יום שבת?


KATE SPADE NEW YORK מהווה עבורי מזה שנים מודל מעורר השראה. כל פריט, כל קמפיין, כל צילום -   מרכיבים יחד חגיגה צבעונית מלאת שיק אורבני ויוקרתי. אין כמוה בשילוב בין צבע, פאטרן ומצברוח. אני מבקרת באתר לעיתים קרובות לקבלת השראה, אם כי טרם קניתי דבר, בשל המחירים הבאמת יקרים להפליא. שמחתי לגלות שזה מכבר נפתח קו חדש בשם Kate Spade Saturday  - זול וקליל יותר המציע פריטים בסגנון קז'ואל, בהשראת סופשבוע, ועדיין מרהיב בגזרות הנקיות והמחויכות ובצבעים הבוהקים. אם תמצאו פריט עם דוגמה אהובה במיוחד, היו סמוכים ובטוחים שההדפס מככב גם על מגוון פריטים משלימים - תיקים, מזוודות, תכשיטים, בגדי ים, שמלות, נעליים, כוסות ועוד.


באתר ובבלוג משולבים גם כמה קוריוזים - הרכיבו בעצמכם את תיק הנסיעות שלכם: בחרו בדים, צבעים ומונוגרמות ושלבו בינהם, ואת ליין f.i.y - פריטים בגזרה המאפשרת משחק וגיוון, עם סרטוני אנימציה המדגימים את מגוון האפשרויות. הקולקצייה באתר מתעדכנת לעתים תכופות וכיף לקפוץ מדי פעם לעמוד הבית ולבדוק מה חדש, אולי אפילו להזמין פריט או שניים, מהר לפני שיגמר. 








אם תרשמו לאתר מובטחים לכם תמריצים נאים כגון גישה לפרטים חדשים לפני כולם ושלל חומרים חינמיים, ולא לשכוח כמובן לבקר גם באתר האם - Katespade.com

יום ראשון, 12 במאי 2013

פוסט אורח: מיתוג אישי וקסום לחתונה

כאשר חיפשתי כותבים-אורחים לכבוד עונת החתונות, הראשונים שפניתי אליהם היו המיתוגיה  - מחלקת המיתוג הנהדרת של גן הארועים נוטף הסטייל והקסם - הבאר של סבא.
כל מי שהתחתן בשנים האחרונות, או התארח בחתונות כאורח מן המניין מכיר בוודאי את הבאר של סבא - גן ארועים יפהפה ומלא שיק שבגינה הנפלאה שלו מסתתרות שכיות חמדה רבות. כעת נוספה לו גם מחלקה חדשה ויחודית - המיתוגיה
צוות המיתוגיה אמון על מיתוג גרפי של אירועי קונספט יפהפיים ומקוריים - החל מהזמנות, דרך שלל מוטיבים בעיצוב השולחן ועד למיתוג כולל של אירוע רב משתתפים.
אז קבלו את המיתוגיה של הבאר של סבא, ושיהיה במזל:)


שלום, אני נאוה דרוטמן מהמיתוגיה. כיף גדול להתארח בבלוג Colourful Way.

עד לפני מספר שנים, פרויקטים מעולם ה-DIY  היו נחלתן הבלעדית של  קראפטריות מנוסות עם ידי זהב וגישה לחומרי גלם חלומיים. בימינו, כהמשך ישיר למהפכה שמתחוללת בשנים האחרונות בענף האירועים ולטרנד ה-DIY  וכמובן הודות לשלל  חומרי הגלם היפהפים ומעוררי ההשראה שעשו עלייה וזמינים היום בחנויות - הדרך אל אירוע ממותג ושיקי בסגנון עשו-זאת-בעצמכם הפכה לקלה ונחשקת.

אחד השלבים הכיפיים והמרגשים ביותר בהכנות לאירוע הוא בחירת ההזמנות. פיסת  הנייר עם השמות והתאריך "מפילה את האסימון" ומעוררת את הפרפרים בבטן. הדרך היחידה להפוך את המעמד הזה למרגש אפילו יותר, היא הכנת הזמנות בשיטת 'עשו זאת בעצמכם', ולכן, אנחנו גאים להציג בפניכם פרויקט הזמנות חתונה שיפילו לסתות ויגרמו לאורחים שלכם לספור את הדקות עד לחתונה. כן, ממש ככה.
התהליך פשוט להפליא, והדבר היחיד שיש להקפיד עליו באמת הוא איכות החומרים וההתאמה ביניהם, כי זה בסופו של דבר מה שימנע מהתוצר הסופי להראות כאילו נוצר בין כתלי מתנ"ס שכונתי, ולהיות הההזמנה השיקית ונוטפת הסטייל שבה אנחנו חפצים.
אנחנו בחרנו להשתמש במוצרי הנייר של Yooletta  - מותג בוטיק למוצרי נייר המיובאים מכל רחבי העולם. אחד ממוצרי הדגל שלהם הם ניירות יצירה של המותג האמריקאי Cavallini, הניחנים באיורים מדהימים במגוון אינסופי של סגנונות. איכות החומרים של המותג הצעיר היא בין הגבוהות ביותר שניתן למצוא בארץ כיום.


נתחיל ביצירת מעטפה מעוצבת:
בשלב הראשון, יש לבחור את גודל ההזמנה ובהתאמה - את פריסת המעטפה. כאן תוכלו למצוא  מבחר פריסות מעטפה להדפסה. חשוב מאוד לבדוק את ההתאמה בין גודל ההזמנה לגודל המעטפה. לאחר
מיקום פריסת המעטפה על גבי הנייר המעוצב, חותכים בדיוק ובזהירות ומדביקים על פי ההוראות.
הערך המוסף ביצירת מעטפה באופן עצמאי הוא האפשרות לבחור כל טקסטורה, צבע או סגנון של נייר. הרשו לעצמכם להתפרע וליצור מעטפה יוצאת דופן. אנחנו עשינו שימוש בנייר מדגם זה





וכעת ניגש לעיצוב ההזמנה:
הדפיסו את נוסח ההזמנה במדפסת הביתית שלכם. שימו לב: מכיוון שאיכות ההדפסה במדפסות ביתיות יכולה להיות מעט נמוכה, עדיף לבחור בדיו שחור, שנראה נקי ומקצועי. הדביקו את הטקסט במיקום הנכון, ועטרו את צידה השני של ההזמנה בעזרת חותמות (ודיו שחור).  את הטאצ' הסופי יתן סרט בגוון קונטרסטי להזמנה.
  
 




וכעת, לאחר שיש ברשותכם הזמנת חתונה מעוצבת עם הטאצ' האישי שלכם (כל כך חשוב!) דעו לכם שפתחתם תיבת פנדורה, משום שהזמנה מהממת היא דלת הקסמים למיתוג אירוע מלא ומושלם...
והנה טעימה משלל רעיונות נוספים לארוע ממותג שניתן להכין בקלות רבה על פי אותם עקרונות, תוך שימוש באותה משפחת חומרים ולהעניק לאורחים חווית ארוח מושקעת ושלמה.

שקיות מתנה ממותגות ובתוכן שי או מזכרת נחמדה


פלייסמטים וחבקי מפיות ממותגים בסגנון הארוע
(מתאים כמובן אפילו לארוח ביתי או לימי הולדת חגיגיים, ולא רק לחתונות)

תווית יין בעיצוב אישי שיכולה לשמש גם לסימון השולחנות בארוע

  ואפילו קשים עליזים עליהם תוכלו להוסיף כל מסר אישי



אם חפצה נפשכם בהזדמנות ללמוד מהטובים ביותר ולקבל טיפים של מאחורי הקלעים למיתוג אירוע מושלם, תשמחו בוודאי לדעת שישנה סדנא כזו  - במיוחד בשבילכם.
הסדנא תיערך בחיק הגן הקסום של הבאר של סבא במוצאי שבת ה-15.6 בשעה 20:00. לפרטים נוספים והרשמה ניתן לפנות לנאוה 052-8239671 ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק של המיתוגיה


יום רביעי, 8 במאי 2013

תה כהשראה

פוסט שלם על תה, ואני בכלל משוגעת על  קפה - איך זה קרה?
ישבנו במסעדה אסייתית, ועם הקינוח חרגתי ממנהגי והזמנתי תה - השמות והתאורים היו כל כך אקזוטיים שפשוט הייתי חייבת לנסות. התה הוגש בכלים מיוחדים, והיה כל כך מתאים ומענג בסיום הארוחה. בעודנו לוגמים, בעלי סיפר לי שקרא על מדיטציית תה - מעין  טקס קבוע בסיומו של יום בו לוגמים בשקט מהתה ועם כל לגימה מביעים תודה על דבר מה. להפתעתי מצאתי את עצמי מהרהרת בתה, בריח, בתחושת הרוגע שהוא השרה, בסיפור המדיטצייה, והבנתי שתה הוא השראה. חקרתי, חיפשתי וגיליתי שתה ועיצוב הולכים יד ביד, ותה, אולי אף יותר מקפה זוכה למגוון אדיר ומרגש של מחוות עיצוביות:
Tea Forté מוכרים תערובות תה משובחות וכלים משלימים מרהיבים, והתחבבו על לקוחות 
רבים ברחבי העולם (אופרה וינפרי, למשל). כמה יפה התיון האלגנטי והעדין שלהם, עם 
סמלם המסחרי - העלה המבצבץ 



 
פרפר עדין מרפרף על שפת הספל. תיון בעיצוב Yena Lee



ומפרפר - לציפור. עוד תיון מיוחד מאוד שכבר התארח פה בבלוג -בפוסט האוריגאמי
תיון אוריגמי בעיצוב Natalia Ponomareva



:
עיצוב גאוני וגורף פרסים - 
תיוני הקמומיל של Boh מעוטרים בדיו אכיל העשוי תה. בכל תיון מצויר סמל מלחיץ 
אחר - שריפה, ויכוח, הר געש מתפרץ ועוד. לאחר טבילת התיונים במים רותחים, הופכים
המים לתה ומתגלה ציור אחר על גבי התיון - הר געש חוזר להיות רק הר, השריפה חוזרת
להיות להבה יציבה ושקטה, והויכוח הופך לשיחה. התהליך הפיזי שעובר התיון משקף את
התהליך המנטלי המקביל אצל האדם השותה מן התה - מלחץ לרוגע. 



תרגיל מעניין בקורס עיצוב אריזות: מארז מושלם ושטוח המכיל קרש חיתוך, סכין 
ומקשת תה. סכין קטן נשלף ממגש החיתוך ואיתו פורסים חתיכת מן התה, וטובלים
במים הרותחים. עיצוב: Anne Ouellette 



ועוד תרגיל יפהפה מאותו הקורס - Teapee (משחק מילים מעניין בין אוהל טיפי אינדיאני
ותה באנגלית) -  בעיצוב  Sophie Pépin. כדאי לבקר באתר של פרופסור Allard
 - אתר חובה לכל מי שמתעניין בעיצוב אריזות



עוד  משחק מילים משעשע עם המילה תה, ומי שלא זוכר או מכיר את צוות לעניין
יכול עדיין להנות מהעיצוב ואולי להעדיף דגם משעשע אחר, המבחר באתר גדול מספיק 



באתר המעצב דניאל דון צ'אנג תוכלו לקרוא ולהנות מתהליך מיתוג מרתק ויפה 
הנוסע אחורה בזמן, אל המקורות של תה ליפטון 



 הייתם מאמינים שזה קומקום?  ONE TEAKETTLE הוא כלי משולב להרתחה והגשה
של תה. כשהמים מתחממים מופיעה לאיטה הגרפיקה הכחולה העשויה דיו רגיש לחום.
ואם לא התרשמתם מספיק מהטכנולוגיה - יש גם תחתית המתחברת באופן מגנטי ומגנה 
מפני החום, אך אל דאגה, כשהתה מתקרר היא פשוט מתנתקת. מזכיר לי קצת הנדסת 
חלל, אבל נראה פשוט נפלא :)


שתיית תה יכולה להיות פעולה חברתית.Drink link בעיצוב Joon LI היא מערכת כלי 
הגשה המעודדת שתיית תה בצוותא -  מאפשרת מרחב מספק אך עם זאת שומרת על
אינטימיות ומקשה על התפזרות הלוגמים איש-איש לפינתו




מפית תחרה מסוכר - שתי דקות בדיוק יעברו עד להמסה מלאה, 
מספיק זמן בשביל לשזוף עיניים ולהתמוגג מהעדינות והיופי



ותמיד כשמתאפשר, אני משתדלת לשמור את המתוק לסוף.

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...