יום שישי, 2 באוקטובר 2015

הצצה לשולחן היצירה שלי

בזמן האחרון אני יוצרת יותר מתמיד, במיוחד בשל הקורסים האינטרנטיים החדשים שלי - ״30 ימים של יצירה״ ו״יומני אמנות״, בהם אני בעצמי מתמלאת בהשראה גדולה ובחשק ליצור ללא הפסקה ולחוות בעצמי את תרגילי הקורס הכיפיים.  בכל מקרה, הצטברה אצלי כמות עבודות די גדולה, וחשבתי שיהיה נחמד לשתף גם כאן בבלוג את העבודות, לצד כמה מילים על תהליכי היצירה.


נתחיל בדפים לצביעה: שגעון ספרי הצביעה תפס גם אותי, רק שאני יותר אוהבת לצייר מאשר לצבוע, אז הכנתי לעצמי דפי צביעה כלבבי. היה כיף! 














וזו הדוגמה הכי אהובה עלי, כי היא משקפת את מה שאני הכי אוהבת לאייר מאז ומתמיד, ואת ההשראות הכי גדולות שלי - אופנה, רטרו ופאטרנים. כאן -  דף צביעה שהכנתי בהשראת אופנת הסיקסטיז... על רקע הספר המהמם של PUCCI



 יומני האמנות שלי התמלאו במהירות בחודשים האחרונים, וגילתי מחדש את עולם הטושים (לא יאמן איזה מבחר איכותי ומגוון יש בחנויות ) אני אוהבת טושים של המון חברות ומהמון סוגים, אך בטושי המכחול היפנים המשובחים, אני נהנית  להשתמש גם כדיו לחותמות הביתיות שאני מכינה (בעמוד הימני בתמונה, ומעט בשמאלי). בכל מקרה,  שני העמודים מצוירים בטושים הללו בלבד.



גם טושים שמציירים על כל משטח אני אוהבת תמיד, אבל הופתעתי ערב אחד לגלות שהם נפלאים לציור על דפים שחורים, ממש לא העלתי בדעתי... מרוצה מהגילוי, התחלתי לשרבט בהתלהבות, ולא הפסקתי עד שהדף היה מלא. יש כאן גם נגיעות של עט ג׳ל לבן דקיק.



מאוחר יותר באותו ערב, עדיין מלאת התלהבות,  כבר שלבתי בין הרקע הכהה, הטושים הכיפיים, ושלושה גוונים של עטים דקים = שחור, לבן וזהב -  מה שאפשר משחק שכבות אינסופי, אפשר לכסות בלבן, שוב בשחור, ושוב בלבן וחוזר חלילה.



 ציפורן ודיו הן אהבות ישנות שלי. בחרתי דווקא דיו כחול, שהזכיר לי את סגנון הדלפט (זוכרים שכתבתי על זה פוסט פעם?) וזה מה שיצא... 



 משחקים בכריות דיו ובשבלונה ...



...שהובילו לזה.

אותו  הרקע מהתמונה הקודמת, בשילוב טוש קליגרפי וגזירה של ציור שציירתי על ספר ישן.
זו פעם ראשונה שהעזתי לצייר על ספר, אבל בעצם, למה לא? קניתי אותו לפני יותר מעשרים שנה וקראתי בו 5 עמודים,. זה לא שאני לא מכירה אותו בע״פ, את התפסן בשזה השיפון האהוב, אבל למה אני צריכה אותו גם בכריכה רכה באנגלית? בכל אופן, הוא משמח אותי יותר ככה... אז המשכתי איתו, אני מרגישה שהוא נותן לי השראה לציורים קצת שונים מהרגיל.

כמו זה למשל...




 והנה עוד דוגמה לשימוש שאני עושה בשילוב אלמנטים גזורים מעבודות קודמות שלי בעת עבודה על יצירה חדשה. כאן למשל - רוב האלמנטים נבחרו פשוט ע״י דפדוף בערמת דפים משומשים שכבר היו מלאים בסקיצות, משטחי צבע והתנסויות שונות, ומשם - גזרתי והדבקתי.




 וזו דוגמה אפילו יותר ברורה - כתמי צבעי מים, סקיצות של פרחים, ומשטחים שונים, כולם היו
כבר מוכנים בתוך ערמת ציורים וסקיצות ישנות,  ונגזרו ושולבו בעבודה חדשה. 




עוד קצת דיו - בחותמות, ספריי , או איור, וזה מוכן!. ההשראה שלי היתה משפט מהשיר סוזן של לאונרד כהן - ״and she shows you where to look among the garbage and the flowers״




ולסיום, אולי העבודה החביבה עלי ביותר מהתקופה האחרונה. היא פשוטה, עשויה בכמה קוים, ובשילוב צבעוני שאני מאוד אוהבת (לא יכולה לסרב לורוד ניאון), אבל היא מסמלת לי משהו שהוא מאוד אני, אני חושבת שזו הדואליות שבין הקוים הנקיים, הבטוחים, הנחרצים, לבין המשטחים המרוחים, חסרי הגבולות -  והמתח, או אולי ההרמוניה שבינהם. 


שיהיה חג שמח ושבוע יצירתי:) איריס.

4 תגובות:

  1. כל כך יפה ומעורר השראה...

    השבמחק
  2. מקסים בעיניי. תודה על השיתוף.

    השבמחק
  3. איריס, מאד התרגשתי להביט בהתפרצות הר הגעש שלך!! או יש לי כמה שאלות בנוגע לצבעים בהם השתמשת..

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...