יום שני, 7 בינואר 2013

רגל תרנגולת ושיני כלב - pied de poule & houndstooth

לפני כמה שבועות, ביום חורף גשום בדיוק כמו היום, הזדמנתי לחנות של דניאלה להבי ברוטשילד. משכה אותי פנימה החזית הצבועה שחור ולבן בדוגמת pied de poule (רגל תרנגולת בצרפתית, באנגלית היא נקראת houndstooth - שיני כלב). מדובר בדוגמה נצחית, ששורשיה נטועים עמוק בהסטוריה, אשר מככבת במסלולי התצוגות, בין דפי המגזינים ועל נשים וגברים בעולם כולו מזה עשורים רבים. הנה מקבץ עיצובים מרתקים ויפים של הדוגמה הפופולרית, האלגטית והמתוחכמת, בעלת השמות הרבים והציוריים.

בתיק הזה התאהבתי לחלוטין מהרגע שראיתי אותו בחנות של דניאלה להבי,
והוא היווה את ההשראה לפוסט כולו. דוגמת ה-pied de poule האהובה על המעצבת 
עמדה בבסיס קולקציית הסתיו והחורף שלה, ושימו לב לתמונה הבאה...



 קיר החנות של דניאלה להבי ברוטשילד, הצבוע באופן יפהפה בדוגמת ה- pied de poule.
אם תתבוננו ביחידות ה"מעופפות" החוצה מן הדוגמה - תוכלו להבחין בדמיון לטביעת כף רגלה של התרנגולת.



טוטאל לוק של דוגמאות בשחור ולבן - גרביונים, שמלה, תיק, איפור גוף ופנים,
ודוגמת ה- houndstooth מככבת ומצטלמת נהדר. 
הפקת אופנה משגעת של V MAGAZINE, צילום: Gregory Harris



עיבוד מרתק וחדשני לדוגמה המוכרת - דרך מקורית להביע את משחקי השחור והלבן. 
הבגד לבן, ואילו השחור נוצר בנגטיב המחורר.
חיתוכי עור יפהפים בקולקציית ready to wear 2103 של Sportmax 


דוגמה נוספת מהקולקציה המרשימה של Sportmax


   יפהפה ופועל בדיוק על אותו עקרון - צמיד  המתכת של Desquared2



 
הדוגמה הקלאסית הולכת יד ביד עם אופנה עילית, ולא חייבת להופיע דווקא בשחור ולבן. 
הנה יצירה מרהיבה מקולקצית ההוט-קוטור של דיור לאביב-קיץ 2012.


ונשאר בצבעוני... גם המשחק בין יחסי הגדלים של הדוגמאות מרתק.
Emilio de la Morena, סתיו 2009

את השילוב הזה אני ממש אוהבת, ומקסימים אותי במיוחד מעברי הצבעים בתוך כל פריט
(שימו לב לחלק העליון של המכנסיים)
  House of Holland F/W 12/13



  PHILLIP LIM בודק את יחידת היסוד ממנה מורכבת הדוגמה ואת יחסי הגומלין בין 
שחור ולבן בסוודר מעניין במיוחד



עוד נסיון גרפי מרתק לנתח ולבנות מחדש את דגם ה Pied de poule עומד בבסיס 
הצעיף היפהפה הזה - הדוגמה הרפטטיבית הופכת בהדרגה לציפור מעופפת



 יחידות מדפים המשתלבות באופן מושלם.
עיצוב: Julia Quancard



ועוד חזית בדוגמה האלגנטית - הפעם לא מדובר בציור, אלא באריחי קרמיקה מדוגמים.



פרגוד ברזל בעיצוב  קורטני סקוט. יחידות ה- houndstooth גדולות ומתורגמות לדימוי גרפי 
המזכיר פיקסלים, ונראות כמעט כלקוחות ממשחק וידאו משנות השמונים. 



 
דוגמת ה- houndstooth יכולה להיות קלאסית ונשית להפליא.
Olga Kurylenko בסדרת צילומים מרהיבים בסגנון רטרו של Greg Williams  
ל-Vouge Italia


 ולסיום - אנג'ליקה יוסטון הנפלאה בחליפת ארמני, מזכירה לנו ששורשיה ההסטוריים של
דוגמת ה-houndstooth / pied de poule נמצאים אי שם בסקוטלנד, בתעשיית חליפות הצמר.
צילום של Craig Mcdean למגזין Interview


בעצם, עוד דבר קטן... יש לי מתנה לתת לכם:)


מכירים את מותג התכשיטים העדין והיחודי Adina Plastelina?
תכישיטהם מעטרים כתבות במגזינים הנחשבים בעולם, והעיצובים המקוריים שלהם משלבים
חימר פולימרי בטכניקת מילפיורי העתיקה ומתכות אצילות. באתר שלהם ניתן מפות בסרטוני הדגמה
מקסימים ולהתרשם מהאוסף כולו.

וכעת - תראו את זוג עגילי ה- houndstooth הנהדרים שהם מעצבים מכסף וחימר פולימרי.
רוצים שזוג העגילים השיקי יהיה שלכם?
שדכו את העגילים לאאוטפיט המושלם בעיניכם - תנו לדמיון ולחוש הסטייל להשתולל!.
את ההצעה כתבו בתגובה לפוסט או בעמוד הפייסבוק של הבלוג.
צוות השופטים - עדינה פלסטלינה ואני, נבחר את התשובה המדליקה ביותר שתתקבל עד שבת בחצות.
בהצלחה!


30 תגובות:

  1. פוסט מרהיב!
    הרחבת לי את הלב,
    אין כמוך.

    השבמחק
  2. תודה אפרת. גם את בעצמך מרחיבה לי את הלב :)

    השבמחק
  3. פוסט מקסים!! ציפיתי מהצהריים ועשית לי את הערב!!
    והצעיף הנל כל כך מיוחד! אין דברים כאלה....
    רוצה אחד כזה....
    :)

    השבמחק
  4. משגע.. יש לי שמלה כזאת (שהייתי לובשת אילולא הסופה שבחוץ)

    השבמחק
  5. איזה פוסט יפה הנושא והדוגמאות , אני מכירה את הדוגמה הזו בשם פפיטה.

    תמי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה תמי. הדוגמה אכן מזכירה פפיטה, אבל טיפה שונה.

      מחק
  6. פוסט מקסים מקסים!!!
    מעלה בי געגועים עזים לנעלי הבלרינה שזרקתי (!) באיזה התקף סדר..
    סביר להניח שהייתי נועלת אותן היום :(

    השבמחק
  7. יש לי, יש לי , יש לי! ג'קט houndstooth הורס!!
    פוסט משגע!!
    ולגבי העגילים - הייתי משדכת להם- מגפונים שחורים, ג'ינס
    סקיני, חולצת קז'ואל וג'קט אדום
    והאמת, מתאים כמעט לכל אאוטפיט!
    נועה

    השבמחק
    תשובות
    1. אהבתי נועה:) תודה. יהיה מצויין אם תשאירי אימייל או פרטי התקשרות כדי שנוכל ליצור איתך קשר אם תזכי.

      מחק
  8. נהדר! יש לי שמלה בארון בדוגמה הזו והיא משמשת אותי באירועים מיוחדים ובנסיעות לחו״ל (כשבא לי להרגיש ליידי :) )
    הייתי משדכת את העגילים המהממים עם מעיל שחור ומחוייט בעל צוורון פרווה מפואר, גרביונים חרדליים ונעלי אוקספורד שחורות של מליסה שרכשתי לא מזמן בחנות נהדרת (וריחנית...למי שמכירה את ריח המסטיק המתקתק שמאפיין את נעלי מליסה).
    טוב, עכשיו ממש בא לי!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. למען הסר ספק-הפרווה סינטטית :)

      מחק
    2. אילת - דבר ראשון ברור שסינטטית, לא הייתי חושבת אחרת...
      דבר שני - הנעליים שלך אכן מדליקות ביותר, כפי שנוכחתי בעצמי השבוע:)
      ודבר שלישי - אהבתי!!! תודה.

      מחק
  9. זה ברור !!! חליפה גברית כולה בצבע אדום עז, עם נעלי עקב אדומות , שיער אסוף וזוג העגילים - שיהוו קונטרה נהדרת לכל האדום....
    ובכלל איריס, כל כך נהנית לקרוא כל פעם מחדש את הפוסטים הנפלאים שלך.....

    השבמחק
  10. זה ברור שהייתי משדכת את העגילים לשימלה האדומה שלי...וכמובן עם נעל שחורה.

    פוסט משגע , קישורים מרהיבים . אהבתי לראות איך הדוגמא באה גם בצבעים . ובכלל תמשיכי להעשיר אותנו לומדת הרבה מהפוסטים שלך.

    קלרה לב ברוך

    השבמחק
  11. פוסט יפיפה. נהנתי מאוד.
    שרה

    השבמחק
  12. בוקר טוב,

    חייבת חייבת חייבת את העגילים האלה ...הם פשוט מושלמים עם זוג הנעליים החדשות של REPETTO שרכשתי בחודש שעבר...תראי כאן :)
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.503194236387707.115535.430958933611238&type=1&l=56e72d41f8

    השבמחק
  13. תמונות משגעות. אהבתי מאוד את הצעיף ואת המערכת של sportmax.
    אני הייתי משדכת את העגילים עם חולצת ורוד פוקסיה דומיננטית, מכנסיים שחורים או חצאית שחורה בגזרה קלאסית, ועקבים שחורים. אני מתה על ורוד פוקסיה והוא משתלב נהדר לדעתי עם דוגמת השחור-לבן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רחלי, אוהבת מאוד את ההצעה שלך, גם אני חושבת שורוד פוקסיה הולך נהדר עם שחור ולבן, וביחוד בדוגמאות קטנות ואלגנטיות.

      מחק
  14. מקסים, לגמרי לא ידעתי מה מקור הדוגמה...פוסט נהדר

    השבמחק
  15. הי איריס ,
    רציתי להוסיף תמונה הממחישה את אאוטפיט המושלם לעגילים .
    איך אני יכולה להעלות תמונה?
    שירי

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...