יום שני, 8 ביולי 2013

רגעים בתמונות

מאז שעברנו לצילום דיגיטלי, כבר אין צורך לצלם "רק" ברגעים חשובים או חגיגיים, ובכלל, מאז שהאייפון הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, ומספק לנו מצלמה לא רעה בכלל, ואת האינסטגרם על שלל הפילטרים האמנותיים שלו, כל אחד יכול להרגיש כמו צלם תיעודי.
אני אוהבת לדפדף מדי פעם אחורה בחשבון האינסטרגם הפרטי שלי, ולהזכר ברגעים שאולי כבר שכחתי.
אני רוצה היום לחלוק ביחד אתכם כמה מהתמונות והחוויות שצילמתי לאחרונה, נתקלתי בדי הרבה בלוגים שעושים את זה ונהניתי מאוד לצאת למסע הקטן הזה איתם, מקווה שתהנו גם אתם  מהמסע הקטן שלנו :)

ימין: כתבתי לא מזמן פוסט שזכה להמון אהבה ועסק בקישוט כלי פורצלן באמצעות טושים מיוחדים.
במשך כמה ימים קישטתי לפחות חצי מהצלחות בבית (ונאלצתי לקנות כבר חדשות:)
  שמאל: אני עורכת הרבה נסיונות כיפיים עם הפאנצ'ים (מחוררים) המעולים של מרתה סטיוארט.
מחכה לכם בעוד כמה שבועות פוסט מרתק, ופינוק מיוחד בצידו ;)



ימין: ספר מהודר ומדהים על מעצב האופנה אמיליו פוצי'י שקניתי לעצמי במתנה לשבוע הספר- כל מה שאני אוהבת בספר אחד - צבעוניות פסיכדלית, פאטרנים מהממים, רטרו, אופנה, והמון המון איטליה. שמאל: בהשראת הספר והפאטרנים הצבעוניים שלא יאמנו, התיישבתי לאייר קצת. זה מה שיצא בינתיים
ומילה או שתיים על הטושים הנפלאים - בהמשך הפוסט...



שמאל: דפי אומניכרום צבעוניים במחלקת הנייר של ארטא נחלת בנימין. בכל ביקור שלי שם אני מצטיידת בערמת ניירות (כי הם כאלה ענתיקה שאני חוששת שייגמר ולא אדע איפה אפשר להשיג עוד). מימין: מגנטים בעיצוב פופארט בטכניקה מיוחדת שפיתחתי עם הניירות הללו, שבינתיים לימדתי רק בסדנה שלי. בעוד כמה זמן אחלוק אתכם את השיטה גם פה בבלוג, מבטיחה!



 היה כיף ביריד החלומות של נתנאלה בתחנה. 
ימין: הפיל החמוד שבחרה הילדה שלי, מהדוכן היפה של KAS
שמאל: בשביל המתוקים האלה חזרתי ליריד פעם נוספת. הארגזים הקטנים, היפים והחכמים האלה פתרו לי את בעיית אחסון חומרי היצירה הרבים עד מאוד שלי, ועכשיו אני יכולה להכניס (18!!!) ארגזים כאלה במדף אחד מסודר למופת



בתל אביב יש תמיד כל כך הרבה הצעות לבלוי אחה"צ עם הילדים. הנה שתיים ממש מעולות, בחסות העירייה: בכל יום חמישי בין ארבע לשבע מתקיימת פעילות שווה ביותר בקומה הראשונה של בניין העירייה. הפעלות שוות ורבות ביותר שמתחלפות מדי שבוע, מתקנים משגעים, ואפילו פרסים. הכל מתנהל בסדר מופתי, עם המון אנשי צוות ובאווירה מצויינת ומדובר באמת בהשקעה יוצאת דופן. (מקווה שהפעילות מתקיימת גם בחופש, כדאי לברר באתר העיריה)
ימין: רחבת הבימה היא אחד המקומות האהובים עלינו בעיר, בעיקר בשבת לפנות ערב עת מתקיימות במקום הפעלה והצגה. הגינה היפהפייה היא הפינה האהובה עלי במתחם כולו, וכ"כ פסטורלי לראות מבוגרים וילדים יושבים על מדרגות העץ, מאזינים לצלילי מוסיקה קלאסית עדינה, מול הפרחים הצבעונים והריחניים להפליא,  ולראות את הילדים מטיילים ורצים על שבילי העץ דמויי המבוך המרשתים את הגינה.



ואם כבר מתוק, הנה סוד די גלוי. אוכל באינסטגרם הוא להיט, מתוק אפילו יותר, ונראה לי שבשילוב פירות - מובטח שובר קופות!
מימין: טארטלט פוטוגני ביותר מאידלסון 10, משמאל ארוחת בוקר של פנקייקים מהבראסרי
ככה זה, כבר אי אפשר לקחת ביס בלי לתעד קודם :)



מימין: בחנות Cooly co במתחם בזל יש צלחות מיניאטוריות יפהפיות לתצוגה בלבד. כ"כ רציתי אחת, אז ציירתי לעצמי עם טושי פורצלן.
משמאל: זוכרים את הטושים מהאיור למעלה (בהשראת פוצ'י)? הבטחתי כמה מילים עליהם: 
מדובר על טושים מדהימים בשם UNI POSCA. אלה טושים על בסיס מים המציירים כל כל משטח (מתכת, פלסטיק, עץ ועוד). בתמונה - ציור על קנבס. זה ממש כמו לצייר עם מכחול אבל עם דיוק של טוש, ואפשר לכסות כל צבע (אפילו כהה) בכל צבע אחר (אפילו לבן) בקלות רבה. תענוג ממכר!



אחרי חודשים רבים של סדנאות וואשי טייפ כיפיות ומוצלחות רציתי לחדש ולכן יזמתי את סדנאות paper fun. הסדנאות היו כיף גדול וזכו להענות ופרגון. לאחר חופשת הקיץ אחדש שוב עם סדנאות נוספות



בדרך כלל אני מעבירה אך ורק סדנאות הפתוחות לקהל הרחב, אך לא מזמן יצא לי להעביר גם סדנה קצרה וכיפית לעובדי Comme il faut, וזו היתה הזדמנות להסתובב בחלקים נוספים במתחם בית בנמל שלא מזדמן לי לבקר בהם כשאני עסוקה בסדנאות הרגילות שלי (שנערכות בחדר הספרייה שבמקום). גיליתי שוב מתחם יפהפה ומגוון מאין כמותו, המשלב גם עבודות אמנות מרשימות. 
השרשרת הענקית הזו התלויה מהתקרה (אני מתנצלת שאינני זוכרת מי יצר אותה, עדכון יתקבל בשמחה) מהממת ומרשימה, והתמונה לא מצליחה להעביר את מלא האפקט. אם אתם מזדמנים לשם שווה להתרשם ולהנות... משמאל: משפחת בובות בחנות ארטא בנחלת בנימין. לא משהו שרואים כל יום, אז שווה לצלם, לא?



:ולסיום - שני כלבים אהובים עלי באופן מיוחד
משמאל: כלב מזן אירדייל טרייר, שלא מזדמן לי לראות לעיתים קרובות. יש לי חולשה לכלבים המרובעים האלה, וכל פעם שאני רואה אחד אני כל כך מתרגשת. מימין: הדפס על חולצה עם שילוב משעשע ומפתיע של שניים מהדברים האהובים עלי עוד מילדות: ביטלס וסנופי.

שם המשתמש שלי באינסטגראם: iris_fogel_ben_hamou,
אם גם לכם יש בלוג, אשמח מאוד לראות את התופעה הזו של גלישת האינסטגראם לבלוג, מתפשטת עוד ועוד. הזמינו גם אתם אותנו להצצה על חיי היום יום שלכם :)

ולסיום - אני ממש אוהבת את השיר Kodakchrome של סיימון גרפונקל, והוא נראה לי ממש מתאים לסיים איתו את הפוסט הזה - אז תהנו ביחד איתי...

16 תגובות:

  1. מהיכן ניתן לרכוש את הטושים?
    ואגב, היצירה שלך מקסימה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה:) נסי למצוא לפי מילות חיפוש "טוש posca" או "posca pen" היכן מוכרים אותם. אני נתקלתי בהם ב"מאי ארט" בדיזינגוף סנטר.

      מחק
  2. איזו מקסימה הצלחת עם איור הילדים!!!
    איך ציירת את זה על הצלחת?
    עם טוש לפורצלן ו...?
    איך.מעתיקים כזה דבר????

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) אכן עם טוש לפורצלן. אפשר להעתיק באופן חופשי, ואפשר גם להעתיק עם נייר פרגמנט ועפרון, להפוך כך שמה שצויר בעפרון נוגע בצלחת, לעבור בקשקושים גסים מהעבר השני כך שלמששה "מצמידים" את הציור לצלחת ונותר העתק עדין מאוד (אמנם הפוך...) מכאן אפשר להמשיך עם טוש.

      מחק
    2. תודה...
      והעיפרון שכביכול חוצץ בין הכלי לטוש הפורצלן, לא מפריע אח"כ לייבוש?
      כי הבנתי שאסור שיהיה שום דבר חוצץ בין הכלי לטוש ולכן לא מומלץ להעתיק בנייר קופי.

      מחק
    3. לך זה התייבש טוב והכל בסדר?... :)

      מחק
    4. כן, אבל זה היה מצוייר מאוד חלש בעפרון. והצלחת גם לא משמשת לאכול אלא רק לנוי

      מחק
  3. תודה, את פשוט מקסימה.
    גלית "במו ידינו" www.bemo.co.il

    השבמחק
  4. מקסים, אני מאוהבת באינסטגרם. שידרג לי את חווית הצילום והתיעוד גם יחד.
    אני מעלה לפייסבוק את התמונות שמתעדות את מאחורי הקלעים של העבודה שלי, ודברים שנותנים לי השראה. הנה הוא כאן:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.639637222716531.1073741828.127401233940135&type=3
    מוזמנת להציץ.
    יום נפלא!

    השבמחק
  5. פוסט מקסים! צבעוני ומפרה.. תודה!

    השבמחק
  6. הטושים אכן לוהטים, הציור על הקנבאס ממש מקסים.
    גם הכלב ממיס את הלב, אלה הכלבים האהובים עליי גם. פעם כשהייתי קטנה אמא שלי קראה בעיתון שמישהו מוכר כלבלבים כאלה, אבל כשהגענו למקום, האחרון כבר נלקח :(

    לגבי האינסטגראם, אני מרגישה שזה דוחק את הצורך לכתוב פוסט חדש בבלוג. כל כך מינימליסטי וממכר.
    אני תמיד מפרסמת תמונות מהאינסטגראם בבלוג שלי. את מוזמנת לבקר.
    הכרתי את הבלוג שלך היום והתאהבתי :)

    השבמחק
  7. עשית לי שמח בעיניים :-)

    השבמחק
  8. היה לי אירדיל טרייר במשך 13 שנה (: הם מהממים! חיים בעיקר בארצות קרות (את שלנו הבאנו מרוסיה, שם יש הרבה כאלה)

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...