יום שבת, 9 בינואר 2021

הביטלס שלי

 


אני בת 12 ומבקשת מסבא ווקמן סוני ליום הולדת. אנחנו קובעים יום ואני באה אליו ישר מבית הספר ומבקשים גם מאח שלי שגדול ממני בכמה שנים להצטרף כי הוא מבין בדברים כאלה. אנחנו יורדים במורד הנביאים שמאלה לקינג ג׳ורג׳ ומגיעים לדיזנגוף סנטר המוכר והאהוב שבו התרחשו כל הקניות המרגשות של התקופה - זוגות ליוויס ראשונים, שעון סווטץ׳, מוצרי פופ בחנות קרוסל.
במשביר לצרכן אנחנו בוחרים ווקמן, לפי המלצתו של אח שלי, והוא בוחר בשבילי גם שלוש קסטות שטוב להתחיל את חינוכי המוזיקלי בהן - סרג’נט פפר של הביטלס, דמיין של ג’ון לנון וחתונה לבנה של שלום חנוך. קסטת הביטלס עם העטיפה הססגונית והמושכת נפתחת מיד כשאני מגיעה הביתה ונתחבת לווקמן בסקרנות. מהשיר הראשון שהאלבום נקרא על שמו, דרך שיר מספר שלוש ״לוסי אין דה סקיי״ - זו התאהבות טוטאלית משמיעה ראשונה.
הקסטה לא עוזבת את הווקמן חודשים רבים ואני מקשיבה לה כל יום וכל היום. את שתי הקסטות האחרות שקנינו לא זיכיתי ביותר מהקשבה אחת בתקופה ההיא. הייתי מוקסמת מדי מסרג׳נט פפר ומהביטלס. כעבור כמה חודשים הרגשתי מוכנה להתקדם והחלטתי לקנות את אייבי רואד. לא היו בשכונה חנויות מוסיקה אבל פעם בשבוע הייתי נוסעת אחרי בית הספר לסבא כי היה לי חוג אמנות בדובנוב, ממש קרוב אליו, ואני גרתי די רחוק משם. הייתי הולכת מביתו ברגל לחוג ואמא היתה מחזירה אותי הביתה בערב.
בדרך לחוג באותו שבוע נכנסתי לחנות המוסיקה החשוכה בקומה התחתונה של לונדון מיניסטור ושאלתי אם יש את אייבי רואד. התאכזבתי מאוד לשמוע שלא ויצאתי בלי הקסטה, התכנון לא התממש. בדרך חזרה מהחוג חשבתי כמה שאני רוצה אותה כבר והחלטתי לנסות שוב - אולי לא שמו לב או לא בדקו באמת וענו לי סתם? אז חיפשתי בעצמי והנה היא היתה שם, והפכה שלי.
גם לאייבי רואד הקשבתי ללא הרף והוא החליף את סרג’נט פפר. אחרי כמה חודשים הגיע תור לט איט בי ואחרי זה כבר היה גם פטיפון ואחרי שנה שנתיים גם קומפקט דיסק והתווספו בהדרגה כל התקליטים והקסטות והדיסקים וכמובן ספר המילים של השירים שהפך בלוי מרוב שימוש, ונפלה לו הכריכה עם דיוקנותהם האהובים המצוירים, אבל כבר ידעתי את כל מילות השירים בעל פה.
אי אפשר לכמת את הימים והערבים של ילדותי ונעוריי ששכבתי במיטה בחדרי בבית הוריי, והאזנתי לכל אלבומי הביטלס,
ובלילות הייתי הולכת לישון עם הפסקול שלהם - הפסקול של חיי, והייתי יודעת כך בדיוק מתי נרדמתי לפי השיר האחרון שזכרתי בבוקר שהביטלס שרו לי כשיר ערש.
ואם אתם מתרגשים מהביטלס כמוני ואוהבים את האיור שלי, תוכלו לקנות אותו כפרינט סופר איכותי בחנות שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...