יום חמישי, 23 ביולי 2015

פוסט על תשוקה שנאבדה ונמצאה, וגם הזמנה למכירה

מי שעקב אחרי הפוסטים שלי כאן בבלוג בשנה האחרונה, יכל לשים לב לשנוי.
כתבתי בכנות על חיפוש של דרך רעננה ואותנטית יותר, אחרי שתקופה ממושכת פעלתי ללא הבנה עמוקה של "מדוע" אני עושה את מה שאני עושה. רציתי לראות גם מעבר לכאן ולעכשיו, לדעת לאן אני רוצה להגיע, לסמן מטרות חדשות, ובעיקר - להרגיש שיש משמעות לעשייה הזו, שהיא תורמת, חשובה, יחודית.
אז מה עשיתי? נקטתי בפעולות קצת שונות מהרגיל - העזתי לשחרר, להרפות, לקחת הפסקות, לוותר, לפנות, לשהות קצת בחוסר הוודאות, מתוך ידיעה והבנה שהבאר תתמלא מחדש.. והיא התמלאה :) 
החלטתי לשחרר חלק מן העשייה ולהקדיש זמן לנוח ולהתמלא בהשראות חדשות ומפתיעות. התחלתי לחשוב על פאטרנים, וזה הרגיש לי כמו אלמנט שנכון להתקדם איתו, שהיה בתוכי תמיד, והוא פותח אפשרויות חדשות לתקשורת עם הקהל שלי. אז התעוררה תשוקה גדולה לעסוק בנושא הזה, ובעקבותיה העברתי השנה סדנאות של פאטרנים, שהיוו בעצם חזרה שלי לתחום הסדנאות לאחר הפסקה ארוכה, והיה כיף גדול ואף יותר מזה.
הסדנאות הללו, וגם סדנת צבעי המים המקסימה שבאה בעקבותיהן, עסקו בעצם במשהו עמוק יותר מפאטרנים, דבר שאני מאוד מחוברת אליו  - עידוד היצירתיות. חשוב לי כל כך לעודד נשים ליצור, ללא בקורת עצמית, ללא קשר לכשרון או לניסיון, רק התבוננות ותשומת לב לתהליך היצירה עצמו ומשחק בתוך מגרש שעשועים ענק של טכניקות וחמרים, כשאני מובילה, מנחה ומסייעת.
בהמשך השנה החלטתי לוותר על אתר lovestreet אשר הרגשתי ששייך לתקופת העשיה הקודמת שלי, ושלא התאים  לי להמשיך לנהל אותו. הרגשתי גם שחסרה לי חברה נשית איכותית בפייסבוק - הפיד הרגיל ממש גרם לי לרצות לעזוב את הפייסבוק, לא מצאתי בו עניין רב או אותנטיות, אז ייסדתי לעצמי קבוצה נשית אינטימית בפייסבוק בשם "המעגל", והיא ממש נפלאה בעיני. זה מקום של עוצמה נשית, כנות, חשיפה, פרגון וכיף, ואני ממליצה לכל אחת למצוא לעצמה או לייצר לעצמה קבוצה שכזו.
וזוכרים שספרתי פה בבלוג לפני מספר חודשים על כנס בלוגינג שבקרתי בו וקצת "קנאתי" בבלוגריות מתחילות שמלאות עניין לכבוש את העולם עם הבלוג שלהן, ומלאות תשוקה אדירה לתחום? לי כבר לא היתה אותה תשוקה של התחלה, ולא היה קל להודות בזה, אפילו סוג של משברון. אבל כאמור - האמנתי בכל ליבי שאמצא את התשוקה החדשה, הייתי רק צריכה לעשות עצירה ולרוקן קצת את המחסן... אפרופו מחסן. כתבתי פוסט גם על declutter -  פינוי ספייס העבודה הפרטי שלי ממאות חומרי יצירה... אז זה מה שקרה בעקבותיו: שכרתי לי חדר סטודיו במשרד קטן ונחמד, עם שכנים חמודים, ממש ליד הבית, בדיוק כמו שרציתי (או שחשבתי שרציתי). היה קצת קשה להעיז לעשות את הצעד, אבל מה שעזר לי הוא בייבי סטפס - הצעתי למשכירים להשכיר לי את המקום לניסיון בלבד, לשלושה חודשים. וזה עבד :) העברתי לשם את כל חומרי היצירה שלי ואת כל הסחורה של החנות. נשמע כמו התחלה חדשה ומבטיחה, נכון? אז הנה טויסט בעלילה... הצעד המתבקש היה שעכשיו אמצא בית חם ליצירה שלי, אתפרע ביצירה על גבי השולחנות הארוכים ואבלה את כל היום ביצירה, עם ידיים מלוכלכות מצבעים... גם החנות שלי יכולה עכשיו לשגשג אף יותר, ובמקום למלא את חדר העבודה הביתי בארגזים ומעטפות, אוכל להפעיל אותה משם. אז זהו, שלא! הקשבתי לעצמי טוב טוב, ובניגוד לתסריט המצופה - החלטתי דווקא לסגור את החנות ולהפטר מרוב חומרי היצירה.  יש לי מאגר כל כך גדול של חומרי יצירה , עד כדי כך שאני מרגישה שהם כבר חוסמים אותי מבחינה יצירתית. החלטתי להשאיר רק את האהובים ביותר, וכאלה יש לי לא מעט. הקצבתי לכך ארון גדול בחדר העבודה שלי, ואליו אחזיר את כל מה שאבחר לשמור לעצמי, ולא יותר מכך (וכמובן שצריך להשאיר מקום גם לדברים חדשים, אני צריכה לרענן..). בסטודיו ששכרתי אני מתכננת לעשות מכירה גדולה (עררכתי כבר שתיים קטנות וחמודות בחודש שעבר) לקראת פינויו בעוד כחודש. כן, החלטתי לא להאריך את השכירות, אין לי צורך בכך, עקב התוכניות שלי שהתעדכנו.
המכירה של כל מוצרי החנות  במחירי חיסול זולים במיוחד ושל אוסף מוצרי היצירה שלי במחירי גראג'סייל  - תתקיים בשישי 31/7 בין עשר לשלוש בסטודיו ברח' הרב עמיאל 4 (כניסה מהחצר). שימו לב שהמכירה במזומן בלבד (אפשר גם צ'קים אם נתקעתן).
ומה עוד קרה בינתיים? מחר יסתיים המחזור הראשון של קורס האינטרנט היחודי 30 ימים של יצירה, שהוא הפרויקט החדש והמאוד אהוב שלי. כן, מצאתי את התשוקה שלי, זה היה ברור, לא? הבנתי שהשורש של העשיה והתשוקה שלי היא היצירתיות, ולא דווקא היצירה. אני מאמינה מעומק לבי שאפשר לחולל קסמים גם עם דף ועט, לא חייבים הרים של מוצרים, וגם לא חייבים שנים של ניסיון, תואר, או אישור מהסביבה. יצירתיות נמצאת בתוך כל אחד מאתנו, והיא מתנה אמיתית שיכולה לספק לנו שעות על גבי שעות של אושר והכרות עמוקה עם עולמנו הפנימי. בקורס שלי אני מאפשרת ומעודדת כל אחת להיות יצירתית יותר, להתבונן פנימה, להעיז לביע את עצמה, להאמין שמותר, להיות מקורית, ולתת להשראות לגעת. הקורס הבא שאעביר, גם הוא אינטרנטי, יהיה בנושא יומני אמנות. אפשר לקרוא עליו כאן.
אני מזמינה את כולכם למכירה ביום שישי 31/7, יש מוצרים נפלאים וזולים, וגם תמיד כיף להפגש:) וכמובן, אתם יותר ממוזמנים להרשם לקורס החדש- הוא חוויה, ומתחיל ישר אחרי סיום החופש הגדול. זמן איכות לעצמנו, אבל באמת! חופש נעים:) איריס

2 תגובות:

  1. איזה פוסט מלא השראה, השראה שאותה אני מחפשת.
    המון בהצלחה עם קורס יומני היצירה. אחרי שהייתי בסיפריה של יומני יצירה בברוקלין והתאהבתי, לצערי לא היה לי זמן לעשות אחד משלי, בין כל הדברים שלקחתי על עצמי מאז.
    אני גם צריכה לעשות צעד מאוד ספציפי כדי למצוא את התשוקה שליצירה שלי שוב.
    כיף לדעת שזה אפשרי.
    נשיקות,
    ספי

    השבמחק
  2. את צודקת מאוד בנושא עומס בחומרים, מרוב עצים הרי לא רואים את היער. בנוסף והכי חשוב זה שאין צורך באישורים מהסביבה. היצירה לנשמה, לטוב, לנו כדי להתפתח להרגע וכל דבר אחר.
    תמיד נחמד לקבל מחמאות זה נכון, יותר נחמד לפרוץ ולהתקדם מתוכנו.
    בהצלחה ! אחלה פוסט.

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...