יום שבת, 14 בנובמבר 2015

השאלון - עם אפרת ליכטנשטט

אני בטוחה שמרביתכן מכירות את אפרת ליכטנשטט המוכשרת. ואם במקרה השם נשמע לכן מוכר, אבל האסימון עוד לא נפל, בוודאי תזהו את שם הבלוג המהמם שלה - ״אז מה את עושה כל היום״, או את הספר המתוק, שצילמה וכתבה יחד עם נטלי לוין, וכיכב על המדפים בכל חנויות הספרים ובטופ רשימת רבי המכר בז׳אנר.

 צילום: שירן כרמל


אז עכשיו אתן כבר בטוח מקשרות בין שמה והעשייה האינטנסיבית והמשובחת, אבל לרשימת העשייה וההשגים מתווסף כמובן גם הטור היפהפה שהיא כותבת ומצלמת מדי שבוע וכמובן צלומי האוכל שהיא מצלמת עבור שפים וחברות שונות, וגם סדנאות צילום, ומי יודע מה עוד היא עומדת לשלוף מעדשת מצלמתה? לאפרת התשובות! אני יודעת שבכל דבר שתבחר לייצר ולשתף אותנו - יהיה שפע של קסם, סגנון אישי, ויופי! ואפרופו תשובות, בקשתי מאפרת לענות על שאלון היצירתיות שלי, ולשמחתי היא נענתה ברצון.



אני אוהבת לגלות כיצד נשים יצירתיות שונות עונות תשובות אחרות לחלוטין על שאלות השאלון הזהות, ולהווכח כיצד כל אחת יוצקת כך לבלוג תכנים חדשים ומעוררי השראה. אני מחכימה מכל ראיון כזה - גם בזכות התשובות הכנות והמעניינות, וגם בזכות ההזדמנות לצלול לעומק יצירותיהן של המשתתפות בראיונות אלה, שיש בהם השראה רחבת היקף. שמחתי על ההזדמנות החגיגית לביקור ארוך במיוחד בבלוג של אפרת ובעמוד הפייסבוק הכיפי שלה - אני שואבת מהם השראה גם ביום-יום, אבל תענוג לעבור על הכל, לראות את ההתפתחות מצד אחד, ואת השפה, האופי והקסם, שנותרו אחידים וברורים לאורך התקדמות הבלוג עד היום.

לאחרונה אני מתעמקת ומתחבטת רבות בשאלות וספקות לגבי כיוון בלוגים כיום - הרלבנטיות שלהם, האטרקטיביות, היכולת לחדש, וכשאני גולשת בבלוג של אפרת, אני יודעת בוודאות שיש פה ״מתכון״ מנצח לבלוג שיעמוד ועומד במבחן השנים, ואני יודעת כמה מחשבה, מאמץ, התחבטויות, אומץ, ולימוד בלתי פוסק עומדים מאחורי בלוג טוב ומצליח כל כך. אני אוהבת את אפרת, מאחלת לה כל טוב, מברכת אותה בשאפו גדול על כל מעשיה והצלחותיה, ועכשיו לשאלון :)




מהי יצירתיות בעיניך?

יצירתיות אצלי היא סוג של צורך. אם עובר יום שלא עשיתי בו משהו "יצירתי" אני מרגישה קצת ריקנית. זה לא צריך להיות יותר מידי מיוחד או יוצא דופן - העיקר שיצרתי משהו. זה יכול להיות גם עוגה או צילום של שקיעה ;)




היכן היצירתיות שלך משרתת אותך ועוזרת לך בחיי היום יום?

כל מה שאני עוסקת בו קשור ליצירה. כמעט כל יום אני מבשלת ומצלמת ותמיד צריכה ורוצה לחדש. לפעמים זה יהיה בזווית הצילום, או בחיפוש אחרי הצלחת שתהיה הכי מושלמת בתמונה, לפעמים היצירתיות תבוא לידי ביטוי בנושא של הצילום, ובמתכון מעניין.





מה עוזר לך לפתח ולשמור על היצירתיות שלך?

אני חושבת שיצירתיות מגיעה מאיזושהיא נקודה של "רעב" וצורך לחפש ביום יום דברים שונים ומיוחדים, כמו לטייל בגינה ולראות פרחים או עלים יבשים ולקבל מהם השראה, נסיעות לחו"ל, אני קוראת המון ספרי בישול מכל העולם - ולומדת על סטיילינג וצילום, כמובן שיש גם המון בלוגרים בעולם שמשפיעים עלי.

האינסטגרם הוא מקור השראה בלתי נדלה ליצירתיות. כשאני רואה צילום מרגש ויפה, אני באופן אוטומטי קמה וחושבת על רעיון לצילום משלי.




האם יצירתיות היא כוח בעיניך?

אף פעם לא חשבתי על יצירתיות כעל "כוח" אלא יותר כעל "אופי" או יכולת. יכולת לחשוב שונה, יכולת לחדש, להמציא.



האם חווית תקופה של מחסום יצירתי? ספרי עליו, ועל מה שעזר לך להתגבר עליו

אחרי סיום הלימודים (בבצלאל) היתה לי תקופה שעוד לא מצאתי עבודה ולא מצאתי מקום לתעל אליו את האנרגיה שלי, הייתי די מתוסכלת ולא יצרתי כלום תקופה ארוכה. זה עבר לי כשמצאתי עבודה. אני חושבת שכשיש לי "סיבה" להיות יצירתית זה הרבה יותר קל לי מאשר ליצור ל"וואקום". היום - בניגוד לפעם - כשיש רשתות חברתיות ואפשר ליצור ומיד לפרסם ולקבל תגובות - זה נותן דרייב גדול ליצור.


טיפ בנושא יצירתיות

כדאי ליצור מסגרת קבועה שבה יוצרים - זה יכול להיות זמן קבוע ביום או בשבוע, מטרה קבועה, טכניקה, קהל עוקבים - כל דבר ששומר על הצורך ליצור ונותן דרייב.



מזמינה אתכן לבקר בבלוג האהוב של אפרת, ובעמוד הפייסבוק הכיפי שלהֿ שם היא מפנקת עם סרטונים שובבים מהמטבח ובהמלצות שוות על דברים מעניינים מרחבי הרשת, וכמובן משתפת בכל פוסט חדש בבלוג.


תודה לאפרת הנהדרת שמהווה השראה תמידית, ושיהיה שבוע טוב, איריס




4 תגובות:

  1. איריס איזה פוסט מחמיא ומקסים :) את בעצמך היית (ועדיין!) השראה עצומה בשבילי כשעשיתי את צעדי הראשונים בבלוגספירה!
    תודה על הראיון ועל השיתוף <3

    השבמחק
  2. איזה כישרון! התרנגול פשוט מעולה.

    השבמחק
  3. כל כך יפה ועושה חשק לעשות משהו מיוחד ויצירתי. או במקרה שלי- להמנע מעבודה אמיתית ולגלוש בין יצירות של אחרים... :)

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...