יום שישי, 16 בינואר 2015

התגעגעתי אז שבתי

שנתיים לא העברתי סדנה. לקחתי הפסקה ארוכה לטובת שני קצוות - ארועים גדולים ופעילות אונליין.
אבל לא לגמרי עזבתי את הסדנאות - המשכתי להגות בהן, לבנות קונספטים, לחפש את המיוחד והקולע, להשתעשעש בנסיונות עם החומרים והטכניקות שעניין אותי להביא לסדנה, להתפתות להעביר שוב סדנה, להכריז עליה, לבטל אותה, וכו'... :) הייתי מוכנה ולא מוכנה. כי כמו שאתם בוודאי יכולים לדמיין, סדנה זה לא דבר פשוט. צריך הרבה אנרגיה, ריכוז ותשוקה, כמו גם סבלנות, אורך נשימה ועוד... סדנה לא מתחילה ונגמרת במסגרת השעות המוכרזות שלה, היא מתחילה הרבה לפני ומסתיימת לא באמת בסמוך למועד. יש שבועות של פיתוח, וקנייה, והכנה, ובניה, ושיווק, והרשמה וגבייה, ומענה לאימיילים וטלפונים. יש בוקר של התארגנות, ושעות של נוכחות בפול ווליום שרק מי שהתנסה מבין, כי צריכים להיות נוכחים פיזית ומנטלית מול הרבה אנשים ולהכיל ולהגיב להרבה מאוד דברים בו זמנית. ויש את נפילת המתח של אחרי, ופינוי המקום, ועיבוד של כל מה שהיה, והעלאת תמונות, ומענה לאימיילים ולתגובות, ומיד כבר הלאה, לסדנה הבאה. כן, אני מעדיפה לעשות את זה כשאני ממש מוכנה, רוצה ופנויה לזה. ו - הנה זה קורה! ממש כמו שם הפוסט - התגעגעתי!

אני מתגעגעת לסדנאות, מתגעגעת למפגשים טעוני השראה ויצירה, שיוצאים מהם עם עבודות יפות ועם אנרגיות גבוהות ובעיקר עם רצון להמשיך וליצור עוד ועוד... מתגעגעת לאתגר של להמציא סדנה חדשה ולדייק אותה, וכמובן - למפגשים האינטימיים עם הקהל היקר שלי, מתגעגעת לשמוע איך הסדנאות שלי עוררו בהן השראה ופתחו את היצירתיות שלהן. אז ליין של  סדנאות חדשות, מאוד מיוחדות ומאוד "אני" יצא לדרך!
הסדנה הראשונה, שהתקיימה השבוע, היא סדנת Patterns -  סדנה משגעת המוקדשת ליצירת דוגמאות דקורטיביות שאנחנו מפתחות בעצמנו במהלכה תוך שימוש במגוון כלי יצירה וחומרים והתבוננות פנימה.

היה כיף להפגש באולם שטוף אור שמש, בלב הישן, המשוחזר והיפהפה של תל אביב, להקיף את עצמנו בשלל חומרי עבודה ססגוניים וליצור מהלב. בניתי את הסדנה באופן מאתגר אך מרתק, במהלכו כל משתתפת מתנסה במגוון חומרים, ו"נאלצת" לנסות ולשבור את הקו האוטמטי שלה ולצאת מאזור הנוחות שלה. התוצאות מדברות בעד עצמן - היו שלוש שעות של חיוכים, התלהבות, המון צבעים, קוים וצורות בשילובים יפים להפליא ותוצאות משגעות ממש! לא משנה מה הרקע של המשתתפות, הניסיון או מידת הכשרון והבטחון העצמי שהן מביאות עימן - הפאטרנים שיוצאים תחת ידיהן יפים, מקוריים, מרגשים, וממלאים את כולנו - המשתתפות ואותי, בהשראה עצומה
הסדנה הבאה תתקיים באותו המקום ביום שני הקרוב בשעות הבוקר, היא מלאה לגמרי, אבל עקב ביטול פתאומי, התפנה מקום אחד - כל הקודמת זוכה! סדנה נוספת תתקיים בפרואר,.בסוף הפוסט תמצאו את לוח הסדנאות החדשות, ותגלו גם 2 סדנאות נוספות ומיוחדות במינן. מוזמונת לבחור את הסדנה שלכן (אפשר גם יותר, ברור!) ולכתוב לי אימייל לקבלת פרטים נוספים ולהרשמה. 

התנסות בצבעי מים היא חויה מהפנטת, ביחוד כשמשתמשים במכחולים יפניים מיוחדים שמכילים כבר מיכל מים בילט-אין. המשתתפות כל כך התלהבו מהן, שאצתי-רצתי לקנות עוד כמה וחוסל המלאי בחנות.



 אפשר לעשות שימוש בשרבוטי צבעי המים ובדוגמאות הקטנות שנוצרות תוך כדי ההתלמדות וההכרות עם החומר,
ולהכין תגיות מתנה יפהפות מפאנץ' מיוחד וחוט טווין יפה שנמצאים על השולחן




המכחול היפני בפעולה



 חגיגה של חומרים, דפים וטכניקות, החל ממדבקות דקורטיביות אטוומות שהובקו על ניר קראפט חום וקיבלו
היילייטס עם טוש, וכלה בפאטרן עשוי וואשי טייפ בצבעי נאון. בסדנת הפאטרנס הכל הולך!




בתחילת  הסדנה מתנסים ביצירת פאטרנים בסגנון חופשי, ואני עוברת בין המשתתפות ומייעצת באופן אישי לאילו כיוונים נוספים כדאי ללכת. מי שעובדת בעיקר בקו - עוברת לנסות ליצור בכתם, מי שעובדת על שכפול מונוטני של אותה צורה מתחילה לחשוב אחרת על יחסים בין יחידות. מהר מאוד כולן מרחיבות את המנעד שלהן, ומוכנות להתחיל לשלב גוונים נוספים וחומרי יצירה מעניינים ליצירה מורכבת ומעניינת.


דוגמה מצוינת לתרגיל הראשון בסדנה ולעבודת קווית יפהפיה ומעוררת השראה של ממש! 
מעניין לראות שהאלמנטים שכאן מצאו, כמו ביצירות רבות נוספות, את מקומם בתוך  פאטרן מורכב יותר בשלב מתקדם של הסדנה, וזו בהחלט אחת מהמטרות המוצהרות של התרגיל הראשון - לבחון את "אוצר המילים" הויזואלי שלנו



 פאטרן הורס ביופיו, של משתתפת ש"התאהבה" בצבעי המים ושילבה אותם ברוך עם רפידוגרף שחור.
שימו לב לדיטטילס של הענפים, איזה פאטרן מרתק נוצר שם



תרגיל מעניין העושה שימוש במדבקות מכל הסטים שלי ומפרק אותן לגורמים, לצורך הרכבה מחדש. 




 סט המדבקות השקופות שלי התקבל בהתלהבות גדולה בסדנה ושמחתי לראות את מגוון השמושים היצירתיים שנעשו בו, חלק מהם לא הכרתי! זו הנאה כפולה ומכופלת בשבילי לראות משתתפות בסדנה שלי נהנות ליצור ומצליחות בכך כל כך, בערת מוצרים שאני פיתחתי! גאווה ואושר, אבל אני חייבת להעיד משפע הנסיונות שלי עצמי שמדובר במוצר נםלא לאנשים יצירתיים.




כמה שזה יפה! שימוש מעולה למדבקות הפופארט השקופות שלי. אני כל כך אוהבת לראות את המפגשים בינהן,
כשצבע חדש נוצר משלוב  של שני גווני מדבקות... אני מתלהבת מאוד מבחירת הצבעים ומההרמוניה שנוצרה כאן



 קולאג' יפהפה שעושה שימוש בין היתר בסט המדבקות השקופות מדגם פופארט - והפעם דווקא בדפים המנוקדים.
בנוסף, כל משתתפת בסדנה מקבלת פוסטר המודפס על נייר איכותי במיוחד, אותו היא מעצבת בסדנה או בבית
בפאטרנים מעשה ידיה. בתמונה זו נעשה שימוש בפוסטר באופן מקורי ביותר (על זה לא חשבתי :) )
בואו ותראו מה עוד אפשר לעשות איתו...


 אפשר לראות כמה הנאה כרוכה ביצירה הזו. היה כיף להסתכל עליה הולכת ומתמלאת...
יש ילדה מרוצה אחת שהפוסטר הזה כנראה מעטר עכשיו את קירות החדר שלה, כך שמעתי...

סדנת הפאטרנס הבאה תתקיים ביום שני הקרוב בין עשר לאחת בבנין יפהפה, באולם גדול ושטוף שמש הפונה ללב המשוחזר ויפהפה של תל אביב. הסדנה מלאה, אך נותר מקום פנוי עקב ביטול לא צפוי. מוזמנים להרשם באימייל irisfgl@fmail.com


כמו כן, זה לוח הסדנאות חדש לחודש פברואר, בו תוכלו לראות גם את מועדי הסדנה הבאה אחריה, וללמוד על שתי סדנאות חדשות לגמרי. פרוט מלא ומעשיר אודותיהן יפורסם כאן בבלוג בקרוב.

שבת שלום, איריס

4 תגובות:

  1. נראה מקסים! כיף שחזרת :)

    השבמחק
  2. ניראה מושלם, חבל שזה קורה רק בבקרים.
    איפה משיגים את המכחול הפני, יש בחנויות לצורכי אמנות?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ספי:) בינתיים אכן רק בבקרים, אעדכן אם זה ישתנה. לגבי המכחול, יש בחנויות יצירה רבות באינטרנט. אני קניתי בחנות אקוורל ליד עזריאלי. השבוע הייתי שם וקצת חיסלתי את שאריות המלאי של המכחולים אבל בטח ממש בקרוב או אפילו עכשיו יש כבר חדשים

      מחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...