יום שבת, 20 ביולי 2013

diy רומנטי לכבוד ט"ו באב

בטח שמתם לב שהתחלתי להזמין כותבים אורחים לבלוג אחת לכמה פוסטים. אני מקדישה מחשבה רבה לבחירת האורחים המתאימים ביותר ולרשימת הנושאים. כותבת אחת שהייתי בטוחה שאני רוצה לארח היא אלישבע מנקין מ-Hook n' Loop design. יצא לי לפגוש מספר פעמים את אלישבע, אני אוהבת מאוד את המוצרים היפהפיים שלה, ולא פחות - את הבלוג המצויין. אבל, לשמחתי הרבה, אלישבע הקדימה אותי ושלחה לי מייל בו היא שואלת מה דעתי שתתארח אצלי בבלוג. מה דעתי?! דעתי שברור, וכמה שיותר מהר!
אז אלישבע הגתה, יצרה, כתבה וצילמה פוסט רומנטי, מקומי ויפהפה לכבוד חג האהבה והרי הוא לפניכם:

כשאני חושבת על ט"ו באב, אני מדמיינת נשים מחוללות בכרמים בשמלות לבנות, סרטים קשורים לראשיהם, לבושות בלבן.... רומנטי.

אך איכשהו, החג הזה הפך מהר מאוד למשהו עם גוון קיטשי, מעט וולנטיינזי באדום/לבן/לבבות. זה לא חייב להיות כך - אפשר ליצור אווירה רומנטית גם ללא הגוונים האלו.

חשבתי למשל על אווירה של ארוחה חגיגית בלב יער, בין העצים, ובחרתי להתמקד בהכנת קישוט לכסאות. 
זה אולי נשמע מעט מוזר, אבל האפקט מקסים - ושלא כמו קישוטים לשולחן, זה נשמר מעולה כך שאפשר להשתמש שוב, בשלל ארועים מגוונים - בין אם זה לכסא אחד של בעל/ת השמחה, או לכל האנשים שמגיעים למסיבה.
ועוד משהו, שישמח רבים מהקוראים - לא צריך לדעת לתפור. אז בואו נתחיל!



חומרים: 

סרטים בגוונים משתלבים. אפשר לבחור צבע אחד או שניים אם אתם מהססים. אני ממליצה שהם יהיו בכמה רוחבים, זה מוסיף עניין ונפח - וגם בכמה טקסטורות (מבריק, מחוספס, מט, וכו). 
הצבעים שאני בחרתי - זהב, שמנת, קרם עם פרחים חומים, ופסים שחור לבן בשביל טוויסט מודרני. 

חוט עבה (לא חוט תפירה) ארוך פי 1.5 מרוחב הכסא

ריבועי בד כמספר האותיות הרצויות (אני השתמשתי בפשתן)

טוש פרמננט (לורד) שחור


לעבודה:

מקפלים כל סרט לחצי, וקושרים על גבי החוט הארוך. אפשר לשמור על סדר מסויים, ואפשר גם באופן רנדומלי.
גוזרים ריבועים מבד פשתן (או בד עבה ויציב אחר), ורושמים בטוש שחור שאינו נמחק את האותיות הרצויות. משחילים את האותיות על גבי חוט נוסף, ומחברים את שתי השרשראות - של האותיות והסרטים - אחת על גבי השניה

אפשר לגוון בקלות ולקבל לוק שונה לגמרי - במקום סרטים להשתמש בבדים שקורעים ביד למראה כפרי יותר, לכתוב את השם של כל אורח על הכסא - אין סוף רעיונות.
הסרטים מתנועעים ברוח בעדינות ויוצרים אווירה חגיגית בלי להתאמץ יותר מדי.
 מאחלת לכולכם ט"ו באב רומנטי ומרגש.



תודה לאלישבע על פוסט יצירתי וקסום לחג הרומנטי ביותר בלוח השנה.
אם אתם לא מכירים עדיין (וגם אם כן) את האתר של Hook n' Loop - ממליצה מאוד לקפוץ לביקור. אלישבע מפתיעה כל הזמן עם מוצרים חדשים, שימושיים ויפים. 
כדאי מאוד לבקר גם בבלוג שלה, שם היא חולקת איתנו רעיונות כיפיים. זהו באמת אחד הבלוגים האהובים עלי, כי הוא משלב יצירתיות, טעם טוב, וגישה פשוטה (במובן החיובי והפרקטי ביותר של המילה) ומחוייכת.

שיהיה לכולנו חג אהבה שמח :)

תגובה 1:

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...