יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

דמיון מודרך - מסע בין מראות, ריחות וטעמים בבוקר של יצירתיות

אני רוצה להזמין אתכן  לראות ביחד איתי, כמו במסע מודרך בדמיון, את סדנת ״בוקר של יצירתיות״ החדשה שלי, אז בואו איתי לטיול בדמיון, רק דעו לכן שבוקר כזה מתקיים במציאות - ב-23/12 ופעם נוספת גם ב- 12/1.

מוכנות? מתחילים!
הלוקיישן - מתחם שרונה בתל אביב, קצת לפני עשר בבוקר...
בדרככן אלי, לסדנת״בוקר של יצירתיות״, אתן עוברות דרך שוק האוכל של שרונה מרקט בדיוק בשעה שהמתחם מתחיל להתעורר לחיים: מוזיקה שמחה, סחורות מעוררות תאבון מסודרות על מדפים, פרטים עיצוביים יחודיים נשקפים מכל פינה, חיוכים של סוחרים, המולה של קונים - כיף גדול! אתן יודעות שתרצו לחזור לכאן בעוד כמה שעות, בסיום הסדנה - למלא סל או שניים ולטעום מכל כך הרבה דברים....  אבל בינתיים, מחכה לכן בקומה השלישית בוקר של כיף וחוויה!
עולות במעלית ומגיעות ללובי היפהפה של חלל העבודה השיתופי wework, שם ממוקם המשרד שלי. חלל גדול ומעוצב להפליא, כמו לופט מודרני וענק, עם המון פינות ישיבה רכות, פריטי עיצוב, ואנשים שנראה שממש כיף להם בעבודה...

פינה שאהובה עלי במיוחד במתחם הגדול והיפה הזה


אני מקבלת את פניכן ושמחה ממש לפגוש אתכן! אני מזמינה אתכן להכיר אחת את השניה, להכין שתיה מפנקת, וכמובן - לטעום כמה שיותר מהמקרונים הצבעוניים של מעדניית Fauchon שקניתי לכבודכן (איך אפשר שלא - הם כל כךךךךךך טעימים ויפים) 



אנחנו שותות קפה, סודה או בירה, נהנות מהעוגיות, מחייכות ומכירות, ואז מתחילות: ״בוקר של יצירתיות״ - 3 שעות של יצירתיות והשראה, עם המון צבע, ריח, טעם וכיף. 

את הסדנה אפתח בהרצאה על יצירתיות - שהרי היא הכח המניע קדימה את העשיה שלנו, בתחום האישי והמקצועי. אני מאמינה שיצירתיות היא שריר שאפשר לפתח, ומשוכנעת שבתוך כל אחת מאתנו יש אוצר של יצירתיות שכדאי וחשוב לטפח ולפתח כל הזמן.
בהרצאה אתן סקירה על ״ארגז כלים״ שיכול לעזור לכל אחת לפתח את היצירתיות שבה. אחד הכלים הוא להסתכל על העולם בפליאה, בעיניים רעננות, כמו ילדות... לנסות להגביה עוף מעל הריטואלי, המוכר והקבוע - ופשוט (אם כי לא באמת קל לזכור לעשות זאת) לפקוח את העינים לכל היופי והיחוד שמסביבנו.
דאגתי שנוכל גם לתרגל את זה הלכה למעשה, כי מיד לאחר ההרצאה שלי, אעביר את השרביט לנטעלי ידין רגוניס, היוצרת והצלמת המוכשרת, שתעודד גם היא לפקוח את העיניים ולהביט סביב באופן יצירתי, ותחלוק איתנו  טיפים נהדרים לצילום טוב יותר במצלמת הסמארטפון. אחרי ההרצאה של נטעלי, כדי לתרגל את זוית הראיה היצירתית ואת מה שלימדה (וגם כדי לטעום משהו מהדוכן הכי אהוב עלי בשוק) - נצא לסבוב צילום בשוק שרונה שנמצא מתחתינו ונצלם באופן חופשי את ההשראות שנפגוש שם - כל אחת ומה שמושך ומעניין אותה.... יהיה מרתק להביט על התוצאות, כשנתכנס שוב למעלה, להמשך הסדנה.

מהדוכן האהוב עלי בשוק - סרדינה. ברוסקטת דגים מעלפות ועלי גפן עם ציזיקי הכי טעימים שיש.


לאחר סיבוב הצילום בשוק שרונה, נחזור ונתכנס שוב לפעילות יצירתית בת שעה בהנחייתי - סדנת פיתוח patterns בעקבות חויית הצילום.


פאטרנים (patterns) - הן דוגמאות גרפיות החוזרות על עצמן, וזהו תחום יצירתי, אמנותי ואקספרסיבי שכיום טרנדי ופופלרי מתמיד.
תענוג אמיתי לעסוק ביצירת פאטרנים משלל חומרים, על גבי שלל מצעים (לכן לפעמים מתייחסים לכך גם בשם surface design) בעושר דוגמאות אינסופי. ואנחנו אכן נתנסה במגוון חומרים ודרכי הבעה עצמית כדי להמשיך באופן יצירתי את חוויית הצילום. כל אחת תבחר תמונה אחד שצלמה בשוק ואני אנחה את הקבוצה כיצד לגלגל את זה הלאה, לפאטרן מפתיע, שמספר את סיפור החויה שלנו.





התמונות הן מסדנאות פאטרנס קודמות ופאטרנים שאני יצרתי.


סדנת ״בוקר של יצירתיות״ תעניק לכן בוקר כיפי, מרגש ומעורר, שיפתח את האופקים ויגביר את היצירתיות, והחויה הזו תשאר אתכם גם זמן רב אחרי שהסדנה תסתיים.


שווה להרשם במהרה, כדי להבטיח את המקום שלכן: הסדנה הראשונה תתקיים ב 23/12 בין עשר לאחת, והסדנה הבאה ב-12/1. ניתן לרכוש כרטיס בלחיצה על הכפתור (הקניה מאובטחת).
נא לציין בעת ההזמנה  או באימייל את התאריך הרצוי - 23/12  או 12/1. שעות הסדנה הן עשר עד אחת, והיא מתקיימת ברחוב קלמן מגן 3, בבניין מעל שרונה מרקט בתל אביבב - ממש ליד הקריה ועזריאלי. 





חג חנוכה שמח, איריס





תגובה 1:

  1. ניראה כיף.
    אני כל כך קרובה לשם גיאוגראפית שבא לי לקום מהמשרד ולרוץ.
    הכי בא לי לאכול ראמן ולצייר בצבעי מים.

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...