יום שישי, 12 באפריל 2024

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה. 

מדובר על טכניקת רקמה בצמר שהיא פשוטה, מהירה ומספקת ביותר מבחינת התוצאות היפהפיות שלה. הרקמה מתבצעת עם  מחט מיוחדת בצורת צינור מתכת המחוברת לידית נוחה לאחיזה, ואת המחט פשוט מכניסים ומוציאים (כמו דקירה)  לתוך הבד המיוחד, וכך יוצרים ציורי צמר מרהיבים במשחקי גבהים בטקסטורה המזכירה ממש שטיחונים. אפשר ליצור כך כל ציור או דוגמה, ומהמשטח המוכן ניתן ליצור אפילו פריטי נוי ולבוש, ולא להצמד רק לתמונה ממוסגרת מצמר. 


שימו לב למשחקי הגבהים, גם זה משהו שמאפשרת לנו הטכניקה הזו


 חדוות יצירה


בסדנה ניצור תמונה רקומה בתוך מסגרת.  במהלך שלוש שעות הסדנה נכיר לעומק ונתנסה בהצלחה בטכניקה המהממת הזו, אציג לכן את החומרים ועקרונות העבודה הנכונה, לאחר מכן כל משתתפת תעצב לעצמה את הסקיצה לפיה תרצה לרקום - (יש גם דוגמאות מוכנות למי שתעדיף) כשעל השולחן  יפרש בפניה ים של השראות צבעוניות וכדורי צמר בכל צבע שתבחר. ואז נתחיל ברקמה עצמה,  כשאני עוברת בין המשתתפות לאורך כל הסדנה ומוודאה שכולן מצליחות, עובדות נכון, ונותנת טיפים קטנים ואישיים כדי שהעבודה תהיה מושלמת ממש. 

הסדנה מתאימה לכולן, לא דרוש ניסיון, וכולן מצליחות ונהנות מאוד :)


לאורך כל הסדנה, בכל אחת מהסדנאות שהעברתי עד היום, אני רואה את המשתתפות מחייכות, ואת הניצוץ בעיניים, את ההתלהבות מהיצירה שהולכת ונרקמת לנגד עיניהן והפוטנציאל הגלום במלאכת היד שגילו וזה ממשיך גם בבית אחרי הסדנה, כי בסיומה מקבלים גם ערכה עם פאנץ׳ נידל והבד המיוחד כדי להמשיך ליצור גם אחריה, ורבות מהמשתפות שולחות לי תמונות ומדווחות על התמכרות :)


עבודה שרונה קינן פיש יצרה כמה ימים לאחר הסדנה



הסדנה מתקיימת בסטודיו מהמם בחלל בצפון הישן של תל אביב, ממש ליד הנמל ופארק הירקון,  עם הרבה אור יום, כמו שאני אוהבת,  כיבוד, וחברה מעולה - המשתתפות בסדנאות שלי מקסימות וזו הסיבה העיקרית שאני כל כך אוהבת את הסדנאות  - בזכות  ההכרות וההשראה שאני וכל אחת מהמשתתפות מקבלות מהמשתתפות האחרות, כיף לראות חבורה שיוצרת ביחד אך לכל אחת סגנון, ועם ודרך עבודה שונה, וההשראה ההדדית ניכרת. 


ה-pop house tlv בו מתקיימות הסדנאות, 
כל כך כיף לי לארח אתכן בחלל התל אביבי המואר והיפהפה והמחבק הזה, אני אוהבת לראות את החיוך שמתפשט על פניה של כל מי שנכנסת בדלת ועוברת למימד אחר - של כיף, זמן  איכות לעצמה, והשראה בחברה טובה


הסדנה היא ממש שלוש שעות של מתנה לעצמן (ולי), של גוד וייב אמיתי, חדוות יצירה, רוגע ואסקפיזם כיפי וצבעוני להפליא, מחיר הסדנה 400 ש״ח והוא כולל כאמור גם ערכת יצירה הביתה שכוללת פאנץ׳ נידל מתכוונן (לא מהסוג איתו יוצרים בסדנה שתוך אסביר אודותיו) בד מיוחד, ומסגרת רקמה.

בסדנה עצמה אנחנו עובדים עם אוסף מחטי הפאנץ׳נידל שלי מתוצרת איימי אוקספורד שאלו המחטים הטובות והאיכותיות ביותר בעולם, יש להן  ״טריק״ יחודי שלא מצריך השחלה עם משחיל מה שהופך את ההשחלה עבודה  לכל כך פשוטה עד לא  מורגשת.וזו לא הסיבה היחידה שהן נחשבות הטובות ביותר. למיטב ידיעתי לא מוכרים אותן בארץ, אך אני הזמנתי אותן לרכישה בחנות שלי, ולמשתתפות - לרכישה בסיום הסדנה אם ירצו.

בערכה שתקבלו בסיום הסדנה תמצאו מחט שאינה של אימי אוקספורד, אך היא טובה ומספקת לעבודה מוצלחת. הטובה ביותר שמצאתי מסוגה בארץ.



רואים את החריץ לאורכה של המחט?  זו אחת הסיבות שהמחטים של איימי אוקספורד הן הטובות בעולם, אבל לא הסיבה היחידה. וגם פה דוגמה מצוינת למשחקי הגבהים באחת היצירות הראשונות שלי.







עבודה שלי, עם קרמיקות של המתוקה שלי :)





מיס פיגי - עבודה מהסדנה, של דנה רייזין


הסדנאות הקרובות יתקיימו בשעות הבוקר בין עשר לאחת ביום חמישי 9/5, בשעות הבוקר  וגם ביום שישי ה -31/5.

ההרשמה היא דרך האתר ואפשר גם בתשלום לביט שלי ואז שליחת ווטסאפ עם שמכן המלא והאימייל שלכן. 

אם משלמים על שתי משתתפות בתשלום אחד יש הנחה - 750 ש״ח במקום 800 אז במקרה זה עדיף לשלם בביט ולרשום לי בווטסאפ את פרטי שתי המשתתפות. 

מספר הביט/ווטסאפ שלי לתשלום, ולכל עניין ברור או שאלה- 054-3051344. אתן יותר ממוזמנות לכתוב לי, התייעץ ולשאול כל דבר <3

אשמח לפגוש אתכן בסדנה ולהנות וליצור ביחד, חוויה, הנאה והצלחה מובטחות :) , סיכוי רב שגם התמכרות ליצירה הזו, שזו ברכה בימים כאלה שיש משהו יצירתי המדיטטיבי שמעסיק אותנו ושומר על הרוגע הנפשי. ככה אני מבלה שעות רבות בשבוע :)

סוף שבוע שקט ונעים, איריס.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...